  • 1. Data: 2003-07-16 22:05:55
    Temat: umowa o dzielo
    Od: "Michal Hankus" <a...@z...net.pl>

    witam
    Czy jesli bede zatrudniony przez firme przy podpisywaniu umow dla firmy
    telekomunikacyjnej to pracodawca moze mnie zatrudnic na umowe o dzielo.
    Czy podpisywanie umow (albo np ankiet) nie kwalifikuje sie do umowy
    zlecenia?
    Jak w takim przypadku wyglada sprawa podatkow z takiej umowy? No i jeszcze
    ZUS.

    pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2003-07-16 22:38:22
    Temat: Re: umowa o dzielo
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michal Hankus" <a...@z...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    | telekomunikacyjnej to pracodawca moze mnie zatrudnic na umowe o dzielo.
    | Czy podpisywanie umow (albo np ankiet) nie kwalifikuje sie do umowy

    To jest umowa-zlecenie. Kodeks cywilny: "Art. 734. § 1. Przez umowę zlecenia
    przyjmujący zlecenie zobowiązuje się do dokonania określonej czynności
    prawnej dla dającego zlecenie." Przyjęcie zamówienia jest raczej czynnością
    prawną, a nie dziełem.

    | Jak w takim przypadku wyglada sprawa podatkow z takiej umowy? No i jeszcze
    | ZUS.

    Dokąd nikt tego nie sprawdzi, to pewnie będą to traktować jako dzieło. Potem
    może być lekki dym, ale jak odstawiają takie cuda, to nie zdziwiłbym się,
    jakby w chwili rozliczenia umowy zażądali zwrócenia im Twojego egzemplarza
    pod rygorem nie zawarcia umowy na następny okres. Jak będą mieli obydwie
    kopie, to je spalą i po problemie - umowy nie było. A więc nie ma podatku i
    zus-u.

  • 3. Data: 2003-07-18 09:48:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Jul 2003, Robert Tomasik wrote:

    >+ Użytkownik "Michal Hankus" <a...@z...net.pl> [...]
    >+ To jest umowa-zlecenie. [...]
    [...]
> [...]
    >+ kopie, to je spalą i po problemie - umowy nie było. A więc nie ma podatku

    ...ani kosztów, co mi zakłóca sielski obraz potencjalnego przekrętu.... :>

    pozdrowienia, Gotfryd