  • 1. Data: 2005-08-30 14:13:24
    Temat: usługi komputerowe
    Od: woomaa <w...@o...pl>

    Witam!

    Mam zarejestrowaną działalność na KPiP i ryczałcie jako "nauka gry na
    instrumentach" czy jeżeli rozszerzę ją na szeroko pojęte usługi
    komputerowe (doradztwo, obsługa firm w zakresie "konserwacji i remontów"
    sprzętu i softu itp...) to będe zmuszony do przejścia na VAT?

    dzięki za odpowiedź
    Marek

  • 2. Data: 2005-08-30 17:49:15
    Temat: Re: usługi komputerowe
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    woomaa wrote:
    > Witam!
    >
    > Mam zarejestrowaną działalność na KPiP i ryczałcie

    Co to KPiP?
    I na czym polega jego wspolfunkcjonowanie z ryczaltem?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-08-31 05:52:11
    Od: woomaa <w...@o...pl>

    > Co to KPiP?

    literówka - ma być KPiR (księga przychodów i rozchodów)

  • 4. Data: 2005-08-31 07:03:06
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to środa, 31 sierpnia 2005 07:52, gdy woomaa napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > literówka - ma być KPiR (księga przychodów i rozchodów)

    No ale nie można prowadzić jednocześnie księgowości na zasadach ogólnych
    (PKPiR) oraz ryczałcie. Dlatego Smurf pytał/a o szczegóły.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 5. Data: 2005-08-31 07:03:44
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

> [...]

    > literówka - ma być KPiR (księga przychodów i rozchodów)

    No ale nie można prowadzić jednocześnie księgowości na zasadach ogólnych
    (PKPiR) oraz ryczałcie. Dlatego SDD pytał/a o szczegóły.

  • 6. Data: 2005-08-31 10:10:20
    Od: woomaa <w...@o...pl>

    > No ale nie można prowadzić jednocześnie księgowości na zasadach ogólnych
    > (PKPiR) oraz ryczałcie. Dlatego SDD pytał/a o szczegóły.

    może to sie inaczej nazywa, ja to tak nazwałem - chodzi o to że nie
    płacę podatku do pewnego poziomu dochodów, to jednak nie jest aż takie
    ważne, chodzi o to czy rozszerzając działalność będę musiał przejść na vat

    Marek

  • 7. Data: 2005-08-31 10:12:48
    Od: "Jacek Cywiński" <a...@p...plKASUJ>

    > No ale nie można prowadzić jednocześnie księgowości na zasadach ogólnych
    > (PKPiR) oraz ryczałcie. Dlatego SDD pytał/a o szczegóły.

    =)

    pewnie prowadził ewidencję przychodów w książęczce zatytułowanej "KPIR"

    można i tak najwidoczniej =) kolejna osoba ufająca swoim umiejętnościom
    księgowym bezgranicznie; żeby tylko było więcej kontroli skarbowych, to od
    razu dziura budżetowa załatałaby się ;)

    pzodr

  • 8. Data: 2005-08-31 10:17:29
    Od: "Jacek Cywiński" <a...@p...plKASUJ>

    woomaa <w...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > płacę podatku do pewnego poziomu dochodów, to jednak nie jest aż takie
    > ważne, chodzi o to czy rozszerzając działalność będę musiał przejść na

    doradztwo pachnie VATem ;) odsyłam do ustawy o podatku od towarów i usług
    lub najbliższego doradcy podatkowego

    mówiąc szczerze - i bez ironii, jeżeli chcesz robić te dwie rzeczy na raz,
    to albo radzę znaleźć sobie kogoś odpowiedniego do dokumentacji księgowej
    albo zaopatrzyć się w stertę poradników i lekturę gazety podatkowej - to
    nie jest taka sprawa, ze sie odpowie jednym zdaniem zrob to, zrob tamto, a
    nawet gdyby, to jak można kłaść los swojej firmy zdaniu osoby, której
    wiarygodności nie jesteś pewny.

    pzodr

  • 9. Data: 2005-08-31 17:14:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Aug 2005, woomaa wrote:

    > (doradztwo, [...]
    > itp...) to będe zmuszony do przejścia na VAT?

    +++ ustawa o VAT +++
    Art. 113.
    1. Zwalnia się od podatku podatników, u których wartość
    sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie
    w poprzednim roku podatkowym kwoty wyrażonej w złotych
    odpowiadającej równowartości 10 000 euro. [...]
    [...]
    13. Zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się
    do [...] oraz podatników:
    [...]
    2) świadczących usługi prawnicze oraz usługi w zakresie
    doradztwa, a także usługi jubilerskie;
    ^^^^^^^^^
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-08-31 19:17:18
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

> [...]
    > do [...] oraz podatników:
    > [...]
    > 2) świadczących usługi prawnicze oraz usługi w zakresie

    =)

    a kolega wyżej pewnie poszedł szukać ;) swoją drogą wiele księgowych
    korzystających ze zwolnienie z vat dawno w vat wpadło ;) nie wiedząc o tym
    kompletnie. bardzo intrygujące. ludzie sami chcą siebie z rynku
    wyeliminować.

    pzodr