  • 11. Data: 2004-02-12 09:00:02
    Temat: Re: stypendium doktoranckie - podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2004, CBM Test wrote:
    [...]
    >+ Wielkie dzięki, za informacje, ale powiedzcie co można z tym zrobić

    Na początek odpowiedzieć na pytanie Testa :) - o co
    tak naprawdę US się upomina. Z podaniem artykułów.

    >+ Rzecz jest dla mnie dość zadziwiająca,

    Zgoda. Takie mamy prawo, że nie tylko "szry obywatel" ale
    o jakby nie patrzeć fachowcy w nim się gubią :(

    >+ kiedy fizycznie otrzymywałem
    >+ stypendium, nie dokonywałem żadnych odliczeń, nie korzystałem z ulg, bo nie
    >+ była to rzecz opodatkowana,

    I dotąd OK.

    >+ kiedy otrzymałem zwrot, również nie zrobiłem nic
    >+ takiego bo UG nie wysłał mi PIT'a

    Ale pieniądze "zmieniły właściwość": stały się dochodem nie
    będącym stypendium. Jakbyś je oddał to nic by się nie stało.
    A tak... US może mieć rację :[

    >+ więc trochę mnie to wkurza....

    Nie dziwię się, bo jakbyś ZARAZ wiedział o tym podatku to
    mogłbys być chociaż o odsetki "do przodu" (a choćby i połowę
    odsetek - z tytułu "prośby o rozłożenie").

    >+ Poradźcie,

    Wykluczone. Nie jestem prawnikiem !

    >+ tłuc się z US, szukać prawnika,

    ...a może biura podatkowego ?
    Skoro:
    [...]
    >+ całkiem nie małą kwotę, bo suma stypendium to ponad 20 tyś, a od podatku
    >+ chcą jeszcze odsetki za zwłokę....

    ...to chodzi o jakieś 6000...8000 zł jak rozumiem.
    Spytaj ile takie biuro weźmie za konsultację, jak na mój gust
    może to być "rozsądna" kwota wobec tego co chce US.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2004-02-12 09:01:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2004, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >+
    >+ Na początek odpowiedzieć na pytanie Testa :)

    ...oczywiście miało być "pytanie brombdena" !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2004-02-12 09:15:53
    Od: "CBM Test" <b...@c...com.pl>

    > Na początek odpowiedzieć na pytanie Testa :) - o co
    > tak naprawdę US się upomina. Z podaniem artykułów.

    Już odpowiadam, cytując WEZWANIE:
    "w celu złożenia korekty zeznania PIT 3 za 2001 rok w związku z paragrafem
    13 pkt. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10.06.1991 -
    osoba skreślona z listy uczestników dziennych studiów doktoranckich
    zobowiązana jest do zwrotu całej kwoty pobranego stypendium. (...) z związku
    z obniżeniem wysokości zwrotu stanowi to dla Pana dochód podlegający
    opodatkowaniu"
    no i tyle....

    a tak na marginesie cały problem wynika z faktu, że jakiś czas temu UG
    przeszedł kontrolę skarbową, która wykryła masę różnych kwiatków :-))

  • 14. Data: 2004-02-12 10:08:32
    Od: "CBM Test" <b...@c...com.pl>

    Użytkownik "CBM Test" <b...@c...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    przepraszam ale chodzi chyba o PIT 36 straszliwie nagryzdała ta baba :-))