  • 1. Data: 2006-02-28 04:25:52
    Temat: sprzedaż licencji na oprogramowanie
    Od: "nospam" <n...@n...pl>

    witam,

    czy prowadząc DG działającą na zasadach ogólnych bez VAT mogę sprzedawać
    licencję (na program komputerowy, mój własny)?
    coś mi się obiło o uszy, że sprzedaż licencji = 22% VAT. zatem czy musiałbym
    przejść na VAT?
    wg PKD mam:
    72.10.Z - Doradztwo w zakresie sprzętu komputerowego
    72.20.Z - działalność w zakresie oprogramowania
    72.30.Z - przetwarzanie danych
    72.40.Z - działalność związana z bazami danych
    72.50.Z - konswerwacja i naprawa maszyn biurowych, księgujących i liczących
    72.60.Z - pozostała działalność związana z informatyką.
    czy do jednorazowej sprzedaży licencji musiałbym rozszerzać wpisy ?

    z góry dzięki za pomoc.

  • 2. Data: 2006-02-28 07:48:39
    Temat: Re: sprzedaż licencji na oprogramowanie
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    nospam wrote:

> [...]
    > sprzedawać licencję (na program komputerowy, mój własny)?
    > coś mi się obiło o uszy, że sprzedaż licencji = 22% VAT. zatem czy

    Dopiero po przekroczeniu granicy obrotu.

    To jest nadal 72.20.Z

  • 3. Data: 2006-02-28 07:50:22
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    nospam wrote:

> [...]

    > liczących 72.60.Z - pozostała działalność związana z informatyką.
    > czy do jednorazowej sprzedaży licencji musiałbym rozszerzać wpisy ?

    Jeśli faktycznie wykonujesz (a nie tylko masz zgłoszone) 72.10.Z, to
    już jesteś Vatowcem, tylko o tym nie wiesz.

  • 4. Data: 2006-02-28 21:01:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Feb 2006, nospam wrote:

    > czy prowadząc DG działającą na zasadach ogólnych bez VAT
    [...]
    > 72.10.Z - Doradztwo w zakresie sprzętu komputerowego

    Ustawę o VAT czytałeś ?
    +++
    Art. 113. 1. Zwalnia się od podatku podatników [...]
    [...]
    13. Zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się
    do [...] oraz podatników:
    [...]
    2) świadczących usługi prawnicze oraz usługi w zakresie
    doradztwa, a także usługi jubilerskie;
    ---

    Jak komuś wyświadczyłeś "konsultacje" (na przykład) to jureq
    cię podsumował :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-03-01 04:58:04
    Od: "nospam" <n...@n...pl>

> [...]
    > doradztwa, a także usługi jubilerskie;
    > ---
    >
    > Jak komuś wyświadczyłeś "konsultacje" (na przykład) to jureq

    hej, dzięki.
    jak na razie nikomu nie konsultowałem, wpis się pojawił z rozpędu.

    --
    nospam