  • 1. Data: 2004-04-03 17:10:50
    Temat: umarzanie zus
    Od: "marel" <marel@_WYTNIJ_TO_gazeta.pl>

    witam
    czy jest może wśród Szanownych Grupowiczów ktoś kto korzystał z umarzania
    należności z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne (w/g rozporządzenie
    Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 31 lipca 2003 r. w
    sprawie szczegółowych zasad umarzania należności z tytułu składek na
    ubezpieczenia społeczne)?
    szczególnie interesuje mnie:
    "osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą"
    w sytacji kiedy
    " opłacenie należności z tytułu składek pozbawiłoby zobowiązanego i jego
    rodzinę możliwości zaspokojenia niezbędnych potrzeb życiowych"
    bedę wdzięczny za wszelkie rady, komentarze i (w szczególności )
    doświadczenia związane z tego typu sprawami
    dodam ze prowadze działalnosć od '97, taka mała jednoosobowa firemka -
    troche handlu wrzywami na targowisku, potem jako przedstawiciel w kilku
    firmach, w pewnym momencie też jako współwłaściciel biura ogłoszeń
    prasowych, później znowu handel, zawsze na DG
    ostatnie dwa lata (z różnych wzgledów) to był horror - zreszta pewnie nie
    tylko dla mnie:-(
    ażeby wogóle przetrwać i móc utrzymać rodzinę przestałem w pewnym momencie
    płacić składki na zus (z US jest w miarę w porządku)
    a teraz kiedy, że tak powiem, zapaliło sie światełko w tunelu, i są
    jakiekolwiek widoki na przyszłość
    zus zaczął domagać się "swego", a niestety nie jestem w stanie zacząć płacić
    bieżących składek nie mówiąc juz o zaległych , no i oczywiście jestem w
    kropce
    zwracam się do was o pomoc bo nie bardzo wiem
    gdzie indziej mógłbym ją uzyskać (w zusie to tylko usłyszałem "płać bo
    inaczej..." i nawet nikt nie zająknął się o mozliwości umorzenia)
    oczywiście nie oczekuje z Waszej strony cudu (w mojej sytuacji to by sie
    przydał), będę wdzięczny za każdą radę, czy chociażby dobre słowo

    pozdrawiam
    marcin

    marel@_WYTNIJ_TO_gazeta.pl

    pozdrawiam
    marcin
    marel@_WYTNIJ_TO_gazeta.pl

  • 2. Data: 2004-04-03 19:20:16
    Temat: Re: umarzanie zus
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > oczywiście nie oczekuje z Waszej strony cudu (w mojej sytuacji to by sie
    > przydał), będę wdzięczny za każdą radę, czy chociażby dobre słowo

    Miesiąc może dwa miesiące temu ktoś pytał na tej grupie jak postąpić z
    komornikiem ,który cos tam mu chce zająć bo nie płacił składek na zus (przez
    dwa miesiące). A zus czepił się grupowicza w momencie kiedy ten wystąpił o
    umorzenie.

    Chociaż ja osobiście jestem za tym żeby nie umarzać nikomu żadnych długów bo
    wtedy jeden jest równy a drugi równiejszy.

    --
    PawełJ

  • 3. Data: 2004-04-03 22:50:31
    Od: "Łukasz K" <k...@o...pl>

> [...]
    > " opłacenie należności z tytułu składek pozbawiłoby zobowiązanego i jego
    > rodzinę możliwości zaspokojenia niezbędnych potrzeb życiowych"

    Hm, możesz złożyć wniosek, procedura jest taka, żemusisz do niego dołączyć
    wszystkie dokumenty, któe stwierdzają, że rzeczywiśie " opłacenie należności
    z tytułu składek pozbawiłoby Ciebie i Twoją rodzinę możliwości zaspokojenia
    niezbędnych potrzeb życiowych", przedkłądasz zaświadczeniao zarobkach żony i
    innych osób w gospodarstwie, PIT, zaśiwadczenie z UP (o ile żona jest
    bezrobotna) czy pobiera czy nie pobiera zasiłku, czasami informację czy
    pobierałęś kiedyś zapomogę. ZUS w trakcie postępowania wyśle do Ciebie do
    domu i do firmy kontrolę w celu ustalenie czy rzeczywiście jesteś biedny, i
    podejmie decyzję od której możesz się odwołąć do Sądu.

    > a teraz kiedy, że tak powiem, zapaliło sie światełko w tunelu, i są
    > jakiekolwiek widoki na przyszłość
    > zus zaczął domagać się "swego", a niestety nie jestem w stanie zacząć
    płacić

    Skoro sytuacja Ci się poprawiła to możesz wystąpić o ukłąd ratalny, jak
    kontrola wpadnie na to, że masz lepszą sytuację to nie pozwoli Ci na
    umorzenie skłądek i zostanie ci spłąta zadłużenia w formie układu ratalnego.

    Pozdrawiam Ł

    ---