  • 11. Data: 2006-05-04 19:22:26
    Temat: Re: sprzedac program poprzez firme...
    Od: witek <w...@s...interia.pl.invalid>

    Marek wrote:
    > Ile tak na szybkiego mógłbym z tego wyciagnac ?

    Ja myślę, że jak sprawa się wyda, to US nieźle wam obu da w skórę.

  • 12. Data: 2006-05-04 19:54:11
    Od: "Marek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...interia.pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Ja myślę, że jak sprawa się wyda, to US nieźle wam obu da w skórę.

    Dlaczego da w skore ? O co wan chodzi ? Legalnie firma rodzinna mnie
    zatrudnia jako programiste i przedmiotem umowy o dzielo jest gotowy program,
    ktory jest JEJ wlasnoscia (np przeniesienie praw). Ona sprzedaje go, a ja ?
    Ja juz sie rozliczylem i dostalem pieniadze na umowe o dzielo.
    Za co da w skore ?

  • 13. Data: 2006-05-04 20:38:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 May 2006, t wrote:

    > Tylko że pracodawca wie o tym programie,

    Z opisu tak nie wynika: przedstawiciel pracodawcy wie i "chce
    współpracować" ale pracodawca nie chce :>, skoro było że nazwiska
    być nie może :)

    > a US nic do tego przecież ?

    To już wtórna sprawa...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2006-05-04 20:43:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 May 2006, Marek wrote:

    > Czy moglbys rozjasnic swoja wypowiedz ? Ze jak, nie oplaca sie, za duzo
    > zamieszania ksiegowego ?

    Już ci pisali - "przedmioty powiązane".
    Zapis jest w ustawach podatkowych, w razie zawarcia umowy przez
    podmioty powiązane US ma prawo wyceny. Decyzją.
    Jak wyceni wartość zlecenia "w górę" - to zleceniobiorca musi
    dopłacić podatku (bo POWINIEN był dostać więcej :>) ale zleceniodawca
    nie może tego "więcej" zaliczyć w koszty (bo decyzja to nie faktura
    i do zaksięgowania się średnio nadaje :]).
    A jak w drugą stronę - czyli "w dół" - to właśnie zleceniodawcy
    podważy wydatek (że zawyżył koszt) ale to nie powód żeby zleceniobiorca
    zapłacił mniejszy podatek, skoro sam twierdzi że dostał więcej :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2006-05-04 21:34:07
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Marek napisał(a):

    > Ja poiberam pensje z tej firmy i statut firmy, czy przepisy wewnetrzne
    > (nie wiem dokladnie ktore) nie pozwalaja zawierac umow dodatkowych ze
    > swoimi pracownikami. Po prostu jest gola pensja i koniec. Nic wiecej.
    > Null. Niereformowalna, zacofana budzetowka :)
    > Teraz jasne ?

    No to koledze który nie pracuje w tej firmie, przekazać całość praw
    majątkowych do tegoż oprogramowania, i niech on to oprogramowanie
    sprzeda twojemu pracodawcy.

    względnie dżentelmeńska umowa z twoim kierownikiem czy kimśtam. ty
    firmie "za darmo" przekazujesz oprogramowanie, oni ci za wybitne
    osiągnięcia zawodowe dają dużą premię. masz kasę którą chcesz, a i
    troche na zus pójdzie.

    p. m.

  • 16. Data: 2006-05-04 21:34:12
    Od: t <t...@o...pl>

    Marek napisał(a):
> [...]
    > program, ktory jest JEJ wlasnoscia (np przeniesienie praw). Ona
    > sprzedaje go, a ja ? Ja juz sie rozliczylem i dostalem pieniadze na

    Skoro uwazasz ze za nic to po co sie pytasz na grupie - rob ten biznes
    i tyle

  • 17. Data: 2006-05-05 07:53:32
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 4 maj o godzinie 21:54, na pl.soc.prawo.podatki, Marek napisał(a):

    > Dlaczego da w skore ? O co wan chodzi ? Legalnie firma rodzinna mnie
    > zatrudnia
    ^^^^^^^^^
    o to, to - zapamiętaj ....

    > jako programiste i przedmiotem umowy o dzielo

    Albo zatrudnia, albo zleca wykonanie dzieła.
    Choć jedno nei wyklucza drugiego - to z podatkowego punktu widzenia Twoje
    kombinacje nie maja sensu - oZUSownie UoP, oZUSowanie UoDz ..... ehhhhh

    > Ja juz sie rozliczylem i dostalem pieniadze na umowe o dzielo.

    Czytałeś opisowo post Gotfryda?
    Jeżeli nie - to przeczytaj. Natomiast jeżeli czytałeś i nadal nie
    "kapujesz" - to udaj się z wizytą do biura doradztwa podatkowego, za drobną
    opłatą powinni Ci to łopatologicznie wyjaśnić.
    "Handlowanie" z rodziną nie jest dobrym pomysłem.
    Ale jak to zwykł mawiać Gotfryd - każdy odpowiada za siebie ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 18. Data: 2006-05-05 15:34:54
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Losuję:
    > a. ma zakaz wykonywania działalności konkurencyjnej i usiłuje
    > go właśnie złamać ;)
    > b. ma toto w obowiązkach służbowych :>
    > O kolejne propozycje można spytać publiczność!

    c. pracuje dla budżetówki i nie wolno im nic kupić od własnego pracownika.