  • 1. Data: 2003-12-08 20:21:32
    Temat: sp z o.o
    Od: "Grzechu" <u...@i...pl>

    Witam

    Czy osoba bedaca czlonkiem zarzadu w spolce z o.o moze udzielic pozyczki
    spolce czy tez musi to byc tez osoba spoza spolki ???

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-12-08 22:51:21
    Temat: Re: sp z o.o
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Dec 2003, Grzechu wrote:

    >+ Witam
    >+
    >+ Czy osoba bedaca czlonkiem zarzadu w spolce z o.o moze udzielic pozyczki
    >+ spolce

    A jaki podatek miałby być przeszkodą ?
    IMO standardowo: spółka zwraca z odsetkami i owe odsetki są przychodem
    pożyczającego. Jeśli nie ma odsetek to odsetki "rynkowe" są przychodem
    "wirtualnym" spółki.
    Krótko mówiąc: ktoś musi zapłacić PCC i ktoś musi zapłacić PD lub
    CIT od "odsetek rynkowych", ale przeszkód tu nie widzę :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-12-09 10:44:14
    Od: "AC" <a...@o...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > Krótko mówiąc: ktoś musi zapłacić PCC i ktoś musi zapłacić PD lub
    > CIT od "odsetek rynkowych", ale przeszkód tu nie widzę :)

    a czy ktos przerabial pozyczanie pieniedzy z przeznaczeniem na dzialalnosc
    gospodarcza??
    bez PCC (podobno tyko do 1 V)
    jaceek

  • 4. Data: 2003-12-09 10:44:42
    Od: "Grzechu" <u...@i...pl>

    Dzieki

  • 5. Data: 2003-12-09 15:32:48
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "AC" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a czy ktos przerabial pozyczanie pieniedzy z przeznaczeniem na dzialalnosc
    > gospodarcza??

    tak

    > bez PCC (podobno tyko do 1 V)

    skąd takie dane?

  • 6. Data: 2003-12-09 15:38:24
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    wiadomości

    czy jest jej udziałowcem?

> [...]
    > "wirtualnym" spółki.
    > Krótko mówiąc: ktoś musi zapłacić PCC i ktoś musi zapłacić PD lub

    podatek od odsetek potrąca pożyczkodawy spółka i płaci go do US na PIT - 8B,
    PCC jedna ze stron, ile wynosi , ...za mało danych...

    ale przeszkód tu nie widzę :)

    coś mi dzwoni że jeżeli jest to pożyczka od udziałowca??? to jej wartośc nie
    może przekroczyć wysokości kapitału spółki, bo coś tam.... ???? aż
    ciekawy jestem, jakby ktoś mógł zweryfikować.... ;-)

  • 7. Data: 2003-12-09 19:53:51
    Od: "Bogdan" <b...@b...polbox.com>

> [...]
    > może przekroczyć wysokości kapitału spółki, bo coś tam.... ???? aż
    > ciekawy jestem, jakby ktoś mógł zweryfikować.... ;-)

    dobrze dzwoni, odsetki nie są KUP dla spółki niestety,
    jest tam jeszcze warunek o % udziałów pożyczkodawcy w kapitale spółki.

  • 8. Data: 2003-12-10 08:07:20
    Od: "AC" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "AC" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > tak

    > skąd takie dane?

    gdzies mi sie obilo o oczy, ze przepis jest niezgodny z regulacjami UE ;-)