  • 1. Data: 2006-08-18 18:18:04
    Temat: ulga odsetkowa - bez małżeństwa
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Witam,

    kupuję mieszkanie na kredyt - razem z dziewczyną.

    W umowie będziemy wpisani jako współwłaściciele - po 50%. Kredyt również
    bierzemy oboje - i oboje zamierzamy go solidarnie spłacać po równo :)

    Jak wygląda kwestia ulgi odsetkowej jeżeli nie jesteśmy małżeństwem. Czy
    każde z nas odpisuje połowe zapłaconych odsetek od swojego dochodu - czy
    możemy się podzielić wedle uznania ?

    I jeszcze jedno pytanie - moja dziewczyna jest już właścicielem mieszkania-
    dostała je od rodziców - ale w ustawie nie znalazłem żadnego
    przeciwskazania żeby posiadacz mieszkania nie mógł skorzystać z ulgi na
    kolejne - czy tak właśnie jest?

    Adam

  • 2. Data: 2006-08-19 09:01:28
    Temat: Re: ulga odsetkowa - bez małżeństwa
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Adam wrote:

    > kupuję mieszkanie na kredyt - razem z dziewczyną.

    A ja myślałem, że handel ludźmi jest u nas zabroniony ;-) Tak samo
    zresztą jak transakcje wiązane.

  • 3. Data: 2006-08-19 09:31:08
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Dnia Sat, 19 Aug 2006 11:01:28 +0200, jureq napisał(a):

    > A ja myślałem, że handel ludźmi jest u nas zabroniony ;-) Tak samo
    > zresztą jak transakcje wiązane.

    Ale to nie jest handel - bo płacę za mieszkanie a dziewczyna to taki
    prezent ;-)

    Adam

  • 4. Data: 2006-08-19 09:37:52
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Adam wrote:

    > Ale to nie jest handel - bo płacę za mieszkanie a dziewczyna to taki
    > prezent ;-)

    To przeczytaj:
    http://podatki.wp.pl/POD,5,dok_id,124,index.html?T%5
    Bpage%5D=4
    opuść tylko fragmenty dotyczące ulgi remontowej

  • 5. Data: 2006-08-19 11:29:55
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > W umowie będziemy wpisani jako współwłaściciele - po 50%. Kredyt również
    > bierzemy oboje - i oboje zamierzamy go solidarnie spłacać po równo :)

    Chyba zdrowie psychiczne wam podupadło ... pozniej jedna kłótnia i nagle
    sie okaze ze jedno z was bedzie spłacac całosc z komornikiem na głowie.

    A drugie i tak bedzie wlascicielem polowy bez wzgledu na to kto bedzie
    spłacał.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.kszysiek.prv.pl

  • 6. Data: 2006-08-19 15:03:04
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Dnia Sat, 19 Aug 2006 13:29:55 +0200, KrzysiekPP napisał(a):

> [...]
    > sie okaze ze jedno z was bedzie spłacac całosc z komornikiem na głowie.
    >
    > A drugie i tak bedzie wlascicielem polowy bez wzgledu na to kto bedzie

    No cóż, współczuję z powodu przykrych doświadczeń. Ale nie to stanowiło
    treść pytania.

    Adam

  • 7. Data: 2006-08-19 15:32:33
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > No cóż, współczuję z powodu przykrych doświadczeń. Ale nie to stanowiło
    > treść pytania.

    To nie są moje doswiadczenia, ale dziekuje :) Tym niemniej jestem
    pewien, ze to beda twoje doswiadczenia. Nie musisz dziekowac :)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 8. Data: 2006-08-19 15:59:20
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Dnia Sat, 19 Aug 2006 17:32:33 +0200, KrzysiekPP napisał(a):

    > To nie są moje doswiadczenia, ale dziekuje :) Tym niemniej jestem
    > pewien, ze to beda twoje doswiadczenia.

    To w takim razie gratuluję pewności co do swych zdolności wróżbiarskich.

    >Nie musisz dziekowac :)

    Bo i nie mam za co. Dla mnie EOT.

    Adam