  • 11. Data: 2005-03-08 14:12:22
    Temat: Re: ulga za internet
    Od: Robin <B...@a...pl>

    Użytkownik Black Peter napisał:

    > Podobno wystarczy wykazac _poniesione_ koszty czyli jedna osoba najpierw
    > placi a pozniej druga i przedstawia dowody wplaty :)
    >
    > pzdr

    Wystarczy wspólne konto bankowe. Przelewy za internet. I już.

    Robin (Robert)

  • 12. Data: 2005-03-09 06:34:10
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    Użytkownik "Herbi" <x...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Nie gorączkuj się ;)
    > Pokaż mi fakturę na dwie osoby - to po pierwsze.
    > Po drugie, płatności dokonuje jedna osoba

    1. A co kogo obchodzi kto płaci - płącić to sobie możesz. Faktura jest
    potrzebna.
    2.Faktura na 2 osoby - ależ proszę - tak kupowałem komputer - faktura była
    na: ona i on małżeństwo - każdy odliczył do wysokości swojego limitu (na
    fakturze musiało być pokrycie).

  • 13. Data: 2005-03-09 08:39:00
    Od: Robin <B...@a...pl>

    Użytkownik Robin napisał:

    > Podobnie miały się sprawy w przypadku odliczeń na pomoce naukowe np.
    > komputer. Jeśli FV była na dwie osoby, to każda z nich mogła odliczyć
    > zakup komputera - oczywiście do wysokości limitu.

    A jak widać poniżej wystarczy FV na jedną osobę.

    Oto dowód:
    http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=1263490

    Robin (Robert)

  • 14. Data: 2005-03-09 09:33:16
    Od: Black Peter <b...@w...pf.pl>

    Jano napisał(a):

    > 1. A co kogo obchodzi kto płaci - płącić to sobie możesz. Faktura jest
    > potrzebna.

    Bo w ustawie jest ze trzeba wykazac poniesione koszty a nie pokazac
    fakture! Nie chce mi sie kolejny raz cytowac dokladnie ale tak to
    wyglada. Czyli masz przedstawic dowody wplat na internet a nie pokazac
    fakture!

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*

  • 15. Data: 2005-03-09 09:51:41
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Black Peter" <b...@w...pf.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > fakture! Nie chce mi sie kolejny raz cytowac dokladnie ale tak to
    > wyglada. Czyli masz przedstawic dowody wplat na internet a nie pokazac
    --------------------------------
    No moze nie do konca tak wklejam fragmenty ustawy
    "Art. 26. 1. Podstawę obliczenia podatku, z zastrzeżeniem art. 24 ust. 3,
    art. 28-30 oraz art. 30a-30c, stanowi dochód ustalony zgodnie z art. 9, art.
    24 ust. 1, 2, 4, 4a-4e, ust. 6 lub art. 24b ust. 1 i 2 lub art. 25, po
    odliczeniu kwot: "
    dalej
    "6a) wydatków ponoszonych przez podatnika z tytułu użytkowania sieci
    Internet w lokalu (budynku) będącym miejscem zamieszkania podatnika w
    wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 760 zł, "
    i dalej
    "7. Wysokość wydatków na cele określone w ust. 1 ustala się na podstawie
    dokumentów stwierdzających ich poniesienie. Jednakże w przypadku odliczeń, o
    których mowa w ust. 1:
    1) pkt 6a, odliczenie stosuje się, jeżeli wysokość wydatków została
    udokumentowana fakturą w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług,
    "
    Pozdrawiam Wiola

  • 16. Data: 2005-03-09 11:33:47
    Od: Black Peter <b...@w...pf.pl>

    Wiola napisał(a):
    > 1) pkt 6a, odliczenie stosuje się, jeżeli wysokość wydatków została
    > udokumentowana fakturą w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług,
    > "
    > Pozdrawiam Wiola

    Oki faktycznie sie zgadza, ale nie jest powiedziane ze musi to byc
    faktura na mnie... ja musze wykazac ze zamieszkuje i ze ponioslem
    koszty. Mam racje czy sie myle?

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*

  • 17. Data: 2005-03-09 13:34:36
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 9 mar o godzinie 10:33, na pl.soc.prawo.podatki, Black Peter
    napisał(a):

> [...]
    > fakture! Nie chce mi sie kolejny raz cytowac dokladnie ale tak to
    > wyglada. Czyli masz przedstawic dowody wplat na internet a nie pokazac

    K..a - albo jesteś głupi albo nienormalny.
    By dokonać wpłaty za dostęp do internetu musisz mieć jakiś dokument,
    podstawę - prawda?
    Przecież nie wpłacisz sobie na jakiś rachunek kasy z tytułem wpłaty 'dostęp
    do internetu'.
    Rachunek, fakture wystawia się na *podmiot*,*osobę*.
    Wpłaty jako takie to możesz sobie robić dla Jurka O.

    Ale jak sądzisz że ty masz racje - to zrób tak jak uważasz i życzę Ci
    kontroli z UKSu w tej materii.

    --
    Herbi
    09-03-2005 14:34:26

  • 18. Data: 2005-03-09 13:39:02
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 9 mar o godzinie 12:33, na pl.soc.prawo.podatki, Black Peter
    napisał(a):

    > Oki faktycznie sie zgadza, ale nie jest powiedziane ze musi to byc
    > faktura na mnie... ja musze wykazac ze zamieszkuje i ze ponioslem
    > koszty. Mam racje czy sie myle?

    A kto jest stroną na tej fakturze?

    Przecież osoba na która się wystawia fakture jest osoba odpowiedzialną za
    jej płatność!!!

    Odwracając sytuacje, czy chciałbyś partycypować w zapłaceniu faktury za np.
    energię elektryczną, wystawioną na najemcę mieszkania, gdy Ty tymczasem
    tylko tam ..... mieszkasz ???
    Zakładam się że tutaj to byś bronił się rękami i nogami.
    Ale jeżeli odliczenia to tak - huuura - jest nas 7 w domu - to wszsycy
    odliczamy !!

    --
    Herbi
    09-03-2005 14:39:00

  • 19. Data: 2005-03-09 13:44:47
    Od: "M.C." <W...@W...plWYTNIJ>

    Z innej beczki. Kwestia faktur. Ostatnio wdałam się w romozwę z szefem
    firmy, która w naszym bloku podłącza internet. Zapytałam, czy faktury
    możemy dostawać pocztą. Odpowiedź: absolutnie, tylko w siedzibie firmy.
    Jest to dla mnie dość duże utrudnienie, firma ma siedzibę na drugim
    końcu miasta, a ja mam co miesiąc zrywać się z pracy by pójść po fakturę
    do firmy. Absurd. Czy jest jakiś kruczek, który zmusiłby firmę do
    wystawienia albo faktury zbiorczej, albo wysyłania faktur jak to robi
    TPSA do domu?
    --
    Łączę pozdrowienia,
    M.C.

  • 20. Data: 2005-03-09 21:49:06
    Od: "admin" <h...@o...pl>

    wszystko ma sens w sytuacji kiedy poniesione na Internet w ciagu roku sa
    wieksze niz 760zl!!! w innym wypadku jezeli koszty byly np rowne 600zl to
    nic nie daje, gdyz tylko jedna osoba bedzie mogla odliczyc. Jezeli natomoast
    koszty byly rowne np 1000zl to jedna osoba odlicza np 760zl a druga 240zl.
    pozdrawiam