  • 1. Data: 2010-03-03 18:07:57
    Temat: uprawnienia do usługowego prowadzenia ksiąg
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Ustawa o rachunkowości:

    Art. 76a.
    3. Działalność, o której mowa w ust. 1 i 2, mogą wykonywać:
    1) przedsiębiorcy będący osobami fizycznymi, jeżeli są uprawnieni do
    wykonywania czynności z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych;
    2) pozostali przedsiębiorcy, pod warunkiem, że czynności z tego zakresu
    będą wykonywane przez osoby uprawnione do wykonywania czynności z zakresu
    usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.

    Jak to rozumieć? Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową DG nie może
    zatrudnic do tego kogoś z uprawwnieniami?

    Pozostali przedsiębiorcy to kto? Spólka cywilna może być?
    Jak zatrudnić? Musi być etat, cząstka etatu, umowa zlecenie?

  • 2. Data: 2010-03-03 18:58:29
    Temat: Re: uprawnienia do usługowego prowadzenia ksiąg
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "sensor" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Pozostali przedsiębiorcy to kto? Spólka cywilna może być?
    > Jak zatrudnić? Musi być etat, cząstka etatu, umowa zlecenie?

    IMHO intencja ustawodawcy bylo, ze pkt 1 dotyczy przedsiebiorw spelniajacych
    jednoczesnie nastepujace warunki:
    sa osobami fizycznymi + maja uprawnienia.
    w pkt. chodzi o pozostalych przedsiebiorcow: czyli na ten przyklad nie
    bedacych osobami fizycznymi, albo np. bedacych i nie posiadajacych uprawnien

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-03-04 08:51:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Mar 2010, sensor wrote:

    > Pozostali przedsiębiorcy to kto? Spólka cywilna może być?

    Offtopicznie: S.C. nie jest już przedsiębiorcą od ładnych
    paru lat. Ale IMHO chodzi tak jak ktoś opisał - o każdego,
    kto sam nie jest doradcą.

    > Jak zatrudnić? Musi być etat, cząstka etatu, umowa zlecenie?

    Niech się wykazują ci, którzy twierdzą iż termin "zatrudnienie"
    nie oznacza umowy o pracę ;P (kwestia z terminologią jest
    sporna, bo sam ustawodawca miesza w różnych ustawach).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2010-03-04 09:15:54
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Niech się wykazują ci, którzy twierdzą iż termin "zatrudnienie"
    > nie oznacza umowy o pracę ;P (kwestia z terminologią jest
    > sporna, bo sam ustawodawca miesza w różnych ustawach).

    Ale w przytoczonym tekscie przepisu (nie chce mi sie zagladacdo zrodla) nie
    ma nic o "zarudnianiu" - tylko o "wykonywaniu czynnosci". A wiec w zasadzie
    nie powinno byc niejasnosci.

    Pozdrawiam
    SDD