  • 1. Data: 2003-04-08 17:55:38
    Temat: umowa dzierzwy...
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    1. Czy sensowna i logiczna z prawnego punktu widzenia jest umowa dzierzawy
    "uprawnien wydawniczych do wydawania czsopisma..." gdzie dzierzawca w zamian
    za konsultacje z wydzierzawiajacym tresci art, zamieszczanie tekstow
    wskaznych przez wydzierzawiajacego, utrzymywanie nakladu etc. bedzie czerpal
    pozytki z tytulu wydawania pisma (glownie oplaty za reklame)

    2. Czy zachodzi koniecznosc oplacenia podatku (jakiego -od czynnnosci
    cyw-prwanych?) przy podpisywaniu takiej umowy, jesli wydzierzawiajacym jest
    partia polityczna (zwolniona z podatku vat), a dzierzawca sp. z o.o.
    (platnik podatku vat). W jakiej wysokosci bylby placony taki podatek, skoro
    dzierzawa nie jest zwiazana z uiszczaniem stalej kwoty...

    3. Na co jako czlonek zarzadu sp. z o.o. powinienem zwrocic uwage w takiej
    umowie i jakie rodzi ona ewentualne zagrozenia?

    TIA

    Baton
    GG: 1004025 , Krakow , Focus 1.6 Cx kombi + LPG (oklejony) - moondust silver
    BJJ - Grappling Krakow , ERA GSM

  • 2. Data: 2003-04-08 18:17:55
    Temat: Re: umowa dzierzwy...
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

> [...]
    > wskaznych przez wydzierzawiajacego, utrzymywanie nakladu etc. bedzie czerpal
    > pozytki z tytulu wydawania pisma (glownie oplaty za reklame)

    może być, ale chyba trzeba okreśłić wartość świadczeń
> [...]
    > (platnik podatku vat). W jakiej wysokosci bylby placony taki podatek, skoro
    > dzierzawa nie jest zwiazana z uiszczaniem stalej kwoty...

    nie ma podatku PCC, umowy się nie rejestruje w US

  • 3. Data: 2003-04-08 19:04:11
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Slayer wrote:
    > może być, ale chyba trzeba okreśłić wartość świadczeń

    Dlaczego? Wlasnie w tym problem ze jest to swiadczenie nieodplatne. Tzn my
    utrzymujemy gazete, placimy za sklad, drukujemy ich teksty etc, a w zamian
    czerpiemy profity z reklam...

    > nie ma podatku PCC, umowy się nie rejestruje w US

    Tez tak myslalem :-)

  • 4. Data: 2003-04-08 19:12:35
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    > Dlaczego? Wlasnie w tym problem ze jest to swiadczenie nieodplatne. Tzn my
    > utrzymujemy gazete, placimy za sklad, drukujemy ich teksty etc, a w zamian
    > czerpiemy profity z reklam...

    i dlatego nie jest to świadczenie nieodpłatne, pozatym nieważny jest tytuł umowy a
    jej
    treść, jeżeli nieodpłatne to jest to nie dzierżawa tylko użyczenie, a jeszcze inaczej
    jak to spółki i jedna jest udziałowcem drugiej itd.

  • 5. Data: 2003-04-08 19:44:30
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Slayer wrote:

    > i dlatego nie jest to świadczenie nieodpłatne,

    Nieodplatne w sensie ze nie placimy za przedmiot dierzawy. Zobowiazujemy sie
    jedynie do pewnych dzialan, ale trudno je wycenic.

    > pozatym nieważny jest
    > tytuł umowy a jej treść,

    Zgadza sie, dlatego moje watpliwosci...

    > jeżeli nieodpłatne to jest to nie dzierżawa
    > tylko użyczenie,

    Niby tak, ale gdyby nam uzyczyli tytul prasowy (czasopismo), to imo ne
    mogliby sobie zastrzec pewnych przywilejow ktore chca zastrzec w umowie
    dzierzawy...

    > a jeszcze inaczej jak to spółki i jedna jest
    > udziałowcem drugiej itd.

    Nie ma takiej "koniunkcji"...