  • 31. Data: 2005-03-10 18:08:30
    Temat: Re: ulga za internet
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Romal" <r...@a...net.pl> wrote in message
    news:d0ppvp$hg2$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Podłączę się w tym miejscu z takim pytaniem:
    > Czy faktury muszą być papierowe, czy mogą być wydane w formie
    elektronicznej
    > (w .pdf)? Gdzie nie zajrzę, tam inna informacja. Raz czytam, że US
    honoruje
    > elektroniczne faktury, innym razem, że być może zacznie, ale nie wcześniej
    > jak w połowie przyszłego roku. Jak to w końcu jest? Mój dostawca uparł
    się,
    > że tylko w .pdf będzie je wystawiał.

    no a nie możesz sobie tego pdf'a wydrukować?? Przecież faktury są teraz
    ważne bez podpisów.
    Wydrukuj i będzie juz jak trzeba.
    Magdi

  • 32. Data: 2005-03-10 18:19:27
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    Thu, 10 Mar 2005 17:27:13 +0100, w <d0pseq$kkq$1@news.onet.pl>, "M.C."
    <W...@W...plWYTNIJ> napisał(-a):

    > I tu się mylisz. Ich zdaniem każda faktura ma być podpisana i musi się
    > to odbyć co miesiąc.

    Zapytaj się jakim prawem wymagają podpisu -- nie mogą od ciebie tego
    wymagać.
    Zawsze możesz wymóc na nich przedstawienie stosownych dokumentów o wpisie,
    regonie, itp :)

    -------------

    ja niekiedy wymagam podpisu np na fakturze bezgotówkowej

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 33. Data: 2005-03-10 20:41:29
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 10 Mar 2005 19:19:27 +0100, w <d0q354$k6a$1@atlantis.news.tpi.pl>, Jan
    Werbiński <j...@j...com> napisał(-a):

    > ja niekiedy wymagam podpisu np na fakturze bezgotówkowej

    OK, przy płatnościach odroczonych zgoda -- podpis lepiej aby był.
    Ale w takim przypadku to jest żenujące z ich strony.

  • 34. Data: 2005-03-10 20:42:48
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 10 Mar 2005 16:39:30 +0100, w <d0ppvp$hg2$1@nemesis.news.tpi.pl>, "Romal"
    <r...@a...net.pl> napisał(-a):

    > Podłączę się w tym miejscu z takim pytaniem:
    > Czy faktury muszą być papierowe, czy mogą być wydane w formie elektronicznej
    > (w .pdf)?

    Mogą być w pdf, pod warunkiem że tego pdfa sobie wydrukujesz.

    > innym razem, że być może zacznie, ale nie wcześniej
    > jak w połowie przyszłego roku.

    Chodzi o inne dokumenty -- całkowicie elektroniczne.

  • 35. Data: 2005-03-10 20:56:31
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    <r...@a...net.pl> napisał(-a):

    > Podłączę się w tym miejscu z takim pytaniem:
    > Czy faktury muszą być papierowe, czy mogą być wydane w formie
    > elektronicznej
    > (w .pdf)?

    Mam pewne wątpliwości. Program, którego używam może np wystawiać faktury w
    HTML. Mógłbym wysłać klientowi taką fakturę jako załącznik do emaila, ale
    nie jestem pewien czy to na pewno jest zgodne z wymogami prawnymi i
    wystarczy do odliczenia.
    Faktury w HTML, to około 10-50 zł oszczędności/rok/klienta.

  • 36. Data: 2005-03-10 23:02:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Mar 2005, Herbi wrote:
    [...]
    >+ Odwracając sytuacje, czy chciałbyś partycypować w zapłaceniu faktury za np.
    >+ energię elektryczną, wystawioną na najemcę mieszkania, gdy Ty tymczasem
    >+ tylko tam ..... mieszkasz ???

    wKF (i NTG): "chcenie" nie ma nic do tego.
    Partycypuje się bez pytania (i to SOLIDARNIE a nie "częściowo",
    o "częściowość" można sobie później cywilnie dochodzić osobno):

    +++ Kodeks Cywilny +++
    Art. 688 (1).
    § 1. Za zapłatę czynszu i innych należnych opłat odpowiadają
    solidarnie z najemcą stale zamieszkujące z nim osoby pełnoletnie.
    ----

    >+ Zakładam się że tutaj to byś bronił się rękami i nogami.

