  • 1. Data: 2002-08-08 07:37:07
    Temat: rozliczenie
    Od: "Diodak" <N...@w...pl>

    Witam,
    mam następującą sprawę. Pewien człowiek (mieszkający w Polsce) potrzebuje
    mojej pomocy w sprzedaży pewnego produktu zagranicę. Tak się składa, że
    jestem najprawdopodobniej jedynym człowiekiem w Polsce, który moze znacznie
    ułatwić sprzedaż tego produktu. Moja prowizja jest więc także dość wysoka.
    Łączna cena produktów: 17 mln złotych, moja prowizja z tego 2,1 mln złotych.
    Chodzi teraz o to jak to rozliczyć. Nie mam działalności gospodarczej ( a
    nawet jakbym miał podatki byłby najprawdopodobniej wieksze niz 40%
    dochodowego, ponieważ moje koszty które poniosę wyniosą około 2000 USD). I
    teraz pytanie w jaki sposób mozna to rozliczyć? Sprzedajacy ma DG. Czy w grę
    wchodzi umowa o dzieło, zlecenie? Jakie koszty w tym przypadku musi ponieść
    pracodawca? Może jakaś inna forma?

    Z góry dziękuję za pomoc,
    Diodak

  • 2. Data: 2002-08-08 07:54:43
    Temat: Re: rozliczenie
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > Łączna cena produktów: 17 mln złotych, moja prowizja z tego 2,1 mln
    złotych.

    Ja myślę, że z takim wynagrodzeniem stać Pana na najlepszego doradcę
    podatkowego jaki jest w tym kraju.

  • 3. Data: 2002-08-08 08:02:28
    Od: "Diodak" <N...@w...pl>

    > Ja myślę, że z takim wynagrodzeniem stać Pana na najlepszego doradcę
    > podatkowego jaki jest w tym kraju.

    To dopiero przede mną :-) Jak na razie liczę na Waszą pomoc w znalezieniu
    uczciwego sposobu na rozliczenie tej sumy.

  • 4. Data: 2002-08-08 08:20:59
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    > To dopiero przede mną :-) Jak na razie liczę na Waszą pomoc w znalezieniu
    > uczciwego sposobu na rozliczenie tej sumy.

    Ktos sobie jaja robi :) Proponuje zignorowac list zeby nie sprawiac
    czlowiekowi wiecej frajdy :))

    AndY

  • 5. Data: 2002-08-08 08:31:02
    Od: "Diodak" <N...@w...pl>

    Użytkownik "AndY" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ktos sobie jaja robi :) Proponuje zignorowac list zeby nie sprawiac
    > czlowiekowi wiecej frajdy :))

    Zapewniam, że jest to prawdziwa sytuacja. Nigdy wcześniej nie posiadalem tak
    dużych pieniędzy, nie prowadziłem także działalności gospodarczej. Tak się
    składa, ze dzięki pracy w zagranicznej firmie zdobyłem kilka kontaktów,
    które w tej chwili są bardzo cenne. Jest to jak najbardziej poważne
    zapytanie.

  • 6. Data: 2002-08-08 08:53:38
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    > Ktos sobie jaja robi :) Proponuje zignorowac list zeby nie sprawiac
    > czlowiekowi wiecej frajdy :))

    hmmm - prowizja na poziomie 12%??? biorąc pod uwagę, że w tych 17 mln musi
    być jeszcze miejsce na zysk eksportera to albo jest on światowym monopolistą
    (ale po co mu wtedy pośrednik), albo zagraniczny kontrahent nie potrafi się
    targować lub też kompletnie wisi mu cena - nedzne 500.000 dolarow, ktorych
    moglby nie placic gdyby zrezygmnowal z Twojego posrednictwa i kupil
    bezposrednio u producenta (no chyba, ze chce Ci podarowac te pieniadze)

    odpowiadajac na Twoje pytanie - najlepsze rozwiazanie - napisz szybko
    poradnik "Jak skutecznie handlowac z kontrahentem zagranicznym" i sprzedaj
    firmie która chce opchnąc towar prawa autorskie za 2,1 mln - optymalne
    podatkowo ;-)))
    inne - zaloz spolke offshore i podpisz z eksporterm umowe agencyjna -
    podatek rowniez bedzie maly

    --
    A.S.

