  • 1. Data: 2007-03-06 09:56:19
    Temat: ulga za internet
    Od: "przempo" <fałszywy.adres@email.xl>

    witam
    w 2006 roku poniosłem wydatki z tyt. używania internetu w kwocie 1038 zł,
    mam 12 faktur, z czego 8 jest tylko na mnie a pozostałe 3 na mnie i na moją
    małżonkę - w rozliczeniu pit O w moje wydatki wpisałem kwotę z tych 8
    aktur - ok 700 zł a w wydatki małżonki kwotę z faktur które opiewają na
    zonę i na mnie ok 338 zł- czy takie rozliczenie jest prawidłowe ?
    i drugie pytanie - kwoty na fakturach są kwotami netto - czy prawidłowo
    rozumuję mnożąc te kwoty razy 22% i otrzymując kwoty brutto, które następnie
    uwzględniam w rozliczeniach z US?

    dziekuję za pomoc
    i przepraszam, jeśli moje pytania wydały się naiwne

    --
    www.grafik.enetia.pl

  • 2. Data: 2007-03-06 10:37:58
    Temat: Re: ulga za internet
    Od: "przempo" <fałszywy.adres@email.xl>

    przempo waląc w klawisze jednym palcem napisał/a:
> [...]
    > brutto, które następnie uwzględniam w rozliczeniach z US?
    > dziekuję za pomoc
    > i przepraszam, jeśli moje pytania wydały się naiwne

    chyba jednak źle dokonałem tego rozliczenia - skoro wszystkie faktury są na
    mnie i kwota z tych faktur przewyższa760 zł(1038) to wpisuję 760zł, małzonce
    zaś wpisuję to co widnieje na wspólnych fakturach czyli 338 zł

    kurde niech mnie ktoś "wyprostuje" jeśli się mylę

    --
    www.grafik.enetia.pl

  • 3. Data: 2007-03-06 11:13:25
    Od: "\\n" <...@...xy>

    przempo napisał(a):

    > chyba jednak źle dokonałem tego rozliczenia - skoro wszystkie faktury są
    > na mnie i kwota z tych faktur przewyższa760 zł(1038) to wpisuję 760zł,
    > małzonce zaś wpisuję to co widnieje na wspólnych fakturach czyli 338 zł

    Jeśli chodzi o faktury wspólne to każde z was może odliczyć po połowie
    kwoty czyli Ty 700 zł plus 169 plus VAT ale nie więcej niż 760, a
    małżonka 169 zł + VAT

  • 4. Data: 2007-03-06 11:45:36
    Od: "przempo" <fałszywy.adres@email.xl>

    \n waląc w klawisze jednym palcem napisał/a:
    > Jeśli chodzi o faktury wspólne to każde z was może odliczyć po połowie
    > kwoty czyli Ty 700 zł plus 169 plus VAT ale nie więcej niż 760, a małżonka
    > 169 zł + VAT

    jesteś tego pewien - im więcej czytam przykładów, tym więcej mnie
    wątpliwości ogarnia np. tu:
    http://www.forweb.pl/pl/aktualno%B6%E6/jak-skorzysta
    %E6-z-ulgi-internetowej-H/
    w pierwszym przykładzie - oboje po 404 zł - w/g tego co napisałeś powinna
    rozliczyć ona maksymalnie 207 zł
    --
    www.grafik.enetia.pl

  • 5. Data: 2007-03-07 08:54:22
    Od: "\\n" <...@...xy>

    przempo napisał(a):

    > jesteś tego pewien - im więcej czytam przykładów, tym więcej mnie
    > wątpliwości ogarnia np. tu:
    > http://www.forweb.pl/pl/aktualno%B6%E6/jak-skorzysta
    %E6-z-ulgi-internetowej-H/

    Mam oficjalną wykładnię z *mojego* urzędu skarbowego. Inne urzędy wydają
    podobne interpretacje, zresztą na podstawie wytycznych z góry. Do
    znalezienia w SIPie.

    > w pierwszym przykładzie - oboje po 404 zł - w/g tego co napisałeś
    > powinna rozliczyć ona maksymalnie 207 zł

    On 611 ona 207. Może powiem tak: rozliczenie podane przykładzie nr 1 nie
    jest nieprawidłowe natomiast jest niezgodne z interpretacją Resortu. Tak
    więc masz do wyboru zastosowanie rozliczenia z przykładu i długotrwały
    zatarg z US (jednakże z dużą szansą na sukces) lub zastosowanie się do
    interpretacji resortu i święty spokój.

  • 6. Data: 2007-03-07 10:58:14
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "\n" <...@...xy> wrote in message news:esjihi$e0j$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Jeśli chodzi o faktury wspólne to każde z was może odliczyć po połowie
    > kwoty czyli Ty 700 zł plus 169 plus VAT ale nie więcej niż 760, a małżonka
    > 169 zł + VAT

    jeśli chodzi o faktury wspólne, to kwotę z faktur mogą sobie podzielic
    między siebie jak chcą.
    Np. ona wszystko on nic.

  • 7. Data: 2007-03-07 11:01:39
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "przempo" <fałszywy.adres@email.xl> wrote in message

> [...]
    > małzonce zaś wpisuję to co widnieje na wspólnych fakturach czyli 338 zł
    >
    > kurde niech mnie ktoś "wyprostuje" jeśli się mylę

    faktury tylko na siebie musisz przyciąć do limitu bo jak piszesz limit ten
    przekraczają, faktury wspólne możesz w całości wpisać żonie.

  • 8. Data: 2007-03-07 11:06:11
    Od: "\\n" <...@...xy>

    witek napisał(a):

    > jeśli chodzi o faktury wspólne, to kwotę z faktur mogą sobie podzielic
    > między siebie jak chcą.
    > Np. ona wszystko on nic.

    Resort zmienił zdanie czy tak sobie tylko mówisz?

  • 9. Data: 2007-03-07 13:57:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    \n wrote:

    > Resort zmienił zdanie czy tak sobie tylko mówisz?

    A co ma resort do tego?

  • 10. Data: 2007-03-07 14:17:49

    witek napisał(a):

    > A co ma resort do tego?

    No jak to co? Urzędowe interpretacje, czytałeś jakąś na ten temat?