  • 11. Data: 2005-08-02 12:59:32
    Temat: Re: ulga za net : START
    Od: Andrzej <a...@n...in.poland>

    Dnia Tue, 02 Aug 2005 14:20:43 +0200, Herbi napisał(a):

    > Dlaczego?
    > Ja płacę abonamentu za Neo ~230 PLN. Sam rozliczając ulgę,
    [ciach]

    Bo wiekszosc ludzi tego _nie rozumie_. Nie dociera do nich, ze aby
    odliczyc mogla druga osoba, to odpowiednio wyzsze musza byc tez koszty
    poniesione na intenret.

    Ludzie pytaja mnie o to, czy wystawie im fakture
    na dwie osoby, a ja pytam "po co?" - jezeli oni placa rocznie niecale
    700zl za internet. Ale jak sie ktos upiera, to wystawiam. Moze maja
    jeszcze inne faktury internetowe.

    > LOL
    > Zostaną 'spuszczeni' przez operatora ;)

    A zaraz potem operator wyslucha co oni mysla o takiej firmie :-)
    Pomimo tego, ze juz od listopada 2004 kazdy o tym glosno krzyczal.
    Ale robi sie OT.

    Andrzej.

  • 12. Data: 2005-08-02 13:41:34
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Andrzej <a...@n...in.poland> wrote:
> [...]
    > na dwie osoby, a ja pytam "po co?" - jezeli oni placa rocznie niecale
    > 700zl za internet. Ale jak sie ktos upiera, to wystawiam. Moze maja

    Pytanie tylko czy taka faktura na dwa nazwiska jest poprawna.

    P.

  • 13. Data: 2005-08-02 14:12:25
    Od: Andrzej <a...@n...in.poland>

    Dnia Tue, 02 Aug 2005 13:41:34 +0000, Paszczak napisał(a):

    > Pytanie tylko czy taka faktura na dwa nazwiska jest poprawna.

    Raczej faktura na dwa imiona a jedno nazwisko (najczesciej)
    np. Anna i Jan Kowalscy.

    Wymagam wczesniej oswiadczenia o tresci z grubsza takiej:

    Oswiadczam, iz pozostaje w zwiazku malzenskim z <imie i nazwisko>
    i jednoczesnie prosze o wystawianie faktur VAT za uslugi firmy
    <nazwa firmy> na obojga malzonkow t.j.Pania <dane Pani> oraz Pana
    <dane Pana> Oswiadczam rowniez, iz pomiedzy malzonkami
    nie ma intercyzy majatkowej.

    Czy to wystarcza z mojej strony?

    Andrzej.

  • 14. Data: 2005-08-02 15:59:17
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Andrzej <a...@n...in.poland> wrote:
    > Raczej faktura na dwa imiona a jedno nazwisko (najczesciej)
    > np. Anna i Jan Kowalscy.

    Albo Anna Nowak i Jan Kowalski, albo Anna Nowak-Kowalska i Jan Kowalski...

> [...]
    > <nazwa firmy> na obojga malzonkow t.j.Pania <dane Pani> oraz Pana
    > <dane Pana> Oswiadczam rowniez, iz pomiedzy malzonkami

    A RMF mówi o nazwie lub imieniu i nazwisku nabywcy. A nie o imionach i
    nazwiskach nabywców.

    P.

  • 15. Data: 2005-08-02 16:52:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Aug 2005, Paszczak wrote:
    [...]
    > Pytanie tylko czy taka faktura na dwa nazwiska jest poprawna.

    A niby co ma zabraniać ?? :)

    Chwilę się zastanów: dwie obce sobie (formalnie przynajmniej)
    osoby kupują "na spółę" nowe mieszkanie.
    Albo samochód.
    Kto (i dlaczego) ma być "kupującym" - jak nie FAKTYCZNI nabywcy ?

