  • 1. Data: 2003-12-02 23:40:29
    Temat: umowa o dzielo-bezrobotny
    Od: "gregor" <g...@g...pl>

    mam pytanie odnosnie zatrudnienia bezrobotnego na umowe o dzielo?
    chodzi o to ze pracodawca zglasza w UP ze zatrudnil pracownika,ktory
    przestaje byc bezrobotnym. ale pracodawca nie placi od niego zadnej skladki
    do ZUS.wiec on jest pracownikem a kto za niego placi ubezpieczenie
    zdrowotne?

  • 2. Data: 2003-12-02 23:58:03
    Temat: Re: umowa o dzielo-bezrobotny
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Dec 2003, gregor wrote:

    >+ mam pytanie odnosnie zatrudnienia bezrobotnego na umowe o dzielo?

    Już nie będę się narażał co do "zatrudnienia" i "umowy o dzieło",
    acz nadal uważam że to nieprawidłowa para pojęć ;) !

    >+ przestaje byc bezrobotnym.

    IMO nie. Przestaje mieć prawo do zasiłku itp. Ale bezrobotny
    to chyba jest nadal ?

    >+ Wiec on jest pracownikem

    Kiedy on NIE JEST pracownikiem !
    Pracownik to taki typ który zawarł "umowę o pracę, powołanie,..."
    A *wykonawca* umowy o dzieło:

    >+ a kto za niego placi ubezpieczenie zdrowotne?

    ...może AFAIK *dobrowolnie* płacić za siebie sam !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS, przyjmuje reklamacje w związku
    z ww. postem)