  • 1. Data: 2002-01-22 14:05:44
    Temat: samochód-fa VAT/zwolnienie z opłat US
    Od: "los_G" <l...@p...onet.pl>

    Witam.
    Wytłumaczcie mi (biednemu misiu), nieobeznanemu z prawami rynku jak
    przełozyc "na polski" takie zwroty z ogłoszeń kupna-sprzedaży samochodów:
    1. "Możliwa faktura VAT". Czy to znaczy, że cena podawana jest ceną netto a
    kupujący najlepiej żeby był płatnikiem VAT-u (co se go odliczy) ?. Czy jest
    to jednoznaczne z kupnem od pośrednika (zawodowo sprzedającego auta), od
    firmy (homologacja na ciężarowy) ?

    2. "Kupujący zwolniony od opłaty skarbowej". Jaki knyf tu taj się kryje ?.
    Jaka jest różnica dla kupujacego - osoby fizycznej w zakupie na podstwie
    umowy kupna-sprzedaży a kupnem na podstawie faktury VAT ?

    Dziękuję z góry za oświecenie.
    Pozdrow
    Los_G (biedny miś)

  • 2. Data: 2002-01-22 14:28:30
    Temat: Re: samochód-fa VAT/zwolnienie z opłat US
    Od: "waldemar" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    jest
    > to jednoznaczne z kupnem od pośrednika (zawodowo sprzedającego auta), od

    To znaczy ze facet moze na sprzedaz tego samochodu wystawic fakture
    VATowwska a ty bedac platnikiem podatku VAT i prowadzac DG mozesz sobie ten
    VAT odliczyc. Jesli cchodzi o to czy jest to vena netto to zalezy. Jedni
    podaja netto inni brutto. Trzeba pytac

    > 2. "Kupujący zwolniony od opłaty skarbowej". Jaki knyf tu taj się kryje ?.
    > Jaka jest różnica dla kupujacego - osoby fizycznej w zakupie na podstwie
    > umowy kupna-sprzedaży a kupnem na podstawie faktury VAT ?

    Zaden knyf. Oplate skarbowa placi sie od umowy kupna-sprzedazy ktora masz
    obowiazek zarejestrowac w US i oplacic oplate. Od wystawionej faktury nie ma
    oplaty skrbowej

    pozdrawiam
    waldi

  • 3. Data: 2002-01-23 07:00:05
    Od: "los_G" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "waldemar" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    Dziekuje bardzo za informacje.
    [cut]
    > ... Oplate skarbowa placi sie od umowy kupna-sprzedazy ktora masz
    > obowiazek zarejestrowac w US i oplacic oplate. Od wystawionej faktury nie
    ma
    > oplaty skrbowej

    Czy to znaczy, ze umowy na podstawie faktury VAT nie trzeba rejestrowac w
    US ?. Jak taka forma kupna może wpływac w przyszłosci na ewentualną
    transakcję zbycia tego samochodu ?

    > pozdrawiam
    > waldi
    Pozdrow (również)
    Los_G

  • 4. Data: 2002-01-23 10:53:29
    Od: "waldemar" <w...@p...onet.pl>

    > Czy to znaczy, ze umowy na podstawie faktury VAT nie trzeba rejestrowac w
    > US ?. Jak taka forma kupna może wpływac w przyszłosci na ewentualną
    > transakcję zbycia tego samochodu ?

    Sprzedaz fakturowana nie jest w pojeciu Kodeksu Cywilnego Umowa
    Kupna -sprzedazy wiec nie musisz jej rejestrowac. Co chcesz rejestrowac?

    pozdrawiam
    waldi

  • 5. Data: 2002-01-23 11:19:23
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    > Sprzedaz fakturowana nie jest w pojeciu Kodeksu Cywilnego Umowa
    > Kupna -sprzedazy wiec nie musisz jej rejestrowac. Co chcesz
    rejestrowac?

    Jak to nie jest? Jest, tylko nie wymaga podatku od czynności
    cywilnoprawnych.

    CEZ