  • 1. Data: 2002-06-04 12:30:50
    Temat: telefon domowy na firmę
    Od: "Jacek" <j...@p...com>

    Przy prowadzeniu działalności gospodarczej w domu,
    zalecane (również na tutejszym forum) rozwiązanie
    telefonu stacjonarnego to druga linia; Jedna prywatnie
    druga na firmę.

    Moja propozycja i pytanie jest takie: Jeden telefon, jedna
    linia umowa z tpsa prywatnie, natomiast druga umowa z NOM
    na firmę. Po wstępnej rozmowie z NOM można taką umową podpisać.

    Pytanie, Jak myslicie co na Urząd Skarbowy?
    Co prawda obejmie to tylko rozmowy miedzymiastowe i to bez abonamentu
    ale nie wymaga dodatowych kosztów.
    Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji
    Jacek.

  • 2. Data: 2002-06-04 12:51:08
    Temat: Re: telefon domowy na firmę
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pytanie, Jak myslicie co na Urząd Skarbowy?
    > Co prawda obejmie to tylko rozmowy miedzymiastowe i to bez abonamentu

    równie problematyczne jak wpisywanie jedynego w domu telefonu w 100% w
    koszty firmy - przecież przez NOM mogą iść również prywatne rozmowy.

  • 3. Data: 2002-06-04 18:38:05
    Od: "Jacek" <j...@p...com>

    > równie problematyczne jak wpisywanie jedynego w domu telefonu w 100% w
    > koszty firmy - przecież przez NOM mogą iść również prywatne rozmowy.

    A przy dwóch liniach nie mogą?
    Przecież jak kupię centralkę telefoniczną lub telefon obsługujacy
    dwie linie. Jeżeli dodatkowo obie linie są podciągnięte na jednym kablu,
    zastosowana tzw. PCM-ka to technicznie jest to takie samo rozwiązanie.
    Pozdrawiam,
    Jacek.

  • 4. Data: 2002-06-04 21:26:30
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Jun 2002, Jacek wrote:
    [...komuś...]
    >+ > > Moja propozycja i pytanie jest takie: Jeden telefon, jedna
    >+ > > linia umowa z tpsa prywatnie, natomiast druga umowa z NOM
    >+ > > na firmę. Po wstępnej rozmowie z NOM można taką umową podpisać.
    [...]
> [...]
    >+ > koszty firmy - przecież przez NOM mogą iść również prywatne rozmowy.

    Nie powinny. Deklarujesz "rozdział majątkowy" -:) i zakłada się,
    że jak ci się zdarzy nadużyć to wyciągniesz wobec siebie sankcje
    tak jak wobec pracownika co ci ciągle na telefonie (firmowym) "wisi"
    -;> !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-06-04 23:19:41
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Matovy" <a...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości

    > równie problematyczne jak wpisywanie jedynego w
    domu telefonu w 100% w
    > koszty firmy - przecież przez NOM mogą iść
    również prywatne rozmowy.

    A czy z telefonu zainstalowanego w typowym budynku
    biurowym, zkładzie pracy czy chociażby US nie mogą
    ... otóż mogą i zapewne się odbywają. Chyba że
    chcesz powiedzieć że wymienione firmy a
    szczególnie ta ostania rozliczaja się szczegółowo
    z rozmów związanych z prowadzoną działalnością i
    prywatnych.

    Sark

  • 6. Data: 2002-06-05 05:16:53
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chcesz powiedzieć że wymienione firmy a
    > szczególnie ta ostania rozliczaja się szczegółowo
    > z rozmów związanych z prowadzoną działalnością i

    czyżbyś nigdy nie pracował w firmach, w których wprowadzono program obniżki
    kosztów, a wraz z nim comiesięczną "spowiedź bilingową" pracownika????
    pozazdrościć

    wracając do tematu - dwie linie i dwa oddzielne numery - oczywiście nie ma
    sprawy - chodziło mi o sytuację kiedy masz tylko jeden numer i starasz się w
    US udowodnić, że rozmowy międzymiastowe przez 1044 były tylko służbowe a
    przez 1033 prywatne - moim zdaniem w takim przypadku również konieczny byłby
    biling

  • 7. Data: 2002-06-05 11:51:09
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości

    > czyżbyś nigdy nie pracował w firmach, w których
    wprowadzono program obniżki
    > kosztów, a wraz z nim comiesięczną "spowiedź
    bilingową" pracownika????

    na szczęście nie :-) ..... albo w oszczędnościach
    poszli jeszce dalej oszczędzając na bilingu :-)

    > pozazdrościć

    dziekuję :-)

> [...]
    > US udowodnić, że rozmowy międzymiastowe przez
    1044 były tylko służbowe a
    > przez 1033 prywatne - moim zdaniem w takim

    Tak, odkąd wprowadzono biling jest to jedyna
    możliwość udowodnienia US że te i tylko te rozmowy
    są firmowe. Bilng można wciągnac w koszty. W takie
    sytuacji zakładanie drugiej linii i telefonu li
    tylko z motywacji bezproblemowych rozliczeń z US
    mija sie z celem. W opisanej przez jak sytuacji
    (działalność w domu) nawet przy kilku telefonach
    wymagane jest "uzasadnienie" rozmów bilingiem.

    Sark