    Jest nawet (po prawdzie wydany pod rządamu "starej" ustawy VAT)
    wyrok NSA iż jeden z kupujących może na podstawie kopii oraz
    wskazania u kogo jest oryginalny dowód księgowy odliczyć przypadającą
    na siebie część VAT i kosztu - o ile mu to do czegoś potrzebne...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 16. Data: 2005-08-02 20:38:20
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Andrzej wrote:
    > Nie wspominam juz o tych klientach "osiedlowek", ktorzy w lutym/marcu
    > przyjda do swoich dostawcow po fakture za intrernet za caly ubiegly
    > rok.

    I jej nie dostaną, przynajmniej u mnie. Nie ma zlituj się. Trzeba ściśle
    przestrzegać prawa, a jak im nie pasuje, to niech sie poskarżą do US.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 17. Data: 2005-08-02 22:07:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Aug 2005, Jan Werbiński wrote:

    > I jej nie dostaną, przynajmniej u mnie. Nie ma zlituj się. Trzeba ściśle
    > przestrzegać prawa,

    Możesz wspomnieć o którym prawie piszesz - coby go "ściśle
    przestrzegać" ?
    Faktu że NIE MUSISZ wystawiać "faktury za cały rok" nie podważam.
    Chodzi o art. 87par4 Ordynacji, dobrze rozumiem ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 18. Data: 2005-08-02 23:05:48
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Możesz wspomnieć o którym prawie piszesz - coby go "ściśle
    > przestrzegać" ?
    > Faktu że NIE MUSISZ wystawiać "faktury za cały rok" nie podważam.
    > Chodzi o art. 87par4 Ordynacji, dobrze rozumiem ?

    Chodzi o to, że klient ma określony czas na otrzymanie faktury - 30 dni. A
    ja faktury wystawię za 4 kwartał lub obrót bezfakturowy zaksięguję zgodnie z
    zapisem w umowie, być może np 1 października. Jak mu się w styczniu
    przypomni, to chyba ma pecha, prawda?

  • 19. Data: 2005-08-02 23:06:14
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Chodzi o to, że klient ma określony czas na otrzymanie faktury - 30
    > dni. A ja faktury wystawię za 4 kwartał lub obrót bezfakturowy

    90 dni oczywiście!

  • 20. Data: 2005-08-03 07:53:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Aug 2005, Jan Werbiński wrote:
    [...]
    > Chodzi o to, że klient ma określony czas na otrzymanie faktury - 30 dni.

    No nie, zapisano tak że jak klient przyjdzie w określonym czasie (uwagę
    o 90 dniach widziałem) to jest obowiązek dać mu taki "opóźniony
    rachunek". Otrzymać może kiedykolwiek, w szczególności jak f-ra poleży
    sobie pół roku w szafie :) (jest obowiązek wystawienia f-ry na żądanie,
    nie ma obowiązku ponoszenia kosztów związanych z jej dostarczeniem).

    > A ja
    > faktury wystawię za 4 kwartał lub obrót bezfakturowy zaksięguję zgodnie
    > z zapisem w umowie, być może np 1 października.

    No dobra. Obrót księgujesz jako bezrachunkowy - gość przyłazi po
    zaksięgowaniu - i tak wystawiasz mu fakturę (samemu tylko oznaczając
    na kopii bądź w inny sposób żeby nie wykazać obrotu dwa razy).
    Fakt "rodzaju zaksięgowania" nie rzutuje najyraźniej na możliwość
    wystawienia rachunku lub faktury i to chciałbym ustalić :)

    > Jak mu się w styczniu przypomni, to chyba ma pecha, prawda?

    Zmierzam do tego żebyś wyraźnie napisał że NIE CHCESZ mu wystawić
    - i masz pełne prawo aby posłać go "na drzewo".
    Ale to nie oznacza że NIE MOŻESZ.
    "Podatnik nie ma obowiązku"... ale zakazu TEŻ nie ma !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)