  • 1. Data: 2007-03-02 16:49:59
    Temat: stowarzyszenia
    Od: "sznuper" <s...@o...pl>

    Czy członek stowarzyszenia może rozliczyć delegacje jeśli nie jest zatrudniony
    w żadnej formie.

  • 2. Data: 2007-03-02 22:31:03
    Temat: Re: stowarzyszenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Mar 2007, sznuper wrote:

    > Czy członek stowarzyszenia może rozliczyć delegacje jeśli nie jest zatrudniony
    > w żadnej formie.

    "Rozliczyć" to zawsze można :)
    Pytania są dwa:
    - czy uzyskany zwrot wydatku bedzie przychodem dla członka
    - czy zwrócony wydatek będzie kosztem podatkowym dla stowarzyszenia.

    Podkreślę że *moim zdaniem* (nie jestem doradcą) - tak.
    Powód?
    Wyjaśnij co rozumiesz przez "zatrudnienie" to Ci powiem.

    Moim zdaniem, członek nie pobierający *wynagrodzenia* za czynnosci
    dokonywane na rzecz stowarzyszenia realizuje umowę zlecenia (BTW:
    powinna ona zwierac pisemne stwierdzenie ze umowa jest niedoplatna!)

    A zwrot wydatku dla zleceniobiorcy:
    - nie jest przychodem
    - moze byc zaliczony w koszty,
    co wynika ze stwierdzen z ktoregos rozporzadzenia (ministra od
    "socjalu"? - nie pamiętam), zatwierdzonego :) interpretacjami,
    przykladowo:
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Wysokosc-diet-za-del
    egacje-zagraniczne-w-sferze-pozabudzetowej-1369538.h
    tml
    (idzie o "zwolnienie od podatku dochodowego od osób fizycznych diet
    i innych należnoœci za czas podróży osoby niebędšcej pracownikiem")
    http://www.vat.pl/pages/i/1242.php
    (pośrednio - skoro można kilometrowke, to TYM BARDZIEJ mozna inne
    udokumentowane wydatki)
    http://www.is.gdansk.pl/regulation.php?rid=4913

    Powyzsze opisy najczesciej odwoluja sie do "pracodawcy" - IMO w niczym
    nie umniejsza to ich znaczenia "ogólnego" (a wiec rowniez dla
    stowarzyszenia, w zakresie czynnosci stanowiacych dzialalnosc
    statutowa oraz czynnosci niezbednych dla prowadzenia owej dzialalnosci
    statutowej)

    pzdr, Gotfryd