  • 1. Data: 2002-12-08 08:52:31
    Temat: stawka amortyzacji kamery
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    Pytałem o to na pl.prawo, ale odesłano mnie tutaj.
    Czy ktoś orientuje się na ile % rocznie można umorzyć cyfrową kamerę. cena
    zakupu to 9100 zł. netto.
    Według pani z urzędu statystycznego trzeba by ją umarzać przez 10 lat.
    Trochę to chyba za długo jak na kamere.
    Pani z US doradziła, aby sklasyfikować to wg grupy 6, podgrupy 62, rodzaj
    622
    PawełJ

  • 2. Data: 2002-12-10 21:16:39
    Temat: Re: stawka amortyzacji kamery
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Dec 2002, pawel J wrote:

    >+ Witam.
    >+ Pytałem o to na pl.prawo, ale odesłano mnie tutaj.

    Przyznaję się... !

    >+ Czy ktoś orientuje się na ile % rocznie można umorzyć cyfrową kamerę. cena
    >+ zakupu to 9100 zł. netto.

    Ja nie pomogę. Ale:

    >+ Według pani z urzędu statystycznego trzeba by ją umarzać przez 10 lat.
    >+ Trochę to chyba za długo jak na kamere.

    "Pani z GUS" ???

    >+ Pani z US doradziła, aby sklasyfikować to wg grupy 6, podgrupy 62, rodzaj
    >+ 622

    Jaka to stawka wychodzi ? (nie bić !)
    Bo jeszcze są amortyzacje degresywne, przyspieszone i inne takie.
    Mieszkasz może w gminie "...bezrobociu z przyczyn ekonomicznych..." ?
    Kamera nowa ? ("atomowa amortyzacja", jak tu określano 30% 1 rok)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-12-11 14:21:03
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    : Przyznaję się... !
    Pamiętam :)
    :
[...]
    Pani z Urzędu Statysycznego w Tarnobrzegu.
    :
[...]
    10% na rok.
    : Bo jeszcze są amortyzacje degresywne, przyspieszone i inne takie.
    Nie rozumiem, o co pytasz. a to znaczy, że nie wiem jaki sposób
    amortyzacji..
    normalnie wyliczone. 10% wartości na rok, to przez 12 i co miesiąc ta kwotę
    w koszty.
    : Mieszkasz może w gminie "...bezrobociu z przyczyn ekonomicznych..." ?
    Chodzi o Rzeszów. A pojęcia nie mam jakie tam bezrobocie. a ma to znaczenie
    przy umarzaniu?
    : Kamera nowa ? ("atomowa amortyzacja", jak tu określano 30% 1 rok)

    Nowa.
    Do tej pory jedynym środkiem trwałym jaki miałem był samochód, i ztym
    umorzeniem jakos sobie radzę.

    :
    : Pozdrowienia, Gotfryd
    :

  • 4. Data: 2002-12-13 02:08:10
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Wed, 11 Dec 2002, pawel J wrote:
    [...]
> [...]
    >+ amortyzacji..
    >+ normalnie wyliczone. 10% wartości na rok, to przez 12 i co miesiąc ta kwotę

    Grupy 3,4,5,6,8 (zdaje się) mogą być poddane amortyzacji degresywnej
    ze współczynnikiem zwiększonym 2 razy: art. 22k
    Grupy 4,5,6,8 "poddane szybkiemu postepowi" (IMHO kamera się łapie)
    mogą być poddane amortyzacji przyspieszonej - art. 22i.3

    Spróbuj przeczytać w ustawie, poczytać archiwum - a później spytać :)
    bo tam są pułapki ! (przyspieszona - od stycznia roku *po* rozpoczęciu
    amortyzacji itp).

    >+ : Mieszkasz może w gminie "...bezrobociu z przyczyn ekonomicznych..." ?
    >+ Chodzi o Rzeszów. A pojęcia nie mam jakie tam bezrobocie. a ma to znaczenie
    >+ przy umarzaniu?

    Ma. Jest możliwość stosowania stawki "*3" ! Art. 22k.2
    Lista gmin jest w rozporządzeniu, w zamierzchłych czasach adres
    był na grupie razy kilka. Ostrzeżenie: są *dwie* listy "gmin i powiatów",
    jedna "o...[czymś tam...]" - obejmuje wydłużone wypłacanie
    bezrobotnego itp - i ta cię *nie* interesuje, druga "o stosowaniu
    [...coś tam...] ekonomicznych...." - i to jest właściwa :)

    >+ : Kamera nowa ? ("atomowa amortyzacja", jak tu określano 30% 1 rok)
    >+
    >+ Nowa.

    No to chyba pod "atom" podchodzi :)
    Art.22k.4

    Jak widać wybór spory :)

    >+ Do tej pory jedynym środkiem trwałym jaki miałem był samochód, i ztym
    >+ umorzeniem jakos sobie radzę.

    No tak, bo w ustawie są zakazy stosowania innych "wynalazków"
    do samochodu :)

    Pozdrowienia, Gotfryd