  • 1. Data: 2004-03-02 10:57:38
    Temat: sprzedaż śr. trwałego-PILNIE!!!
    Od: "Adrianna" <s...@a...com.pl>

    Proszę o pomoc!!!
    Czy wystawiam fakturę VAT przy sprzedaży rozbitego samochodu ( śr. trw. ),
    za który otrzymam pieniążki z ubezpieczenie ( AC ).

    Adrianna

  • 2. Data: 2004-03-02 11:57:02
    Temat: Odp: sprzedaż śr. trwałego-PILNIE!!!
    Od: "Adrianna" <s...@a...com.pl>

    trw. ),

    > No a jak inaczej ?
    >
    > Boguslaw

    Samochód się zamortyzował więc ma wartość księgową 0, po wypadku nie nadaję
    się do użytku więc AC na całą wartość, pomyślałam, że może jakaś umowa
    sprzedaży też mogła by być, ale już wystawiłam fakturę VAT na taką kwotę za
    jaką znalazłam chętnego na wrak.

    Adrianna

  • 3. Data: 2004-03-02 11:59:14
    Temat: Re: sprzedaż śr. trwałego-PILNIE!!!
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Adrianna wrote:

    > Proszę o pomoc!!!
    > Czy wystawiam fakturę VAT przy sprzedaży rozbitego samochodu ( śr. trw. ),
    > za który otrzymam pieniążki z ubezpieczenie ( AC ).
    >
    > Adrianna

    No a jak inaczej ?

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-03-02 12:43:19
    Temat: Re: Odp: sprzedaż śr. trwałego-PILNIE!!!
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Adrianna wrote:

> [...]
    > umowa sprzedaży też mogła by być, ale już wystawiłam fakturę VAT na taką
    > kwotę za jaką znalazłam chętnego na wrak.

    Wartosc ksiegowa niewiele ma tu do rzeczy a wlasicwie ma o tyle, ze jest
    niezamortyzowana czescia ktora sie ODLICZA od ceny sprzedazy, by oblicyc
    DOCHOD. I druga sprawa - wlasciwa stawka VAT.
    Jesli jest uzywany i nieprzyslugiwalo odloczenie, to zw. w
    pozostalychprzypadkach 22%

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-03-02 13:09:14
    Temat: Odp: Odp: sprzedaż śr. trwałego-PILNIE!!!
    Od: "Adrianna" <s...@a...com.pl>

> [...]
    > DOCHOD. I druga sprawa - wlasciwa stawka VAT.
    > Jesli jest uzywany i nieprzyslugiwalo odloczenie, to zw. w

    Dziękuję bardzo
    Dzisiaj mam bardzo ciężki dzień.
    Nie codziennie sprzedajemy rozwalone samochody a mam na głowie biegłego
    rewidenta.

    Adrianna

  • 6. Data: 2004-03-02 13:33:59
    Temat: Re: Odp: Odp: sprzedaż śr. trwałego-PILNIE!!!
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Adrianna wrote:
    [...]
    > Dziękuję bardzo
    > Dzisiaj mam bardzo ciężki dzień.
    > Nie codziennie sprzedajemy rozwalone samochody a mam na głowie biegłego
    > rewidenta.

    No to ja bym sie sprobowal jego proradzic.

    To pewnie Mily Pan lub Mila Pani...

    > Adrianna

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-03-02 13:38:58
    Temat: Odp: Odp: Odp: sprzedaż śr. trwałego-PILNIE!!!
    Od: "Adrianna" <s...@a...com.pl>

    Użytkownik bosz <b...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c22229$ftk$...@g...uci.agh.edu.pl...
    > Adrianna wrote:
    > [...]
    >
    > No to ja bym sie sprobowal jego proradzic.

> [...]

    Pytałam:)
    Potwierdził moje przypuszczenia i Twoją wiedzę.
    Jeszcze miałam tylko wątpliwośći dotyczące dwóch przychodów i tego czy są
    przychodami podatkowymi ale już wszystko wiem:)
    Czasami człowiek ma totalne zaćmienie umysłu:)
    Adrianna

  • 8. Data: 2004-03-02 14:27:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Adrianna" <s...@a...com.pl> napisał w wiadomości

    > Dziękuję bardzo
    > Dzisiaj mam bardzo ciężki dzień.
    > Nie codziennie sprzedajemy rozwalone samochody a mam na głowie
    biegłego
    > rewidenta.

    I nie zapomnij, że wypłata z AC
    będzie najprawdopodobniej przychodem.

  • 9. Data: 2004-03-02 18:44:55
    Od: "latet" <l...@w...pl>

    > Samochód się zamortyzował więc ma wartość księgową 0

    Wartosc księgowa, a zwłaszcza rowna 0, to pojęcie,
    które nigdy do mnie nie przemawialo i nie przemawia.

    Jesli "wartosc księgowa" oznacza po prostu niezamortyzowaną
    część wartosci, to chyba głupio się nazywa.

    Ta nazwa wprowadza w błąd.
    Tak mi się zdaje :-)

    Pozdrawiam,

    latet