  • 11. Data: 2003-04-23 12:32:45
    Temat: Re: ulga remontowa
    Od: Wilhelmina <o...@p...fm>

> [...]
    > Obja?nienie do pozycji 96 wyra 1/4 nie wskazuje, ?e w poz 94 wpisujesz
    > wydatki odliczone we wcze?niejszych latach pomniejszaj?ce kwot? ulgi
    > do wykorzystania w 2002. Skoro nie by?o odliczenia to nie ma co
    > pomniejszaae. W tym picie wyra 1/4 nie brakuje rubryki na wydatki
    > poniesione ogó?em, która w poprzednich latach chyba by?a (nie
    > pami?tam). No có?, Ko?odko przecie? obieca? uproszczenie formularzy ;)
    > Formularz to nie prawo, wa?na jest ustawa. Ty masz rachunki
    > spe?niaj?ce ustawowe warunki odliczenia ulgi i pannny z okienka mog?

    Zrobilam dokladnie jak powiedzieliscie i pani mnie odeslala (niestety nie mnie tylko
    maja ciocie dla ktorej robilam pita, wiec ona o szczegolach nie rozmawiala) i pit
    zostal pokreslony, czy wiec mam przepisac go dokladnie tak samo i wyslac z nim
    ciocie? A co z pania ksiegowa, ktora w ciemno odlicza wszystkim w takiej sytuacji
    sume wydatkow w latach 2000-2002?

    wilhalmina

    --
    http://www.olga.prv.pl
    http://olga.fm.interia.pl (to na wypadek gdyby poprzednie nie dzialalo)

  • 12. Data: 2003-04-23 12:40:41
    Temat: Re: Re: ulga remontowa
    Od: "Aneta" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik <s...@s...pl Slawomir Dabrowski)> napisał w wiadomości

    > No niestety chyba jednak 19% z 300zł.
    > Za 2001r. Wilhelmina podała 1000 zł, rozumiem błędnie, niemniej jadnak
    > czy to jest 100 czy 1000 moim zdaniem jest to bez różnicy. Art 27a ust
    > 5 mówi, że odliczenia dokonuje się w roku w którym narastające wydatki
    > wynoszą *co najmniej* wysokość progu a nic się nie mówi o "kasowaniu"
    > niewykorzystanych wydatków.
    > --
    >
    > Sławomir Dąbrowski
    Jeśli więc w 2000 roku Wilhelmina posiosła wydatki 150 zł, w 2001 - 100 zł a
    2002 - 300 zł to wymagany limit osiągnęła w 2002 roku i w tym roku może
    dokonać odliczenia całości wydatków poniesionych w 3-letnim okresie
    obowiązywania limitu. A całość wydatków to 550 zł.
    Pozdrawiam Aneta

  • 13. Data: 2003-04-23 12:42:28
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Wed, 23 Apr 2003 14:32:45 +0200, Wilhelmina <o...@p...fm> wrote:

> [...]
    >ciocie? A co z pania ksiegowa, ktora w ciemno odlicza wszystkim w takiej sytuacji

    Ano tak to jest w tym kraju - za obowiązkowe uszczęśliwienie petenta
    płaci on sam.
    Panienki zadaniem nie jest odprawianie pacjenta z kwitkiem czy
    kreślenie na zeznaniu ale przyjmowanie zeznania i to powinna zrobić.
    Cóż prędzej czy później jednak zeznanie trafi do kolejnej panny, która
    będzie kreślić, wzywać, przesłuchiwać...ja bym takiej pannie łagodnie
    wykazał, że się trochę myli, ale ciocia może sobie faktycznie nie dać
    rady. Co masz zrobić, nie wiem. Gdyby mi to nie pachniało składaniem
    fałszywego zeznania to bym proponował wpisać na odczepnego do rubryki
    nr 94 np. 1 grosz.
    --

    Sławomir Dąbrowski

  • 14. Data: 2003-04-23 12:50:56
    Od: "Aneta" <d...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Wilhelmina" <o...@p...fm> napisal w wiadomosci

> [...]
    nim
    > ciocie? A co z pania ksiegowa, ktora w ciemno odlicza wszystkim w takiej

    Ksiegowa ma racje. Powinnas wpisac sume wszystkich poniesionych wydatków w
    latach 2000-2002 czyli 550 zl.
    Pozdrawiam Aneta

  • 15. Data: 2003-04-23 13:13:34
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Wed, 23 Apr 2003 14:50:56 +0200, "Aneta" <d...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >sytuacji

