  • 1. Data: 2007-01-24 22:08:29
    Temat: struktura sprzedaży
    Od: "dropzone" <d...@N...gazeta.pl>

    Witam!
    Przeglądnąłem archiwum grupy z ostatnich 2 lat i googles, ale nadal mam
    niejasność w tym względzie, więc poproszę o odpowiedź:

    Mam DG w której większość sprzedaży jest zwolniona, a część objęta 22%
    podatkiem VAT. Powiedzmy, że sprzedaż nieopod wynosi 100tys a opod 14tys,
    więc procentowo wychodzi 87,72% i 12,28%.

    1. Czy ww. strukturę stosuję przez cały 2007 w oparciu o 2006 i koryguję w
    styczniu 2008 czy muszę co miesiąc wyliczać strukturę sprzedaży?

    2. Czy ww. strukturę obliczam w oparciu o kwoty netto?

    3. Czy muszę wyliczać dokładnie 12,28% czy mogę zaokrąglić do 12%?

    4. W której pozycji deklaracji VAT-7 wpisuję w styczniu ew. różnicę?

    5. Jeśli dobrze rozumiem kwotę VAT dot. zakupów towarów związanych ze
    sprzedażą opodatkowaną wpisuję w całości w poz. podatek naliczony
    podlegający odliczeniu" (kol. 24) i tak samo w "skorygowany podatek..."
    (kol. 25), a VAT dot. zakupów związanych zarówno..." już proporcjonalnie?

    6. Czy jest coś czego nie mogę rozliczyć w ramach tej struktury np. telefon?

    Będę wdzięczny za pomoc.

    --
    dropzone

  • 2. Data: 2007-01-25 00:31:52
    Temat: Re: struktura sprzedaży
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Jan 2007, dropzone wrote:

> [...]
    > więc procentowo wychodzi 87,72% i 12,28%.
    >
    > 1. Czy ww. strukturę stosuję przez cały 2007 w oparciu o 2006 i koryguję w

    IMO tak.
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_139.html
    Łap za art. 86. oraz 90. i do analizy z nimi :)

    > 2. Czy ww. strukturę obliczam w oparciu o kwoty netto?

    art. 90.3.
    I daj się KONIECZNIE namówić na samodzielne znalezienie w ustawie
    definicji pojęcia "obrót".
    Jedna z rzeczy kwalifikujących się do kategorii "dobrze wiedzieć" :)

    > 3. Czy muszę wyliczać dokładnie 12,28% czy mogę zaokrąglić do 12%?

    90.4 ostatnie zdanie.
    "Proporcję tę zaokršgla się w górę do najbliższej liczby całkowitej."

    Z deklaracją pasuję :)

    > 6. Czy jest coś czego nie mogę rozliczyć w ramach tej struktury np. telefon?

    M.... czekaj, piszesz o proporcji SPRZEDAŻY (czego dotyczą ww. zapiski)
    czy proporcji ZAKUPÓW, bo się zgubiłem?
    Strukturą sprzedaży "rozlicza się" sprzedaż - a jej wynikiem "rozlicza
    się" wszystko to co normalnie VATowiec rozlicza :)
    Znaczy są zakazy odliczania VAT od różnych rzeczy - a to benzyny, a to
    hotelu, ale nie mają NIC wspólnego z proporcją sprzedaży!

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-01-25 01:11:09
    Temat: Re: struktura sprzeda?y
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    dropzone <d...@n...gazeta.pl> wrote:

    > 4. W której pozycji deklaracji VAT-7 wpisuję w styczniu ew. różnicę?

    Chyba nie w styczniu (jesli dobrze pamietam z zeszlego roku), tylko
    w deklaracji VAT-7 za styczen, czyli w lutym. A pozycja to jakoś tak:
    "korekta podatku naliczonego od pozostałych nabyć".

    a.

  • 4. Data: 2007-01-25 09:40:10
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "dropzone" <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > podlegający odliczeniu" (kol. 24) i tak samo w "skorygowany podatek..."
    > (kol. 25), a VAT dot. zakupów związanych zarówno..." już proporcjonalnie?

    nie wiem, o jakich kolumnach mówisz ;)
    u mnie w deklaracji są to poz.45 i 47
    w 45 wpisujesz vat dotyczący zakupów ST:
    - ten, który miałeś prawo odliczyć w całości, czyli związany wyłącznie ze
    sprzedażą opodatkowaną plus
    - tę część vat związanego ze sprzedaża mieszaną, którą miałeś prawo odliczyć
    w poz.47 - j.w, ale dla zakupów pozostałych
    innymi słowy - w deklaracji nie ujmujesz tej części vat, której nie miałes
    prawa odliczyć
    natomiast korekty dokonujesz w 1-szym okresie rozliczeniowym następnego
    roku, odpowiednio w polach 48 i 49.

