  • 1. Data: 2006-01-11 15:20:22
    Temat: smierc i wspolne rozliczenie
    Od: "irena" <i...@p...onet.pl>

    Witam
    7 grudnia 2005r zmarl moj maz, w zwiazku z tym mam pytanie, czy moge sie
    rozliczac wspolnie z nim, robilam to do tej pory.
    I drugie pytanie - czy od dochodow meza ( byly rencista I grupy ) bede mogla
    odliczyc kwote ( w zeszlym roku wynosila ponad 2 tys.zl ) na
    leczenie,dojazdy itp, - maz bral chemie - byl chory na raka jelita grubego -
    dowozilam go samochodem.
    Bardzo prosze o informacje.

  • 2. Data: 2006-01-11 16:28:11
    Temat: Re: smierc i wspolne rozliczenie
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    Użytkownik "irena" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odliczyc kwote ( w zeszlym roku wynosila ponad 2 tys.zl ) na
    > leczenie,dojazdy itp, - maz bral chemie - byl chory na raka jelita

    Tak

  • 3. Data: 2006-01-11 23:28:11
    Od: "jacenty \(R\)" <www(at)goldap.net>

    > mogla
    > grubego -
    > >

    > Tak

    A nie jest tak, że można "wspólnie" się rozliczyć, ale pod warunkiem, że
    małżonek zmarł po danym roku podatkowym?
    Jeśli w trakcie danego roku podatkowego to niestety chyba nie. Tak mi
    cosświta w moje głowie. Ale mogę sie mylić.

    --
    Jacek Rakowski
    www.goldap.info

  • 4. Data: 2006-01-12 03:51:42
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    jacenty (R) wrote:

> [...]
    > Jeśli w trakcie danego roku podatkowego to niestety chyba nie. Tak mi
    > cosświta w moje głowie. Ale mogę sie mylić.

    wywal tą spaloną żarówkę

    Art. 6a. 1. Wniosek o łączne opodatkowanie dochodów małżonków, między
    którymi istniała w roku podatkowym wspólność majątkowa, może być także
    złożony przez podatnika, który:
    1) zawarł związek małżeński przed rozpoczęciem roku podatkowego, a jego
    małżonek zmarł w trakcie roku podatkowego,
    2) pozostawał w związku małżeńskim przez cały rok podatkowy, a jego
    małżonek zmarł po upływie roku podatkowego przed złożeniem zeznania
    podatkowego.

  • 5. Data: 2006-01-12 10:03:56
    Temat: Re: (OT) smierc i wspolne rozliczenie
    Od: "jacenty \(R\)" <www(at)goldap.net>

    > wywal tą spaloną żarówkę

    Juz wymieniłem :)

  • 6. Data: 2006-01-13 08:21:23
    Od: "lucky" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jacenty (R)" <www(at)goldap.net> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jeśli w trakcie danego roku podatkowego to niestety chyba nie. Tak mi
    > cosświta w moje głowie. Ale mogę sie mylić.

    bez względu kiedy nastąpił zgon

    cytat:
    ..."Z kolei, zgodnie z art. 6a ust. 1 ustawy, wniosek o łączne opodatkowanie
    dochodów małżonków, między którymi istniała w roku podatkowym wspólność
    majątkowa, może być złożony przez podatnika, który: 1) zawarł związek

    Andrzej