  • 1. Data: 2009-09-11 07:48:44
    Temat: samochod w firmie
    Od: Zorka <c...@v...pl>

    Witam.
    Prowadze DG jako osoba fizyczna. 4 lata temu kipiłem samochód osobowy,
    auto stanowiło środek trwały firmy, w kosztu puszczałem paliwo i naprawy.

    Obecnie chciałbym zaprzestac z korzystania z samochodu w firmie
    (powiedzmy, że nie jest mi niezbedne do prowadzenia działalności) ale
    rownoczesnie chce aby pozostało moją własnością i urzywane było
    wyłącznie do celów osobistych nie zwiazanych z prowadzeniem DG.
    Jak to zrobi w dokumentach? Czy jakiś podatem mam zapłaci?

    A co jezeli po usunieciu ze srodkow trwalych i zostawieniu do
    urzytkowania czysto osobistego bede chcial to auto jednak sprzedac (po
    kilku miesiacach) czy wtedy mam odprowadzic podatek od pieniedzy ktore
    za niego dostane?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-09-11 10:22:53
    Temat: Re: samochod w firmie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Sep 2009, Zorka wrote:

> [...]
    > czy wtedy mam odprowadzic podatek od pieniedzy ktore za niego dostane?

    To nadal będzie "przychód z DG", doliczany do przychodów "z firmy".
    Przez 6 lat od "zmiany przeznaczenia".
    I nadal oczywiście będzie przysługiwało prawo zaliczenia w koszty
    (w momencie sprzedaży) niezamortyzowanej części wartości początkowej,
    tak dla porządku.

    Trzeba rozróżnić prowadzenie DG od uzyskiwania przychodów *zaliczonych*
    do DG: w ustawie jest wyraźny zapis na temat zaliczenia przychodu
    ze zbycia takiego "wykreślonego" z ewidencji ST do przychodów z DG.
    Uprzedzając: tak, nawet jakby w międzyczasie "zamknąć" DG, to nic
    nie zmieni (EST nie wolno niszczyć, bo obowiązuje zarowno dla takich
    właśnie przypadków, jak i jest "ciągłość" w razie ponownego rozpoczęcia
    DG).

    pzdr, Gotfryd