  • 1. Data: 2006-07-19 18:50:18
    Temat: serwer dedykowany w UE
    Od: Piotr Niżyński <a...@b...pl>

    Witam,

    Temat jak widzę przewija się w archiwum, choć nie znalazłem
    satysfakcjonującej odpowiedzi. Prowadzę DG, mam serwer w NGZ-Server.de
    i zastanawiam się, jak to wszystko rozliczyć: czy i na jakiej podstawie
    wpisać do KPiR w koszty oraz na VAT-7. Opłata jest przez CC (PayPal), a
    na ich stronie można pobrać rachunek (oczywiście niepodpisany) w języku
    niemieckim i walucie euro z naliczonym podatkiem 16%. Czy to w
    jakikolwiek sposób tworzy potrzebę złożenia VAT-R/UE?

  • 2. Data: 2006-07-21 08:33:44
    Temat: Re: serwer dedykowany w UE
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Piotr Niżyński" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niemieckim i walucie euro z naliczonym podatkiem 16%. Czy to w
    > jakikolwiek sposób tworzy potrzebę złożenia VAT-R/UE?

    przypuszczam, że wystawiający fakturę traktuja Cię jak os. fiz. nie
    prowadzącą DG, nie będąca podatnikiem vat
    mysle, że podanie im Twojego nr nip i informacji o tym że jesteś podatnikeim
    vat powinno załatwić sprawę - dostaniesz fakturę bez niemieckiego podatku
    vat a
    rozliczenie vat z tytułu importu usług bedzie wtedy twoim obowiązkiem

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-07-21 14:02:16
    Od: Piotr Niżyński <a...@b...pl>

    Ale oni z tego też przecież jakoś muszą się rozliczyć. Inaczej każdy by
    im wmawiał, że prowadzi fikcyjną firmę, i płacił mniej (tym bardziej, że
    widziałem już przypadki, jak ludzie kupowali serwer na zmyślone
    nazwisko). Czy oznacza to, że muszę jakoś załatwić NIP-UE w postaci
    PL522...? (VAT-R/UE? tylko że tam jest tylko o nabyciu/sprzedaży
    towarów, o usługach nic)

  • 4. Data: 2006-07-24 09:25:51
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

> [...]
    > im wmawiał, że prowadzi fikcyjną firmę, i płacił mniej (tym bardziej, że
    > widziałem już przypadki, jak ludzie kupowali serwer na zmyślone

    a dlaczego ciebie to martwi ?
    to raczej ich problem, nie twój

    zresztą, jak przestaniesz myslec kategoriami polskiego podatnika, a
    zaczniesz ich kategoriami - zrozumiesz ;)

    >Czy oznacza to, że muszę jakoś załatwić NIP-UE w postaci
    > PL522...?

    uparcie twierdze, że w takim przypadku nip ue nie jest potrzebny

    (VAT-R/UE? tylko że tam jest tylko o nabyciu/sprzedaży
    > towarów, o usługach nic)

    o usługach jest też - pkt 4, kwadracik 4
    ale nie dotyczy to usług, które ty nabywasz

    pozdrawiam