  • 11. Data: 2007-01-29 09:55:51
    Temat: Re: sp z o o - dywidendy
    Od: Pi23 <p...@t...pl>

    > no nie wiem...
    > w Twojej sytuacji wygląda mi na to, że nawet posiadając owo minimum 15%:
    > dywidenda za 2007 wypłacona w 2008 - 19% i bez mozliwości odliczenia tego
    > podatku przez spółkę otrzymującą
    > dywidenda za 2008 wypłacona w 2009 - j.w., chyba że zostanie wypłacona po
    > upływie 2 lat od objęcia udziałów
    >
    > mylę się ?

    No niestety chyba masz racje- chyba , ze przepisy przejsiowe przedluza
    pod koniec roku (?) Myslalem, ze taki jest wlasnie zamysl ustawodawcy-
    zeby nie pozbawiac otrzymujacych dywidend mozliwosci odliczania
    zaplaconych zaliczek od dywidend.
    Wnioskiem dla mnie jest to, ze lepiej oplaca mi sie zalozyc firme za
    granica i nia objac udzialy. Wtedy beda mnie obowiazywaly umowy o
    unikaniu podwojnego opodatkowania i dyrektywa UE , mowiaca o tym, ze
    spolki w UE nie musza placic tzw. "withholding tax" (czyli podatku od
    dywidend), jesli jest wyplacany innej spolce (z zastrzezeniami wielkosci
    udzialow ale nie dlugosci ich posiadania). Tak jest na pewno w przypadku
    Cypru.

  • 12. Data: 2007-01-29 10:26:53
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Pi23" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

    > No niestety chyba masz racje-

    za szybko napisalam poprzedni post, musze go teraz sprostowac:)
    popatrz na art.22 pkt.4b
    wygląda na to, że okres 2 lat nie musi upłynąć w momencie wypłaty dywidendy
    i zaraz dzień się zrobil jakiś ładniejszy :)

    pozdrawiam