-
1. Data: 2003-03-11 06:25:14
Temat: umowa zlecenie - koszty uzyskania dochodu (PIT37)
Od: Amphi <a...@g...pl>
Czesc,
Mam takie pytanko:
Po zsumowaniu kosztow uzyskania dochodow wykazanych w PITach-8B okazalo
sie ze wynosza one lacznie ok. 1200 zl. Wynika to z tego, ze praca byla
na dwie umowy-zlecenie z roznych firm. Czy tyle moge wykazac w PIT-37
czy tez nalezy wpisac standardowe koszty uzyskania dochodow (1155zl)? I
jeszcze jedna dziwna rzecz: po wstepnym wypelnieniu PIT37 okazalo sie ze
nadplata wynosi ponad 500zl - wyglada na to, ze pracodawcy placili
troche za duza zaliczke uwzgledniajaca 19% dochodu i nie brali pod
uwage, ze w duzym uproszczeniu podatek to 19%-piecset iles zlotych, tzn.
nie pamietali o tych ponad 500 zl. Czy to normalna praktyka, czy tez ja
cos sknocilem w picie?
Pozdrawiam wszystkich,
Amphi
-
2. Data: 2003-03-11 06:52:45
Temat: Re: umowa zlecenie - koszty uzyskania dochodu (PIT37)
Od: "KK" <p...@g...pl>
"Amphi" <a...@g...pl> wrote in message
news:3E6D814A.5A03BD62@gazeta.pl...
> Czesc,
>
> Mam takie pytanko:
>
> Po zsumowaniu kosztow uzyskania dochodow wykazanych w PITach-8B okazalo
> sie ze wynosza one lacznie ok. 1200 zl. Wynika to z tego, ze praca byla
> na dwie umowy-zlecenie z roznych firm. Czy tyle moge wykazac w PIT-37
> czy tez nalezy wpisac standardowe koszty uzyskania dochodow (1155zl)? I
> jeszcze jedna dziwna rzecz: po wstepnym wypelnieniu PIT37 okazalo sie ze
> nadplata wynosi ponad 500zl - wyglada na to, ze pracodawcy placili
> troche za duza zaliczke uwzgledniajaca 19% dochodu i nie brali pod
> uwage, ze w duzym uproszczeniu podatek to 19%-piecset iles zlotych, tzn.
> nie pamietali o tych ponad 500 zl. Czy to normalna praktyka, czy tez ja
> cos sknocilem w picie?
>
Limit 1155.12 zl dotyczy umowy o prace.
KUP z umów zlecen sumujesz i wpisujesz tyle ile wyszlo.
> i nie brali pod
> uwage, ze w duzym uproszczeniu podatek to 19%-piecset iles zlotych, tzn.
> nie pamietali o tych ponad 500 zl.
Dokladnie tak. Mogli ci to ulge odliczac, gdybys im o tym powiedzial.
Skad mogli, ze nikt inny ci jej nie odlicza.
Dostaniesz ja teraz.
-
3. Data: 2003-03-11 07:23:22
Temat: Re: umowa zlecenie - koszty uzyskania dochodu (PIT37)
Od: Maddy <m...@e...com.pl>
Dnia 11-03-2003 07:52, Użytkownik KK napisał:
> "Amphi" <a...@g...pl> wrote in message
>>i nie brali pod
>>uwage, ze w duzym uproszczeniu podatek to 19%-piecset iles zlotych, tzn.
>>nie pamietali o tych ponad 500 zl.
>
>
> Dokladnie tak. Mogli ci to ulge odliczac, gdybys im o tym powiedzial.
> Skad mogli, ze nikt inny ci jej nie odlicza.
Absplutna nieprawda. Zaliczki na podatek dochodowy od umów zleceń nie
uwzględniają skali podatkowej.
Zaliczki od umów cywlinoprawnych obliczane sa zawsze w wysokości 20%
dochodu (przychód - koszty). Inaczej zrobic tego płatnik nie ma prawa.
Dopiero w rozliczeniu rocznym następuje ponowne przeliczenie podatku wg.
skali podatkowej. Wczesniej tego zrobić nie można.
Maddy
--
Magdalena "Maddy" Wołoszyk
m...@e...com.pl
-
4. Data: 2003-03-11 18:01:52
Temat: Re: umowa zlecenie - koszty uzyskania dochodu (PIT37)
Od: Rajmund Sykulski <r...@p...fm>
Amphi napisał(a):
> Czesc,
>
> Mam takie pytanko:
>
> Po zsumowaniu kosztow uzyskania dochodow wykazanych w PITach-8B okazalo
> sie ze wynosza one lacznie ok. 1200 zl. Wynika to z tego, ze praca byla
> na dwie umowy-zlecenie z roznych firm. Czy tyle moge wykazac w PIT-37
> czy tez nalezy wpisac standardowe koszty uzyskania dochodow (1155zl)? I
> jeszcze jedna dziwna rzecz: po wstepnym wypelnieniu PIT37 okazalo sie ze
> nadplata wynosi ponad 500zl - wyglada na to, ze pracodawcy placili
> troche za duza zaliczke uwzgledniajaca 19% dochodu i nie brali pod
> uwage, ze w duzym uproszczeniu podatek to 19%-piecset iles zlotych, tzn.
> nie pamietali o tych ponad 500 zl. Czy to normalna praktyka, czy tez ja
> cos sknocilem w picie?
>
> Pozdrawiam wszystkich,
>
> Amphi
Przeciez w PIT-37 jest osobna rubryka dla dzialalnosci wykonywanej osobiscie
(m.in. umowa-zlecenie) i tam wpisujemy koszty uzyskania tyle ile wynosza
jezeli 1200 to tyle sie wpisuje. koszty 1155,12 dotycza stosunku pracy czyli
umowa o prace na czas nie- lub okreslony.
wiec jak masz tylko umowy zlecenia to wpisujesz tyle ile wychodzi z sumy
kosztow i oby ci wyszlo do zwrotu jak najwiecej
Pozdrawiam!
rajusan