  • 1. Data: 2003-01-13 11:34:23
    Temat: rozliczenie roczne a sprzedaz komputera
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    Witam

    Jesli pewna osoba fizyczna odsprzedala mi swoj komputer (dosc stary juz ,
    jej nie potrzebny) do mojej firmy (DG) i ja oplacilem z tego tytulu podatek
    w urzedzie, spisalismy umowe i wprowadzilem go na stan ( kwota ok 1500 zl z
    monitorem ) to czy osoba ta musi teraz uwzglednic fakt jego sprzedazy w
    rocznym rozliczeniu i zaplacic od tego nie jako podatek ? osoba ta nie
    odliczyla sobie tego komputera w rozliczeniu rocznym wtedy gdy go kupowala

    czy ktos sie moze orientuje jak ta sprawa wyglada ?
    zg gory dziekuje za wszelkie informacje

    AndY

  • 2. Data: 2003-01-13 17:48:12
    Temat: Re: rozliczenie roczne a sprzedaz komputera
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Jan 2003, AndY wrote:

> [...]
    >+ jej nie potrzebny) do mojej firmy (DG) i ja oplacilem z tego tytulu podatek
    >+ w urzedzie, spisalismy umowe i wprowadzilem go na stan

    Rozumiem że kupiłeś go "osobiście" (a nie jako DG) i dopiero
    później "wprowadziłeś" ? Bo dedukuję że opłaciłeś PCC.
    To tak BTW: po ostatnim czytaniu UoPCC (zmotywowanym przesłuchaniem
    mnie na "prawo" ;>) wyszło mi, że jeśli kupuje się od osoby fizycznej
    ale "na DG" to PCC się *nie* płaci !
    W szlachetnym celu dołożyłeś Budżetowi 30zł ale wyciąłeś nieco lasu ;>
    (na formularze :)), więc nie wiem czy pochwalić ;)

    >+ to czy osoba ta musi teraz uwzglednic fakt jego sprzedazy w
    >+ rocznym rozliczeniu i zaplacic od tego nie jako podatek ?

    A jak długo go miała ? W UoPDoOF jest coś że płaci się tylko od *dochodu*
    (wątpię żeby sprzedający zarobił :)) od mało używanych ruchomości, czytaj:
    mniej niż pół roku ! (od nieruchomości coś z 5 lat).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-01-13 18:20:09
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > ruchomości, czytaj: mniej niż pół roku ! (od nieruchomości coś z 5
    lat).

    No to Cię mam!!!!! Nieruchomości nie wykorzystywanych w DG. Udało mi się
    :-)))

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 4. Data: 2003-01-13 19:30:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Jan 2003, Jacek wrote:
    [...]
    >+ No to Cię mam!!!!! Nieruchomości nie wykorzystywanych w DG.

    Prawda :) Ale to wynikało z kontekstu. Miałem nic nie pisać ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-01-13 20:45:49
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > Prawda :) Ale to wynikało z kontekstu. Miałem nic nie pisać ;)

    Dobry jesteś.Potrafisz wybrnąć i jesteś dokładny.No muszę przecież jakoś
    "odrobić" to "napadnięcie" na mnie :-))))

  • 6. Data: 2003-01-13 21:26:01
    Temat: OT: rozliczenie roczne a sprzedaz komputera
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Jan 2003, Jacek wrote:
    [...]
    >+ No muszę przecież jakoś
    >+ "odrobić" to "napadnięcie" na mnie :-))))

    Niewątpliwie, sprawiedliwość musi być :)
    No i hartować się trzeba, żeby znowu jakowaś białogłowa nie
    potraktowała od "mięczaków" czy jak to tam było ;> :)

    pzdr :), Gotfryd

  • 7. Data: 2003-02-10 10:24:31
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    > Rozumiem że kupiłeś go "osobiście" (a nie jako DG) i dopiero
    > później "wprowadziłeś" ? Bo dedukuję że opłaciłeś PCC.

    Szczerze mowiac to mam zamiar tego dopieor dokonac i zastanawiam sie jakby
    bylo najkozystniej dla obu stron.
    Bardzo prosilbym o wszelkie sugestie. W/g ponizszego rozumiem ze najlepiej
    byloby kupic komputer od razu "na DG" i wtedy ni oplacalbym PCC a osoba mi
    sprzedajaca powinna zaplacic tylko 19% podatku od tego co zarobila uzywajac
    komputera (jesli sluzyl do grania w gry to nic nie zarobila :).

> [...]

    > (wątpię żeby sprzedający zarobił :)) od mało używanych ruchomości, czytaj:
    > mniej niż pół roku ! (od nieruchomości coś z 5 lat).

    Jesli komputer ma trzy lata i caly czas uzywany byl do zabawy to jak bedzie
    z tym podatkiem ?

    z gory dziekuje za info
    AndY