  • 1. Data: 2004-02-24 12:59:32
    Temat: rozliczenie PIT za 2003 r
    Od: "Tomek Zalas" <k...@w...pl>

    Jestem po rozwodzie, mam córkę, która na co dzień mieszka ze swoją
    mamą. Jednak na podstawie wyroku sądowego spędza u mnie weekendy oraz
    miesiąc wakacji. Czy to daje mi prawo do rozliczenia się jako samotny
    ojciec wychowujący dziecko?

    Dzięki z góry za odpowiedzi, proszę jednak o wiedzę a nie gdybanie
    oraz by podać również stosowne paragrafy.

  • 2. Data: 2004-02-24 13:34:16
    Temat: Re: rozliczenie PIT za 2003 r
    Od: "Tomek Zalas" <k...@w...pl>

    Dziecko jest przecież również na moim utrzymaniu, u żadnego z rodziców
    dziecko nie przebywa na stałe - np. w wakacje miesiąc u mamy - miesiąc
    u mnie. A co to oznacza sądownie ma ustaloną opiekę - przecież ja
    również sprawuję opiekę nas dzieckiem w czasie gdy przebywa u mnie i
    jest to ustalone sądownie.
    Proszę o podanie stosownych paragrafów.

    Użytkownik "tosia32" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > NIE MOŻESZ.RAZEM MOŻE SIĘ ROZLICZAĆ TYLKO RODZIC NA UTRZYMANIU
    KTÓREGO JEST
    > DZIECKO ORAZ KTO SˇDOWNIE MA USTALONˇ OPIEKĘ I U KTÓREGO STALE
    DZIECKO

  • 3. Data: 2004-02-24 13:37:20
    Od: "tosia32" <t...@p...onet.pl>

    NIE MOŻESZ.RAZEM MOŻE SIĘ ROZLICZAĆ TYLKO RODZIC NA UTRZYMANIU KTÓREGO JEST
    DZIECKO ORAZ KTO SĄDOWNIE MA USTALONĄ OPIEKĘ I U KTÓREGO STALE DZIECKO
    PRZEBYWA

  • 4. Data: 2004-02-24 18:41:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Feb 2004, tosia32 wrote:

    >+ NIE MOŻESZ.RAZEM MOŻE SIĘ ROZLICZAĆ TYLKO RODZIC NA UTRZYMANIU KTÓREGO JEST
    >+ DZIECKO ORAZ KTO SĄDOWNIE MA USTALONĄ OPIEKĘ

    Nie krzycz cały czas, a jak możesz to pisz "pod cytatem".
    Jak na mój gust to sąd "w zakresie rodziców" przecież nic nie musi
    ustanawiać: przecież oni prawa rodzicielskie MAJĄ.
    Co najwyżej w ramach wniosków różnych tenże sąd może je ODEBRAĆ.
    Co do pytania się nie wypowiadam, ale mi wygląda jakbyś suhgerowała
    iż sąd musi wziąć i jedno z rodziców "wyłączyć" z opieki nad dzieckiem.
    Wg mojej wiedzy (acz prawnikiem nie jestem) - wręcz przeciwnie.
    Bez powodu - *nie powinien*.

    pozdrowienia, Gotfryd