  • 11. Data: 2009-04-24 10:56:21
    Temat: Re: trudne - sprzedaż auta... oraz (przy okazji) o likwidacji DG
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > towarów podobnych lub, w przypadku braku ceny nabycia,
    > koszt wytworzenia,
    > <BACZNOŚĆ!>
    > okre?lone w momencie, gdy ma miejsce wykorzystanie, przekazanie
    > lub zatrzymanie tych towarów.
    > <spocznij!>
    > ---
    >
    > Wynika z tego, że często krytykowany przeze mnie (z okazji absurdu
    > takiego, że przy kończeniu DG trzeba sprzedać posiadany "w DG"
    > np. komputer na allegro po to, aby tamże kupić taki sam (ale nie
    > ten sam :>), bo inaczej przyjdzie zapłacić VAT "od zakupu")
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html

    > +++
    > DZIAŁ VI
    >
    > Podstawa opodatkowania
    >
    > Art. 29
    > [...]
    > 10. W przypadku dostawy towarów, o której mowa w art. 7 ust. 2, podstawš
    > opodatkowania jest cena nabycia towarów (bez podatku), a gdy nie ma ceny
    > nabycia, koszt wytworzenia, okre?lone w momencie dostawy tych towarów,
    > z zastrzeżeniem ust. 10a.
    > [...]

    akurat tutaj ameryki nie odkryłeś, bo puszczałam już na Twoją prośbę
    tutaj interpretacje, wedle których takie, a nie inne stanowisko jest
    słuszne. Za to odkryłeś, na podstawie czego to się bierze. Swoją droga
    dyrektywa unijna jest dość ciekawa w niektórych punktach, a do tego
    napisana bardzo prostym językiem w przeciwieństwie do naszej ustawy.

  • 12. Data: 2009-04-24 21:24:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Apr 2009, gonia wrote:

    > akurat tutaj ameryki nie odkryłeś, bo puszczałam już na Twoją prośbę tutaj
    > interpretacje, wedle których takie, a nie inne stanowisko jest słuszne.

    :D
    I podziękowania.
    Od czasu do czasu jednak się zapomina "jak", jeśli nie wie się
    "dlaczego".
    To tak jak z opłatami związanymi z nieruchomością i prawem niedoliczania
    ich do postawy opodatkowania przy wynajmnie, minister rzucił (wtedy) mądrą
    interpretacją i nie raczył pokazać palcem artykułów KC z których wynika
    obowiązek pokrywania tych wydatków przez najemcę :[ (a ja się burzyłem :D)

    pzdr, Gotfryd