  • 1. Data: 2008-07-01 10:00:56
    Temat: sprzedawanie na allegro rzeczy z firmy
    Od: note11 <n...@e...net>

    witam,
    kupiłem w ostatnich latach trochę elektroniki, którą "wziąłem na firmę",
    odliczając VAT i zmniejszając zaliczkę na p.doch.
    Wartość każdego z urządzeń nie przekraczała 3tys, więc nie było żadnej
    amortyzacji.
    Dziś sprzęt się technologicznie zestarzał i chciałbym go sprzedać na
    rynku wtórnym (np allegro).
    Pierwsze pytanie, może naiwne: czy mogę tak ot, po prostu sprzedać te
    rzeczy? Drugie, jeśli na pierwsze jest odpowiedź negatywna - jak to
    zrobić po bożemu...
    z góry dziękuję za wskazówki.

  • 2. Data: 2008-07-01 16:18:22
    Temat: Re: sprzedawanie na allegro rzeczy z firmy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Jul 2008, note11 wrote:

> [...]
    > wtórnym (np allegro).
    > Pierwsze pytanie, może naiwne: czy mogę tak ot, po prostu sprzedać te rzeczy?

    A zaglądałeś do archiwum?? :O
    IMO nie ma lepszej, "czystszej" (podatkowo) i jednocześnie sensownej
    metody na zbycie używanego w DG sprzętu (czy to wyposażenie, czy środki
    trwałe), bez problemu z VAT itepe.
    Niemal definicyjna "cena rynkowa" :)
    Oczywiście zakładam uczciwą aukcję, a nie kombinację z "kup teraz"
    za jeden złoty wymagające zaproszenia przez sprzedawcę ;>
    Przy okazji licytacji nie dotyczy spora część przepisów
    "konsumenckich".

    Od niedawna jest jedna wada allegro - zmienili regulamin i kopertek
    nie da się "z automatu" wywalić z udziału w licytacji. IMO postawione
    na głowe.
    Ale na allegro świat się nie kończy... :O

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-07-01 17:45:28
    Od: note11 <n...@e...net>

    > A zaglądałeś do archiwum?? :O
    przepraszam, ale tej grupy nie czytuję.
    ściągnąłem ostatnie 500 headerów tej grupy i przeszukałem na okoliczność
    słowa "allegro", ale rozumiem sugestię - posłusznie udam się na dalsze
    poszukiwania w archiwum.

    > trwałe), bez problemu z VAT itepe.
    czyli jak dobrze rozumiem, nie zwracam odliczonego (czy też części)
    wcześniej VATu?

    ok, idę do archiwum.
    dziękuję za podpowiedź i pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-07-01 19:17:20
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    note11 pisze:

    > czyli jak dobrze rozumiem, nie zwracam odliczonego (czy też części)
    > wcześniej VATu?

    Nie zwracasz, księgujesz to jak każdą "normalną" sprzedaż, z vatem takim
    jaki wyjdzie z uzyskanej kwoty.
    Weź pod uwagę, że w myśl obowiązującego rozporządzenia o kasach
    fiskalnych, przy sprzedaży m. in. "sprzętu radiowego, telewizyjnego i
    telekomunikacyjnego" oraz "sprzętu fotograficznego" nie ma zwolnienia z
    kasy. Jeśli kasy nie masz, a sprzęt należy do którejś z tych kategorii,
    nie możesz go sprzedać osobie nie prowadzącej działalności...
    Zauważyłem, że wiele osób błędnie to interpretuje uważając, że wystarczy
    w takim przypadku wystawić fakturę. Niestety nie wystarczy - dla os.
    fiz. musi być to przepuszczone przez kasę.
    Jak masz kasę, to wystawiasz paragon i wysyłasz w paczce razem z fantem" :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 5. Data: 2008-07-01 20:37:07
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-07-01, ajt <a...@u...com.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > fiskalnych, przy sprzedaży m. in. "sprzętu radiowego, telewizyjnego i
    > telekomunikacyjnego" oraz "sprzętu fotograficznego" nie ma zwolnienia z

    Router sieciowy z ADSL, to jest sprzęt telekomunikacyjny?
    A taki bez ADSL, za to z portem WAN? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2008-07-02 06:40:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > czyli jak dobrze rozumiem, nie zwracam odliczonego (czy też części) wcześniej
    > VATu?

    Nie, bo jest spełniony warunek "służenia przychodom opodatkowanym".
    Można powiedzieć tak: część tego VATu "zwraca się" na f-rze sprzedaży :)
    (a reszta "zwróciła się" w trakcie użytkowania).
    Dobrze że ajt o kasie wspomniał, całość wynika z faktu, że dla VAT
    jest to "zwykła sprzedaż" a to co się sprzedaje traktowane jest
    jak "towar".

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-07-02 10:44:13
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 01 lipiec 2008 18:18
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0807011811510.2588@quad>):

    > IMO nie ma lepszej, "czystszej" (podatkowo) i jednocześnie sensownej
    > metody na zbycie używanego w DG sprzętu

    oczywiście z dokładnością do Kasi Fiszkalnej.

    --
    Tristan

  • 8. Data: 2008-07-02 11:49:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Jul 2008, Tristan wrote:

    > oczywiście z dokładnością do Kasi Fiszkalnej.

    Ano, już mi ajt przypominał, lekkomyślnie nie wspomniałem, fakt!
    Może pojawią się pośrednicy: "prowizja za użycie k.f. z tytułu
    odsprzedaży zastrzeżonych sprzętów na allegro dla osób fizycznych
    nie prowadzących DG" :>
    IMVHO to głupota - powinno być zwolnienie dla sprzętu używanego
    (niech by było "dłużej niż" np. 12 miesięcy, aby zniechęcić do
    ukrywania pod pozorem ST faktycznego obrotu towarami handlowymi).

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-07-03 05:04:21
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 02 lipiec 2008 13:49
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0807021346350.3584@quad>):

> [...]
    > (niech by było "dłużej niż" np. 12 miesięcy, aby zniechęcić do
    > ukrywania pod pozorem ST faktycznego obrotu towarami handlowymi).

    ja w ogóle nie po co kasa. Działam na rzecz firm i jest OK, a sprzedam jedną
    rzecz sąsiadowi i od razu mam wydać z 1000zł. Kiedyś, jak były tylko
    limity, to jakoś dało się zrozumieć, że kasa dla masówki. Ale teraz? Czemu
    nie mogę legalnie sprzedać np. jednej wypierdziałej płyty albo kawałka
    starego aparatu foto?

    --
    Tristan