  • 7. Data: 2002-08-08 09:42:22
    Od: "Diodak" <N...@w...pl>

    Użytkownik "Matovy" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > moglby nie placic gdyby zrezygmnowal z Twojego posrednictwa i kupil
    > bezposrednio u producenta (no chyba, ze chce Ci podarowac te pieniadze)

    To nie zupełnie tak. Moze opiszę dokładniej sprawę i zdradzę kilka
    szczegółów. Chodzi tutaj o kilka dzieł sztuki. Firma, której właścicielem
    jest mój znajomu zamierza sprzedać kilka bardzo znanych dzieł sztuki. Jako,
    że w poprzedniej pracy nabyłem bardzo dużo kontaktów zarówno do
    kolekcjonerów, jak i bardzo majętnych ludzi, mogłem im zaproponować
    konkretne dzieła. Mój znajomy chciał za nie uzyskać sumę znacznie mniejszą
    niż obecną (o kilka milionów złotych!) i rzeczywiście uzyskłaby tyle o ile
    udałoby mu się sprzedać te dzieła do różnego rodzaju pośredników, galerii
    itp. Ja zaproponowałem, że, znajdę klientów, którzy zapłacą znacznie więcej
    niż on oczekuje, a w zamian dostanę 60% nadwyżki (właśnie te 2,1 mln). Tak
    więc przedstawia się cała sprawa. Jako, że są to dzieła sztuki znalezienie
    dobrego klienta opiera się przede wszystkim na znajomościach. Mój znajomy ma
    więc do wyboru, albo sprzedać je po znacznie niższych cenach, albo
    skorzystać z mojej pomocy, zapłacić wspomniane 60% nadwyzki i jeszcze na
    tym zarobić.
    Zagraniczny kontrahent nie moze tego kupić u producenta, poniewaz oni już
    nie zyją :-)

> [...]
    > poradnik "Jak skutecznie handlowac z kontrahentem zagranicznym" i sprzedaj
    > firmie która chce opchnąc towar prawa autorskie za 2,1 mln - optymalne

    Raczej odpada :-) Powyżej chyba rozjaśniłem sprawę.
    > inne - zaloz spolke offshore i podpisz z eksporterm umowe agencyjna -
    > podatek rowniez bedzie maly

    Myślałem nad tym! Nawet byłem w biurze, które się zajmuje. Ale istnieje
    kilka problemów. Po pierwsze do 15 października, jest to w zasadzie
    nielegalne (nie można otworzyć konta bankowego). Po drugie zajmie to kilka
    tygodni, a mnie zależy jednak trochę na czasie. Po trzecie nie wytłumaczył
    bym sie przed US z luksusowego życia. Po czwarte chciałbym działać zgodnie z
    prawem, ponieważ jestem raczej uczciwym człowiekiem. Po piąte nawet jakbym
    zapłacił polski podatek dochodowy (a nie byłby to małe pieniądze!!!)
    musiałbym przechodzić batalię z US. Ale mogę się mylić.

  • 8. Data: 2002-08-08 09:47:35
    Temat: DO WSZYSTKICH!
    Od: "Diodak" <N...@w...pl>

    Ja naprawdę chciałbym uzyskać odpowiedź na to pytanie. Nie jest to żaden
    żart! Cała sytuacja opisana jest powyżej. Najprawdopodobniej przed
    realizacją ej umowy udam sie do kancelarii prawnej, ale juz kilka osób
    poleciło tą grupę dyskusyjną i liczyłem na szybką, rzetelna odpowiedź.

    Pozdrawiam,
    Diodak

  • 9. Data: 2002-08-08 10:28:00
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Diodak" <N...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kilka problemów. Po pierwsze do 15 października, jest to w zasadzie
    > nielegalne (nie można otworzyć konta bankowego).

    To otworz w Polsce.

    Karol

  • 10. Data: 2002-08-08 10:29:36
    Temat: Re: DO WSZYSTKICH!
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > realizacją ej umowy udam sie do kancelarii prawnej, ale juz kilka osób
    > poleciło tą grupę dyskusyjną i liczyłem na szybką, rzetelna odpowiedź.

    umowa agencyjna, oczywiście odpowiednio skonstruowana - szczegolnie kwestia
    prowizji
    moim zdaniem bylby to dobry pomysl

    --
    A.S.