  • 1. Data: 2007-02-22 13:25:17
    Temat: umowa zlecenie a ZUS ?
    Od: "kotak" <catcat(wytnij)@op.pl>

    czesc,
    czy podpisująć z firmą umowę zlecenie na 200 zł
    będę miał ubezpieczenie zdrowotne ?
    bo ktos mi proponuje umowę na wprowadzanie danych
    i mówi ze będe miał prawo do świadczeń zdrowotnych
    a ja nie jestem pewien ...

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-02-22 13:26:30
    Temat: Re: umowa zlecenie a ZUS ?
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "kotak" <catcat(wytnij)@op.pl> napisał w wiadomości
    > czesc,
    > czy podpisująć z firmą umowę zlecenie na 200 zł
    > będę miał ubezpieczenie zdrowotne ?

    Tak.

    marekz

  • 3. Data: 2007-02-22 14:01:24
    Od: "kotak" <catcat(wytnij)@op.pl>

    > Tak.

    dziękuję za odpowiedź,
    ale nigdzie indziej nie pracuję,
    i to jest w tej chwili moja jedyna umowa zlecenie,
    które to będe robił przez 6 miesięcy, i tez będe miał
    ubezpieczenie zdrowotne - np. jak będę musiał iść do szpitala ?
    sorry że się dopytuję ale musze być pewny

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-02-22 14:06:15
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]
    > ubezpieczenie zdrowotne - np. jak będę musiał iść do szpitala ?
    > sorry że się dopytuję ale musze być pewny

    Tak. Jeśli tylko będzie odprowadzana składka zdrowotna (9%
    wynagrodzenia). Więc zrób jakoś tak żeby wynagrodzenie nie było
    płatne jednorazowo na koniec umowy, tylko jakoś w kawałkach.
    Wprawdzie nawet gdyby było płatne na końcu i tak byś "podlegał",
    ale możliwe byłyby potencjalne komplikacje.

    marekz

  • 5. Data: 2007-02-22 14:10:55
    Od: "kotak" <catcat(wytnij)@op.pl>

> [...]
    > na końcu i tak byś "podlegał", ale możliwe byłyby potencjalne komplikacje.

    mam tak w umowie że bedzie mi płacone 200 zł co miesiąc z dołu,
    (na koniec miesiąca) przez 6 miesięcy,
    i wtedy zleceniodawca odprowadza za mnie ZUS i zaliczke na podatek ?
    a ja nie musze się martwić gdzybym zachorowal?

  • 6. Data: 2007-02-22 14:12:12
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-02-2007 o 15:10:55 kotak <catcat <@op.pl>> napisał(a):

    > mam tak w umowie że bedzie mi płacone 200 zł co miesiąc z dołu,
    > (na koniec miesiąca) przez 6 miesięcy,
    > i wtedy zleceniodawca odprowadza za mnie ZUS i zaliczke na podatek ?
    > a ja nie musze się martwić gdzybym zachorowal?

    Jeśli nie jesteś studentem to nie musisz.

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 7. Data: 2007-02-22 14:26:29
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli nie jesteś studentem to nie musisz.

    Jeśli jest tym bardziej nie musi, bo ma zdrowotne z tytułu bycia
    nim. :-)

    marekz

  • 8. Data: 2007-02-22 14:36:05
    Od: "kotak" <catcat(wytnij)@op.pl>

    nie nie jestem, te czasy za mną ;)

  • 9. Data: 2007-02-22 14:58:54
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-02-2007 o 15:26:29 MarekZ <m...@w...irc.pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "t" <r...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Je?li jest tym bardziej nie musi, bo ma zdrowotne z tytu?u bycia
    > nim. :-)

    Fakt :)