  • 1. Data: 2006-06-15 11:05:18
    Temat: rozpoczecie DG a konto bankowe ?
    Od: "jg2000" <j...@l...com>

    Witam, rozpoczynam wlasnie dzialanosc gospodarcza (narazie zlozylem wniosek
    o wpis w urzedzie miasta) i teraz mam pytanie czy po tym jak dostane REGON i
    bede w urzedzie skarobowym podawal dane co do konta bankowego musze miec
    koniecznie konto bankowe na firme czy tez moge podac konto ktore obecnie
    posiadam. Zaznaczam ze bede Vatowcem...

  • 2. Data: 2006-06-15 14:54:03
    Temat: Re: rozpoczecie DG a konto bankowe ?
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 15-06-2006 o 13:05:18 jg2000 <j...@l...com> napisał:

> [...]
    > bede w urzedzie skarobowym podawal dane co do konta bankowego musze miec
    > koniecznie konto bankowe na firme czy tez moge podac konto ktore obecnie

    Załóż firmowe, na początek sobie marmolady chcesz narobić :) ?

  • 3. Data: 2006-06-16 19:32:39
    Od: mirek <m...@n...w.pl>

    "jg2000" <j...@l...com> wrote in

> [...]
    > bankowego musze miec koniecznie konto bankowe na firme czy tez moge
    > podac konto ktore obecnie posiadam. Zaznaczam ze bede Vatowcem...

    firmowe i US bedzie od ciebie wymagac kopii umowy z bankiem :(

  • 4. Data: 2006-06-16 21:03:01
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

    > firmowe i US bedzie od ciebie wymagac kopii umowy z bankiem :(

    Skąd wiesz? Znasz jego US?

    Przy zakładaniu DG miałem otwarte 2 rachunki, wpisałem je po prostu do
    NIP-1. Potem "dołozyłem" jeszcze jeden. I nikt ode mnie nie żądał żadnych
    dokumentów potwierdzajacych, że te konta mam. Po prostu NIP-1 składałem.

  • 5. Data: 2006-06-17 06:43:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Jun 2006, jg2000 wrote:

> [...]
    > bede w urzedzie skarobowym podawal dane co do konta bankowego musze miec

    Żaden przepis nie nakazuje mieć "konta na firmę" w momencie zakładania
    DG. Oczywiście po założeniu konta trzeba złożyć kolejną deklarację :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-06-17 06:47:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Jun 2006, it was written:

    > Skąd wiesz? Znasz jego US?

    US *powinien* wymagać umowy!
    Dawniej tego nie było - do czasu aż wypłynęła sprawa kilku nienależnych
    zwrotów VAT dokonanych za pomocą sfałszowanych zgłoszeń.
    Na kwoty sięgające pół miliona złotych jednorazowo, o ile pamiętam.
    Przyszedł ktoś, przyniósł NIP-1 z numerem konta
    Za miesiąc przyszedł ktoś, przyniósł VAT-7 ze zwrotem
    Kontrola US poszła do klienta po dokonaniu zwrotu.
    Żeby się dowiedzieć oczywiście że TAKIEJ deklaracji NIP-1 to
    ON nie składał, żadnego zwrotu VAT nie było a konto nie jest jego.

    > Przy zakładaniu DG miałem otwarte 2 rachunki, wpisałem je po prostu do
    > NIP-1. Potem "dołozyłem" jeszcze jeden. I nikt ode mnie nie żądał żadnych
    > dokumentów potwierdzajacych, że te konta mam. Po prostu NIP-1 składałem.

    Jak przez ostatnie 2 lata to chyba w rzeczonym US czegoś nie wiedzą :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2006-06-17 07:16:35
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

    > Jak przez ostatnie 2 lata to chyba w rzeczonym US czegoś nie wiedzą :)

    Pierwsze to już ponad 3 lata minęło, drugie w zeszłym roku :)

  • 8. Data: 2006-06-19 18:50:15
    Od: mirek <m...@n...w.pl>

    "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net> wrote in

    > Skąd wiesz? Znasz jego US?

    jego nie znam, znam swoj. skladalem nip1 4 maja br.
    i kopia umowy byla konieczna. nawet maja nowe druki gdzie na koncu jest
    wykaz ew. zalacznikow (m.in. umowa z bankiem) -> w starszych drukach tego
    nie bylo w ogole.