    >Ksiegowa ma racje. Powinnas wpisac sume wszystkich poniesionych wydatków w

    A ja oraz kilka innych osób uważamy, że odlicza się wydatki poniesione
    w danym roku podatkowym. Uzasadnienie można znaleźć na
    www.google.com.pl.
    --

    Sławomir Dąbrowski

  • 16. Data: 2003-04-23 13:16:11
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Aneta" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dokonać odliczenia całości wydatków poniesionych w 3-letnim okresie
    > obowiązywania limitu. A całość wydatków to 550 zł.
    ------------------------------
    Niby tak ale poz.95 to wydatki roku 2002 a te 250 nie jest wydatkim roku
    2002 tylko lat poprzednich.
    Wiola

  • 17. Data: 2003-04-23 13:27:59
    Od: "Aneta" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dopiero

    > ------------------------------
    > Niby tak ale poz.95 to wydatki roku 2002 a te 250 nie jest wydatkim roku
    Wilhelmina powinna wpisać całość wydatków (550 zł)w poz.95
    Rzeczywiście tak formularz jest skonstruowany i to wprowadza w błąd.
    Niemniej jednak to, że brakuje rubryki pt wydatki poniesione w latach
    2000-2001 a nieodliczone, nie może pozbawiać podatnika prawa do skorzystania
    z ulgi. Tym bardziej, że kwestię kumulowania wydatków w całym 3-letnim
    okresie obowiązywania ulgi remontowej rozstrzygnął na korzyść podatników
    wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 16 grudnia 1997 (8/97)
    cyt.
    1. Art. 27a ust. 5 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od
    osób fizycznych 945) - w zakresie, w jakim wyłącza możliwość skumulowania
    wydatków poniesionych w okresie trzyletnim na cele określone w art. 27a ust.
    1 pkt 1 lit. g powołanej wyżej ustawy - jest niezgodny z art. 32 Konstytucji
    Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. 1997 r. Nr 78 poz. 483) przez to, że
    dokonuje nieuzasadnionego zróżnicowania sytuacji prawnej podatników.

    Pozdrawiam Aneta

  • 18. Data: 2003-04-23 14:21:51
    Temat: Re: Re: Re: ulga remontowa
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Wed, 23 Apr 2003 15:27:59 +0200, "Aneta" <d...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. 1997 r. Nr 78 poz. 483) przez to, że
    >dokonuje nieuzasadnionego zróżnicowania sytuacji prawnej podatników.

    Fajnie, tylko czy na pewno wyrok dotyczy obecnego stanu prawnego, pięć
    lat w polskim prawie to, bez przesady, inna epoka. Zobacz, że
    brzmienie tego artykułu w 1997 było trochę inne:
    "Zmniejszenie podatku...może być dokonane, jeżeli suma wydatków
    poniesionych w roku podatkowym wynosi co najmniej..."
    obecnie mamy "...może być dokonane w roku podatkowym, w którym suma
    wydatków poniesionych...od początku każdego okresu trzyletniego wynosi
    co najmniej...", a więc zgodnie z wyrokiem.
    Tylko, że art. 27a ust. 5 dotyczy tylko dopuszczalności dokonania
    odliczenia i definiuje warunek tego odliczenia, i tego dotyczy
    sentencja, a nic nie mówi o samym odliczeniu.
    Nie, powyższy wyrok jest w tym wypadku bezwartościowy.

    --

    Sławomir Dąbrowski

  • 19. Data: 2003-04-23 16:12:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Apr 2003 s...@s...pl (znaczy: Sławek) wrote:

> [...]
    >+ A ja oraz kilka innych osób uważamy, że odlicza się wydatki poniesione
    >+ w danym roku podatkowym. Uzasadnienie można znaleźć na

    ...i komentarz MF:
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/6.html?numer=935&d
    ok=935.6.3.2.1.1.0.1.htm

    pozdrowienia, Gotfryd
    (też między "kilkoma osobami", pomimo że "niestety")

  • 20. Data: 2003-04-24 00:28:41
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Aneta -----###
> [...]
    > Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. 1997 r. Nr 78 poz. 483) przez to, że
    > dokonuje nieuzasadnionego zróżnicowania sytuacji prawnej podatników.

    ja tu:
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Wszystkie/WDU19910
    800350
    nie widze odwołania do orzeczenia TK z 1997 roku - wg mnie może odliczyć
    19% z 300 zł

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...