  • 11. Data: 2007-12-14 16:25:29
    Temat: Re: sprzedaż udziałów - jak uniknąć podatku
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Niestety żadna z opcji nie wchodzi w grę. Nie mogę sprzedać po cenie
    > nominalnej. Chodzi o to, że zgodnie z obowiązującymi przepisami,
    > podatek ten powinno się zapłacić. Ja szukam doradcy, który pomógłby mo
    > uniknąć tego podatku, bądź pomógł zmniejszyć jego wysokość....

    Opisz dokładnie stan faktyczny to może doczekasz się sensownej odpowiedzi.
    Sprecyzuj ; jakie udziały, ile procent w kapitale zakładowym jak je nabyłeś i
    kiedy , jaka jest ich wartość nominalna i rynkowa , jakie poniosłeś nakłady w
    związku z ich nabyciem (objęciem).Chcesz je sprzedać i zarobić czy chcesz się
    ich pozbyć (zlikwidować) z innych przyczyn i interesuje cię pozyskanie
    ekwiwalentnej kasy ?
    Jak narazie negujesz wszystkie opcje ale nie uzasadniasz przyczyn.
    Nie bo nie ale radżcie dalej - może traficie.
    Nawet najwybitniejszy doradca jasnowidzem nie jest.

    Pzdr- Kriss

  • 12. Data: 2008-02-03 21:35:40
    Od: m...@g...com

    On 14 Gru 2007, 17:25, "Kriss" <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Nie bo nie ale radżcie dalej - może traficie.
    > Nawet najwybitniejszy doradca jasnowidzem nie jest.

    witam
    moje pytanie jest następujące, jaki podatek jest do zapłacenia w
    przypadku kupienia i "zbycia" udziałów za taką samą cenę. ja chce
    poprostu odejść z firmy z tymi samymi pieniędzmi co wsadziłem, a firma
    z powodu mojego odejscia odkupi moje udziały, potem umorzy i wreszcie
    obnizy kapitał zakładowy do minimum (50 000).
    czy wogóle powstaje obowiązek podatkowy?
    dziękuję za odpowiedz

  • 13. Data: 2008-02-03 21:59:10
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > obnizy kapitał zakładowy do minimum (50 000).
    > czy wogóle powstaje obowiązek podatkowy?

    Twoje pytanie to zupełnie inne pytanie.
    Odpowiedż wymaga znajomości umowy spółki.
    Co do zasady - jesli po cenie objecia "nabycia" - to nie płacisz podatku.
    Dotyczy to tylko ; ciebie a nie "nabywcy" lub "spółki jako nabywcy w celu
    umorzenia".

    Pzdr- Kriss