  • 1. Data: 2007-05-10 09:46:03
    Temat: rodzielność majątkowa a PIT-36
    Od: rafał <i...@o...pl>

    Witam
    wiem, że już trochę zbyt późno, ale lepiej późno niż wcale :)
    czy małżeństwo posiadający rozdzielność majątkową od sierpnia 2006, mogą
    się rozliczać wspólnie za rok 2006 ?

    pozdrawiam
    rafał

  • 2. Data: 2007-05-10 10:32:42
    Temat: Re: rodzielność majątkowa a PIT-36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 May 2007, rafał wrote:

    > Witam
    > wiem, że już trochę zbyt późno, ale lepiej późno niż wcale :)
    > czy małżeństwo posiadający rozdzielność majątkową od sierpnia 2006, mogą się
    > rozliczać wspólnie za rok 2006 ?

    Nie, w ustawie jest wyraźny zapis że *cały rok podatkowy* mają
    być małżeństwem we wspólnocie.
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    "2. Małżonkowie podlegajšcy obowišzkowi podatkowemu, o którym mowa w art.
    3 ust. 1, między którymi istnieje przez cały rok podatkowy wspólnoœć
    majštkowa, pozostajšcy w zwišzku małżeńskim przez cały rok podatkowy"

    pzdr, Gotfryd