  • 1. Data: 2006-06-23 21:23:38
    Temat: [skomplikowane] działalnosc gospodarcza a rozdzielanie internetu dla kilku osob
    Od: "Wojtek" <w...@g...pl.wytnijto>

    witam,

    nie wiem czy pisze na dobra grupe, wydaje mi sie ze p.s.p.p bedzie lepsza
    niz p.s.p ale nie o tym, chodzi o to ze jestem wlascicielem firmy, prowadze
    dzialalnosc gospodarcza, a z drugiej strony jako osoba prywatna (bo na mnie
    jest telefon) udostepniam internet innym osobom z sieci. Czy jest jakies
    prawo zabraniajace takiego procederu czy moze mi cos grozic z tego powodu ?

    Telefon jest na osobe prywatna a ta osoba posiada tez dzialalnosc
    gospodarcza

    Pozdrawiam Wojtek

  • 2. Data: 2006-06-24 12:50:50
    Od: "tck" <t...@t...WytniJ.net.pl>

    Użytkownik "Wojtek" <w...@g...pl.wytnijto> napisał w
    wiadomości news:e7hm3j$pu0$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > tego powodu ?
    >
    > Telefon jest na osobe prywatna a ta osoba posiada tez dzialalnosc

    po pierwsze- czy w regulaminie uslugi nie ma zapisu zabraniajacego
    rozdzielania sygnalu poza lokal (neostrada, niektore promocje iDSL)?
    po drugie- mozesz podpisac umowe na lacze na firme mimo iz telefon jest na
    ciebie
    po trzecie- zglos dzialalnosc telekomunikacyjna do uke (dawny urtip)

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 3. Data: 2006-06-26 06:01:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jun 2006, Wojtek wrote:

> [...]
    >
    > Telefon jest na osobe prywatna a ta osoba posiada tez dzialalnosc gospodarcza

    Moim zdaniem prowadzenie DG może tylko zmienić postać zarzutu:
    z prowadzenia nierejestrowanej działalności na nieujawnienie przychodów
    z konkretnego rodzaju przychodów :]

    Możesz mi wytłumaczyć na jakiej podstawie ktoś może świadczyć usługę
    telekomunikacyjną w postaci udostępniania internetu tak aby przychody
    z tej usługi NIE były przychodami z DG?

    Czynność jest:
    - zamierzona i zorganizowana (nie da sie udostępniał połączenia
    bez zorganizowania routingu)
    - ciągła
    - prowadzona na własny rachunek.
    Czego jeszcze brakuje do definicji z art.5a.6 ustawy oPDoOF?

    Pomijam że dowodem swiadomości prowadzenia DG jest podpisanie regulaminu
    lub umowy w której dostawcy nie bez kozery zamieszczają oświadczenie
    korzystającego że nie będzie udostępniał łącza poza lokal jeśli
    usługa nie jest nabywana w celach DG.

    O ile wiem jedyną "niegospodarczą" formą udostępniania internetu
    jest stowarzyszenie zwykłe którego celem statutowym jest udostępnianie
    internetu - i jak nie ma być komplikacji podatkowycyh to nie może
    owo udostępnianie przynosić zysku.
    Chyba wymaga pełnej księgowości (uproszczonej ale pełnej!)
    Tak, pełna księgowość jest "bez komplikacji" w tym przypadku ;)

    No i o ile wiem nic nie zwalnia z obowiązku zgłoszenia udostępniania
    usług do stosownego urzędu. AFAIK zgłoszą sprzeciw jeśli stosowny
    zapis nie jest zawarty w zakresie DG lub statucie stowarzyszenia.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)