  • 1. Data: 2004-06-17 14:06:58
    Temat: telepraca-kwestie podatkowe i zusowskie
    Od: "Karmakoma" <k...@g...pl>

    Zastanawiam sie ostatnio nad pewną rzeczą. Mianowicie chciałabym podjąć
    telepracę - ale taką serio, a nie żadne wysyłanie niechcianych maili do
    różnych osób, tylko np. tłumaczenia albo tworzenie stron www na zlecenie dla
    pracodawcy znajdującego sie np. w USA czy Anglii (załóżmy, że za
    posrednictwem jakiegoś poratlu dla telepracowników).

    Moje pytania: jak wygląda w takich przypadkach sprawa rozliczania się z
    fiskusem? Czy płaci się podatek w Polsce, czy umowę należy w jakiś sposób
    rejestrować w polskim Urzędzie Skarbowym? Jak wygląda sprawa z rozliczeniem
    się z ZUSem? Czy w takich przypadkach muszę indywidualnie płacić jakieś
    dodatkowe składki?Zakładam tu, że nie prowadzę własnej działalności
    gospodarczej, a praca ma charakter dorywczy i wykonywana jest na
    umowę-zlecenie lub umowę o dzieło - w takim przypadku jak wyglądałoby
    rozliczanie sie z US i ZUS przy umowie-zleceniu i jak przy umowie o dzieło?

    Jakie jeszcze inne rzeczy trzeba wziąć pod uwagę, jeśli chce się pracować w
    ten sposób?

    Będę wdzięczna za każdą konstruktywna uwagę i pomoc w znalezieniu odpowiedzi
    na te pytania.

    Pozdrawiam serdecznie,

    K.

  • 2. Data: 2004-06-18 08:13:03
    Temat: Re: telepraca-kwestie podatkowe i zusowskie
    Od: "Karmakoma" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Karmakoma" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    <ciach>

    naprawdę nikt nie zna odpowiedzi na moje pytania?

    potrzebuję chcociaż małej wskazówki...

    proszę.

    Pozdr.

    K.

  • 3. Data: 2004-06-18 13:24:26
    Od: "C.O.D." <c...@n...pl>

    Musiałbym napisać książkę, a człowiek jest z natury leniwy - preferuję
    odpowiedzi tak-nie.

  • 4. Data: 2004-06-18 14:00:11
    Od: "Karmakoma" <k...@g...pl>

    Użytkownik "C.O.D." <c...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Musiałbym napisać książkę, a człowiek jest z natury leniwy - preferuję
    > odpowiedzi tak-nie.

    ok. sprobuje zadawac pytania wymagajace krotszych odpowiedzi:-)

    Tło: sprawa jak w glownym wątku - telepraca, gdy wykonujący usługę jest w
    Polsce, a zleceniodawca zagranicą (poza UE). Zleceniobiorca nie prowadzi
    działalności gospodarczej, a telepraca (w formie umowy - zlecenia lub umowy
    o dzieło) jest dla niego pracą dodatkową, dorywczą.

    A teraz pytania:

    1. Czy płaci się podatek w Polsce, czy umowę należy w jakiś sposób
    rejestrować w polskim Urzędzie skarbowym? Myślę tu o podatku dochodowym lub
    o jakimś innym (jakim?), ale nie o VAT.

    2. Czy lepsza dla mnie w takim przypadku byłaby umowa-zlecenie czy o dzieło?

    3. Jak wygląda sprawa z rozliczeniem się z ZUSem? Czy w takich przypadkach
    muszę indywidualnie płacić jakieś
    dodatkowe składki? Z tego, co wstępnie wyczytałam na stronach ZUS, to chyba
    nie jest to obowiązkowe w przytoczonych przeze mnie okolicznosciach
    (zleceniodawca nie będący moim pracodawcą, z siedzibą za granicą, a praca
    wykonywana na umowę - zlecenie lub o dzieło w Polsce).

    4. Jakie jeszcze inne rzeczy trzeba wziąć pod uwagę, jeśli chce się pracować
    w ten sposób? pytanie dodatkowe, opisowe, ale może jednak sie skusisz...

    z góry dzięki.

    pozdrowienia,

    K.

  • 5. Data: 2004-06-18 14:36:25
    Od: "C.O.D." <c...@n...pl>

    Skuszę się :) rozumiem że pracujesz na pełny etat i z tego tytułu
    odprowadzane są pełne składki ZUS. Sorry ale trochę potem - praca :(

  • 6. Data: 2004-06-18 14:43:01
    Od: "Karmakoma" <k...@g...pl>

    > Skuszę się :) rozumiem że pracujesz na pełny etat i z tego tytułu
    > odprowadzane są pełne składki ZUS. Sorry ale trochę potem - praca :(

    ok. poczekam nawet do poniedzialku.

    dzieki.

    pozdrawiam i zycze milego weekendu:-)

    K.

  • 7. Data: 2004-06-22 07:52:54
    Od: "Karmakoma" <k...@g...pl>

    Użytkownik "C.O.D." <c...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Skuszę się :) rozumiem że pracujesz na pełny etat i z tego tytułu
    > odprowadzane są pełne składki ZUS. Sorry ale trochę potem - praca :(

    to napiszesz parę słów na ten temat?

    pozdrawiam:-)

    K.