  • 1. Data: 2006-09-20 21:26:42
    Temat: samozatrudnienie
    Od: MCC <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    pracodawca proponuje mi zatrudnienie w formie wlasnej dzialalnosci.
    Proponuje mi kwote 10000PLN. Czy ktos moze pomoc mi wyliczyc jak to ma
    sie vs umowa o prace?
    Wielkie dzieki!

    Pzw,
    MCC

  • 2. Data: 2006-09-20 21:54:12
    Temat: Re: samozatrudnienie
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 20-09-2006 o 23:26:42 MCC <m...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > pracodawca proponuje mi zatrudnienie w formie wlasnej dzialalnosci.
    > Proponuje mi kwote 10000PLN. Czy ktos moze pomoc mi wyliczyc jak to ma

    Wszytsko zależy od kosztów na działalności.
    Zakładając bez kosztów to z działalności będziesz miał koło 8000,
    na umowę o praće przy założeniu że te 10k to nie jest brutto ale wszytskie
    wydatki pracodawcy
    to koło 4k wyjdzie.
    Jest juz późno więc dokładnych liczb dziś nie napiszę ale są kalkulatory
    płacowe w necie
    i możesz w nich dokładnie wyliczyć.
    W każdym razie na działalności jesteś pare tysięcy do przodu.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-09-20 21:55:55
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wszytsko zależy od kosztów na działalności.

    największy plus to przy takich zarobkach podatek liniowy 19%

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-09-20 21:58:04
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 20-09-2006 o 23:55:55 gasper <g...@p...comp> napisał:

    > Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > największy plus to przy takich zarobkach podatek liniowy 19%

    Już dziś nie sprawdzę bo zmykam, ale jeśli wykonujecz czynności dla byłego
    pracodawcy
    to zdaje się że ZUS ulgowy nie obowiązuje i nie można wybrać liniowego?

  • 5. Data: 2006-09-20 22:00:33
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <r...@o...pl> napisal(a):

    > Już dziś nie sprawdzę bo zmykam, ale jeśli wykonujecz czynności dla byłego
    > pracodawcy
    > to zdaje się że ZUS ulgowy nie obowiązuje i nie można wybrać liniowego?

    Nie można, ale można 'samosięzatrudnić' ;-) w jakiejs spółce-siostrze
    albo spółce-córce....
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2006-09-20 22:28:29
    Od: MCC <m...@p...onet.pl>

    t wrote:

> [...]
    > płacowe w necie
    > i możesz w nich dokładnie wyliczyć.
    > W każdym razie na działalności jesteś pare tysięcy do przodu.

    W umowie mam zapisane tzw wolne dni (odpowiednik
    urlopu) zapewnia mi rowniez wszelkie niezbedne narzedzia do pracy i
    pakiet socjalny.

    Pzw,
    MCC

  • 7. Data: 2006-09-21 07:54:50
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    MCC wrote:

    > W umowie mam zapisane tzw wolne dni (odpowiednik
    > urlopu) zapewnia mi rowniez wszelkie niezbedne narzedzia do pracy i
    > pakiet socjalny.

    Umowa fajna rzecz.
    Jaki przyjąłeś procentowo stopień ryzyka
    związany z nierealizowaniem umowy?
    Miałem już kilka podobnych umów
    i obowiązywały one tylko do czasu, kiedy
    były potrzebne jednej stronie.
    Nie żebym Ci odradzał, ale przyjmij jakiś zapas na taką
    ewentualność i od początku szukaj dodatkowych klientów.

  • 8. Data: 2006-09-21 11:23:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Samotnik wrote:

    > Nie można, ale można 'samosięzatrudnić' ;-) w jakiejs spółce-siostrze
    > albo spółce-córce....

    Jeśłi dobrze pamiętam to były już jakieś oficjalne interpretacje, że to
    nie pomoże, bo w ustawie nie jest uzależnione od tego kto zleca dane
    usługi i kto za nie płaci a tylko od tego kto z nich korzysta.

    Art 9a ust 3. Jeżeli podatnik, który wybrał sposób opodatkowania, o
    którym mowa w ust. 2, uzyska z pozarolniczej działalności gospodarczej
    prowadzonej samodzielnie lub w formie spółki niemającej osobowości
    prawnej przychody ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego
    pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej
    jeden ze wspólników:
    1) wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub
    2) wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym
    - w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik
    ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w sposób określony w
    art. 30c i jest obowiązany do złożenia właściwych deklaracji o
    wysokości dochodu osiągniętego od początku roku i wpłacenia zaliczek
    obliczonych przy zastosowaniu skali podatkowej, o której mowa w art. 27
    ust. 1, oraz odsetek za zwłokę od zaległości z tytułu tych zaliczek.

  • 9. Data: 2006-09-21 17:49:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Sep 2006, MCC wrote:

    > W umowie mam zapisane tzw wolne dni (odpowiednik
    > urlopu)

    ...czyli poza tym jest "w określonym czasie i miejscu", czy jak tam
    istnienie harmonogramu w KP jest określone.

    > zapewnia mi rowniez wszelkie niezbedne narzedzia
    > do pracy i pakiet socjalny.

    wKF: taka umowa, bardzo podobna do pracy (bo co to jest "pakiet
    socjalny"? Czy w ramach umowy o świadczenie np. usługi telefonicznej
    przez TP czy z kogo tam korzystasz zapewniasz im "pakiet socjalny"?)
    może IMO rykoszetem przynieść skutki uboczne.
    Pogdybajmy.
    Pewnie nie tak "samo z siebie", ale *jakby* tak ZUSowi się kiedyś
    chciało udowodnić że to jednak była UoP i ZUS powinien być płacony
    inaczej (po pół przez każdą stronę, w uproszczeniu mówiac) i od
    innej podstawy (o, to to), taka umowa może być rewelacyjnym dowodem.

    pzdr, Gotfryd