  • 1. Data: 2005-04-25 10:08:57
    Temat: srodek trwaly, amortyzacja, uszkodzenie, sprzedaz
    Od: bacek <p...@n...backiel.com.pl>

    Witam,

    mam taki problem
    w grudniu 04 kupilem laptop za 4 tys netto
    wrzucilem do EŚT .. amortyzowalem
    i niestety, wczasie pracy laptop spadl i stlukal sie matryca :(
    naprawa kosztuje kolo 2tys
    znalazlem kupca na 1,5-2 tys zl za tego uszkodzonego laptopa

    i mam pytanie, czy moge go sprzedac? za taka cene?
    oczywiscie, sprzedaz na fakture, vat odprowadze
    dokumenty na koszta naprawy są

    ale moje pytanie
    czy US nie doczepi sie ze wyszla niejako strata na ŚT :(

    a jesli moglby sie doczepic, to jak sie zabezpieczyc przed takim zarzutem?

    jak sprzedac, ten nie w pelni zaamortyzowany ŚT?

    amortyzacja normalna, bez "przyspieszenia"

    --
    pozdrofionka
    bacek

  • 2. Data: 2005-04-25 15:38:38
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    mozesz, nie moga sie doczepic

  • 3. Data: 2005-04-25 16:26:48
    Od: bacek <p...@n...backiel.com.pl>

    Użytkownik jarmulowicz krzysztof napisał:

    > mozesz, nie moga sie doczepic

    a mnie wlasnie ktos nastaraszyl ze moge sie przyczepic
    bo ST przyniosl strace, zostal uszkodzony z mojej winy

    naprawde, nie mogą sie przyczepic ze rozwalil mi sie laptop przez pelnym
    zaamortyzowaniem?

    --
    pozdrofionka
    bacek

  • 4. Data: 2005-04-26 08:08:16
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    > naprawde, nie mogą sie przyczepic ze rozwalil mi sie laptop przez pelnym
    > zaamortyzowaniem?

    Mozesz na 100%, nie ma mozliwosci kwestionowania czegokolwiek. Katalog
    kosztow NSKUP wymienia tylko 2 pozycje kosztowe ktore zostaja wylaczone i
    dotycza strat w srodkach trwalych :
    - naprawy samochodu nie objetego AC,
    - strat w ST ktore stracily uzytecznosc na skutek zmiany dzialalnosci.

    Ewentualnie jesli bardzo sie boisz, niech gosc ktory kupuje to co pozostalo,
    napisze ci taka "ekspertyze" ze komp. ulegl zepsuciu, przewidywalny koszt
    naprawy > niz nowy komp.
    Pozdr.
    KJ