  • 21. Data: 2003-05-21 20:47:37
    Temat: Re: rozliczenie faktury za naprawę samochodu
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    wiadomości

    > Powyższe zdanie spowodowało że się odzywam: mianowicie nie pasuje
    > mi tu coś. Nie wierzę że dostał oryginał faktury na naprawę jeśli
    > płacił ubezpieczyciel;

    Uwierz.

    > przecież "oni" (ubezpieczyciel) też musi
    > jakoś zaksiegować wydatek !! Na jakiej podstawie ? Owszem,
    > przyjmuję do wiadomości że zasady działania ubezpieczeń regulują
    > inne przepisy niż UoPDoOF i ustawa o rachunkowości :), ale
    > chyba jakiś "papier" musi być...

    Jest. Decyzja ZU o przyznaniu odszkodowania w kwocie ....

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 22. Data: 2003-05-22 05:22:49
    Od: "bielizna24" <i...@b...pl>

    Powyższe zdanie spowodowało że się odzywam: mianowicie nie pasuje
    mi tu coś. Nie wierzę że dostał oryginał faktury na naprawę jeśli
    płacił ubezpieczyciel; przecież "oni" (ubezpieczyciel) też musi
    jakoś zaksiegować wydatek !! Na jakiej podstawie ? Owszem,
    przyjmuję do wiadomości że zasady działania ubezpieczeń regulują
    inne przepisy niż UoPDoOF i ustawa o rachunkowości :), ale
    chyba jakiś "papier" musi być...

    Serwis po tym jak tylko ubezpieczyciel zapłacił odszkodowanie do kwoty netto
    (po 4 mc) wystawił na moją firmę fakturę, która opiewa na całą wartość
    naprawy, (i nie ma wzmianki o ubezpieczycielu, choć też się z tym spotkałem)
    przy czym my musimy uregulować kwotę VAT'u z tej fakturki ....

    Rafał

  • 23. Data: 2003-05-22 06:31:55
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Karol napisał:
    > wiadomości

    > Uwierz.

    Uwierz razy dawa.
    2 na 1 Gotrydzie, przegrałeś :-))

    Maddy co może pokazac oryginał faktury za naprawę i decyzje o
    przyznaniu odszkodowania "które zostało wypłacone BlaBla nazwa warsztatu"

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 24. Data: 2003-05-22 10:47:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 May 2003, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik Karol napisał:
    >+ > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" [...]
    >+ >> Nie wierzę że dostał oryginał faktury na naprawę jeśli
    >+ >>płacił ubezpieczyciel;
    >+ > Uwierz.
    >+ Uwierz razy dawa.
    >+ 2 na 1 Gotrydzie, przegrałeś :-))

    Przegrałem !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 25. Data: 2003-05-22 13:01:54
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Jeżeli dostałes odszkodowanie rutto a jestes VATowcem to
    prawdopodobnie
    > nie poinformowałes o tym fakcie ubezpieczyciela - oszukałes go.
    > Ubezpieczyciel rozliczył Cie jak osobe fizyczna nie prowadzącą DG.
    > Powinieneś tymczasem wykazać przyznane odszkodowanie jako przychód
    bez
    > względu na to czy dostałes czy nie fakturę za naprawę od warsztatu.

    Ja w kwestii formalnej :-)
    Jak to zrobić zatem, żeby ubezpieczyciela nie oszukać.
    Na moim przykładzie:
    1. nie jest to samochód związany w żaden sposób
    z moją DG (no może kilka faktur na paliwo wg kilometrówki)
    2. samochód ten (osobowy)nie jest ŚT
    3. zgłaszam szkodę w tym aucie
    4. przy zgłoszeniu zaznaczam zgodnie z prawdą,
    że jestem VATowcem oraz, że nie odliczyłem VAT przy zakupie
    5. proponują mi odszkodowanie netto

    Ile się naodkręcałem, że "guzik mnie obchodzi
    jakie będzie odszkodowanie, skoro nie jest to szkoda
    w majątku związanym z DG" i nie będzie rozliczane w dziłalności.
    Dlaczego zatem mam otrzymać kwotę netto?
    Mam dokładać VAT z własnej kieszeni?

    Nakrzyczano na mnie, że zawracam głowę
    i trzeba było zakreślić, że nie jestem płatnikiem VAT.

    Co też uczyniłem, przy kolejnej szkodzie.
    Ale jakoś samodzielnie nie przeszło mi to przez
    gardło, więc te rubryki zostawiłem puste.
    Na pytanie uzupełniające: czy jest Pan płatnikiem VAT?
    Odpowiedziałem: tak, ale to auto nie jest związane z DG
    i nie będę rozliczał żadnych faktur z tej naprawy.
    Zaznaczono na zgłoszeniu, że nie jestem płatnikiem VAT.
    Szkoda rozliczona przez warsztat.
    I co teraz oszukałem czy nie?
    Czy jestem przestępcą?
    Mam przychód czy tylko skłamałem?

    Pzdr
    CEZ

  • 26. Data: 2003-05-22 13:06:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    [ciach]
    > 5. proponują mi odszkodowanie netto

    Zeby mnie do wróżki nikt nie odsyłał
    dodam jescze, że sprawdziłem
    i AC jest , a nawet w jednym aucie,
    nie będącym ŚT (rozliczanym wg kilometrówki)
    było AC w kosztach.

  • 27. Data: 2003-05-22 17:03:14
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    > Jak to zrobić zatem, żeby ubezpieczyciela nie oszukać.
    > Na moim przykładzie:

    Mialbys jeszcze gorzej gdybys:
    1. Był płatnikiem VAT.
    2. Samochód byl zwiazany z DG.
    3. Prowadzilbys dzialalnosc, ktora nie podlega VAT lub jest z wg stawki
    "zw".

    :-)

    Pozdrawiam,
    Karol