    > 6. Czy jest coś czego nie mogę rozliczyć w ramach tej struktury np.
    > telefon?

    masz prawo, o ile jest to wydatek w całosci lub w części związany ze
    sprzedażą opodatkowaną
    trochę upraszczając - vat dotyczący większości kosztów pośrednich bedzie
    podlegał rozliczeniu proporcją

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-01-25 23:01:36
    Od: "dropzone" <d...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:

> [...]
    > Znaczy są zakazy odliczania VAT od różnych rzeczy - a to benzyny, a to
    > hotelu, ale nie mają NIC wspólnego z proporcją sprzedaży!

    Wielkie dzięki za odpowiedzi.

    Może pogmatwałem, albo jednak nie rozumiem. Na podstawie obliczonej
    struktury sprzedaży za rok 2006, tutaj ww. wspomniane 78% nieopodatkowanej i
    12% opodatkowanej, przez cały 2007 cały podatek VAT (generalnie 22%) od
    zakupu związanego wyłącznie ze sprzedażą opodatkowaną zaliczam w całości w
    RZ VAT do "podatku naliczonego podlegającego odliczeniu", natomiast podatek
    od zakupów związanych ze sprzedażą opodatkowaną i nieopod. tylko w wysokości
    12%. ???

    --
    dropzone

  • 6. Data: 2007-01-25 23:16:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Jan 2007, dropzone wrote:

    > sprzedaży za rok 2006, tutaj ww. wspomniane 78% nieopodatkowanej i 12%
    > opodatkowanej,

    ...liczonej obrotem... (nie netto)

> [...]
    > związanych ze sprzedażą opodatkowaną i nieopod. tylko w wysokości 12%. ???

    ...z kwoty VAT naliczonego oczywiście. A reszta w koszty.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-01-25 23:31:18
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    dropzone <d...@n...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > od zakupów związanych ze sprzedażą opodatkowaną i nieopod. tylko w wysokości

    Tak. Reszte w przyszlym roku rozliczysz sobie w zaleznosci od tego
    ile w 2007 bedziesz mial sprzedazy opodatkowanej a ile zwolnionej.

    a.

  • 8. Data: 2007-01-26 17:28:12
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    > ...z kwoty VAT naliczonego oczywiście. A reszta w koszty.

    No wlasnie. A co sie robi za rok, gdy sie policzy faktyczna strukture za rok 2007,
    na przyklad wyjdzie 50% zamiast 12%, w jaki sposob sie to 'wyrzuca z kosztow' ?
    Dowodem wewnetrzym 'na minus' ?

    a.

  • 9. Data: 2007-01-26 22:15:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Jan 2007, Wemif wrote:

    > No wlasnie. A co sie robi za rok, gdy sie policzy faktyczna strukture za rok 2007,
    > na przyklad wyjdzie 50% zamiast 12%, w jaki sposob sie to 'wyrzuca z kosztow' ?

    Nijak ;) (uwaga: patrz niżej!)

    > Dowodem wewnetrzym 'na minus' ?

    Napisali w ustawie, jakżeby inaczej.
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    2. Przychodem z działalnoœci gospodarczej sš również:
    [...]
    7d) w przypadku obniżenia lub zwrotu podatku od towarów i usług lub
    zwrotu podatku akcyzowego zgodnie z odrębnymi przepisami - naliczony
    podatek od towarów i usług lub zwrócony podatek akcyzowy, w tej
    częœci, w której podatek uprzednio został zaliczony do kosztów
    uzyskania przychodów,
    [...]
    7f) kwota podatku od towarów i usług:
    [...lista...]
    - w tej częœci, w jakiej dokonano korekty powodujšcej zwiększenie
    podatku odliczonego zgodnie z art. 91 ustawy o podatku od towarów
    i usług,
    ---

    Weź może tę ustawę w garść ;) (albo na ekran), co?
    I nie tłumacz że ciężko się czyta, bo wiem :] (mi też).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-01-26 22:20:49
    Od: "dropzone" <d...@N...gazeta.pl>

    > ...liczonej obrotem... (nie netto)

    Mógłbym poprosić o wersję łopatologiczną? Błędne będzie policzenie: kol. 10
    (RS VAT) w liczniku a w mianowniku suma kol. 10 i 16 daje nam procentowo
    sprzedaż zwolnioną, natomiast kol. 16 w liczniku i w mianowniku j.w. daje
    nam procentowo sprzedaż opodatkowaną (u mnie tylko zwolnione i 22%)?

    --
    dropzone