    ....a możemy "życzyć powodzenia" w owej "obronie" ?
    IMO - "przegrana z góry".
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 37. Data: 2005-03-10 23:10:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Mar 2005, Jano wrote:

    >+ Użytkownik "Herbi" <x...@a...pl> napisał
    >+ > Po drugie, płatności dokonuje jedna osoba
    >+
    >+ 1. A co kogo obchodzi kto płaci - płącić to sobie możesz. Faktura jest
    >+ potrzebna.

    ...ale ustawodawca NIE powiedział że "ma być na płacącego"[1].
    Z kolei IMO opłata za internet łapie się pod "inne należne
    opłaty" wg K.C. czyli podstawa prawna do istnienia zobowiązania
    jest.... !

    [1] a wyrok NSA wskazujący iż małżonek może odliczyć VAT od zakupu
    ST dokonanego przez drugiego małżonka (to ST chyba jest ważne
    ze względu na uznanie za koszt - ST wystarczy by "był własnością
    lub współwłasnością") - gdzieś widziałem. Wychodzi iż samo istnienie
    zobowiązania na drodze cywilnej może wystarczyć (tutaj w powiązaniu
    z "własnym" dowodem zapłaty) do uznania faktury za "własną"... mimo
    iż podatnik nie jest wymieniony jako nabywca...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 38. Data: 2005-03-11 11:32:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Mar 2005, Jan Werbiński wrote:

> [...]
    > + jestem pewien czy to na pewno jest zgodne z wymogami prawnymi i wystarczy do

    Nie wiem czy czytałeś poprzednie dyskusje...
    "Logika za": załóżmy że drukujesz u siebie.
    Załóżmy iż drukarka jest podłączona do innego komputera.
    Załóżmy iż masz outsorcing - i że kto inny obsługuje ci komputer
    na którym faktura powstaje z kto inny komputer na którym faktura
    się drukuje.
    Coś nie tak ? ;)

    Ktoś już postawił zarzut :) iż w takim układzie klient świadczy ci
    usługę :) (jak najbardziej "osobiście" jeśli już !) i to chyba
    da się zaliczyć jako "całokształt" (na tej samej zasadzie na
    której operator sprzedaje telefon komórkowy za 1 zł albo dostawca
    internetu osobie u której postawił switch czy router - rozwiązanie
    znacznie "zdrowsze" niż postawienie go w skrzynce na korytarzu -
    udziela rabatu). Czyli samodzielne wydrukowanie faktury wchodzi
    w "całość" usługi :)
    Drugi punkt zaczepienia - to występujące w polskim prawie (jak już
    grupowicze wielokroć pisali - nie wszędzie tak jest) pojęcie
    "oryginału" oraz "kopii" nijak nie pasujące do ich rzeczywistego
    znaczenia, bo "oryginalna kopia" to do rozdwojenia jaźni prowadzi,
    takoż różnica między "kopią oryginału" - czyli skserowanego
    papierka z napisem "faktura VAT oryginał" - a ową "oryginalną
    kopią" (czyli czymś co zazwyczaj sprzedawca chowa do segregatora
    na dokumenty).
    Krótko - chodzi o brak kontroli nad wielokrotnym wydrukiem "oryginalnego"
    dokumentu. IMHO - nie należy przesadzać :), ale... ale wspominano
    (chyba też tu) o usługowawcy który "stronę z fakturą" wystawia
    ze swojego serwera (user/hasło oczywiście) i pozwala drukować RAZ
    - jak ktoś sobie zabezpieczenia obejdzie to już inna sprawa :>

    Nic więcej chyba na razie nie wskazano :)
    Co miałoby być "nieprawidłowe" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)