  • 1. Data: 2005-09-02 10:44:59
    Temat: Re: trudne początki - nowa dg
    Od: " Aga" <n...@N...gazeta.pl>

    Dzięki za wszystkie argumenty.
    Cóż, zadałam pytanie i wiem mniej więcej na czym stoję, ale jakoś podświadomie
    czuję, że nie jestem na straconej pozycji. Może ktoś zetknął się już z podobną
    sytuacją i korzystną interpretacją US? Sama też poszperam.
    Argumenty odnośnie tego, że nie można oczywiście rozumiem.

    > Przewidziano że SWÓJ samolot można wprowadzić do DG (i jakoś tam
    > utopić w kosztach).
    > Ale WNiP... ja nie widzę żeby się dało.

    Jeśli się rzeczywiście nie da to tego nie przeskoczymy, ale jakoś intuicja
    nakazuje mi drążyć temat:)

    > IMO "przygotowanie DG" to może obejmować zakup pieczątki,
    > segregatorów, znaczków... :) (no narażam się, ale tylko takie
    > stanowiska US widziałem - a raczej takie były pytania podatników,
    > nie pamiętam żeby ktoś pytał o oprogramowanie "nabyte przed").

    Czyli jednak można wpuścić coś w koszty, co zakupiło się przed rozpoczęciem dg?

    Natomiast (to do Gotfryda) zupełnie, ale to zupełnie nie zgadzam się z
    proponowaną przez Ciebie interpretacją odnośnie początku prowadzenia
    działalności gospodarczej.

    Dziękuję i pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-09-02 10:47:52
    Temat: koszty wnip poniesione przed rozpoczęciem dg
    Od: " Aga" <n...@N...gazeta.pl>

    sorki, coś pomieszałam, bo zrobił się nowy wątek

  • 3. Data: 2005-09-02 13:22:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Sep 2005, Aga wrote:

    > Jeśli się rzeczywiście nie da to tego nie przeskoczymy, ale jakoś intuicja
    > nakazuje mi drążyć temat:)

    ...daj znać o wynikach :)

    > Czyli jednak można wpuścić coś w koszty, co zakupiło się przed rozpoczęciem dg?

    Tak. I niewątpliwie liczą się wydatki o charakterze osobistym które
    taki charakter posiadają z mocy ustawy - a poniesione "w celu"
    i oczywiście niewykluczone z KUP w art. 23 :)

    Czyli opłaty "za wpis do EDG" na przykład.
    Załatwienie takiego wpisu jest "związane" ale samo nie jest "prowadzeniem
    DG" :)

    > Natomiast (to do Gotfryda) zupełnie, ale to zupełnie nie zgadzam się

    Ależ doceniam :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)