  • 1. Data: 2010-04-18 13:53:52
    Temat: robnalem sie przy zaliczce za styczeń, moge za marzec mniej wplacic?
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    Witam!
    Widze ze sie rabnalem na zalicze stycznosciowej, nie uwgzlednilem jednej
    faktury, w lutym mialem sporo odliczen
    za zalegly zus za ktory mnie w lutym skasowano wiec zaliczki w ogole do
    zaplaty nie mialem , no i teraz jest pewna kwota do zaplaty.
    Czy jezeli dajmy na to w stczniu bylo zaliczki 1000 , ja wplacilelem 1200 to
    jezeli w marcu mam 1000 do zaplaty moge puscic
    800 zł czy te nadplate dopiero moge rozliczyc w rozliczeniu rocznym a teraz
    musze zaplacic 1000 tak czy siak ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-04-18 14:28:51
    Od: "niedzialajaminewsy" <n...@g...pl>

    wspolna-flaszka.pl wrote:

> [...]
    > 800 zł czy te nadplate dopiero moge rozliczyc w rozliczeniu rocznym a
    > teraz musze zaplacic 1000 tak czy siak ?

    Ale przecież zaliczkę ustala się narastająco od poczatku roku z
    uwzględnieniem
    wpłaconych już zaliczek, więc policz co wychodzi do marca, odejmij
    to co zaplacone już i koniec. Naprawdę chcesz mnie zniechęcić do
    swoich produktów? :-)

  • 3. Data: 2010-04-18 14:56:28
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    Użytkownik "niedzialajaminewsy" <n...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:hqf4v7$4n9$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > wpłaconych już zaliczek, więc policz co wychodzi do marca, odejmij
    > to co zaplacone już i koniec. Naprawdę chcesz mnie zniechęcić do

    ja nie pisze o programie.
    Wiem ze sie ustala narastajaco. Tylko nie mam pewnosci ze w wplatach
    uzgwlednic moge tez to co za duzo przze pomylke zaplacilem
    bo mam pierwszy raz taki przypadek.

    Bo z tego co wiem oni ksieguja to w miesiacach, maja wplate w styczniu 1200,
    (mimo iz w dokumentach wyszlo w rezultacie 1000)
    w marcu maja wplate 800 mimo iz z dokumentow wynikaloby ze powinno pojsc
    1000 (bo sobie zmniejszylem o to co za duzo przez pomylke wplacilem) . NIe
    chce by pozniej sie okazalo ze musze placic odsetki za brak 200 zł przez rok
    czasu i dostac w rozliczeniu rocznym zwrot 200 zł z stycznia.

  • 4. Data: 2010-04-18 17:18:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    wspolna-flaszka.pl wrote:

    > w marcu maja wplate 800 mimo iz z dokumentow wynikaloby ze powinno
    > pojsc 1000

    No ale jak obliczysz poprawnie, to nie wyjdzie 1000 w dokumentach,
    bo przecież uwzględnisz nadpłatę.
    W praktyce w opisanym przypadku będziesz miał wg dokumentów
    za styczeń 1000 a poszło 1200, a za marzec wyjdzie 800 i tyle wpłacisz.

  • 5. Data: 2010-04-18 17:54:49
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

> [...]
    > W praktyce w opisanym przypadku będziesz miał wg dokumentów
    > za styczeń 1000 a poszło 1200, a za marzec wyjdzie 800 i tyle wpłacisz.

    wolalem sie upewnic, bo pamietam jak pisałem pisemko o przeksiegowanie kilku
    groszy
    z jednego miesiaca na inny (vat i zle wypelniona deklaracja tj z groszami)

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-04-22 00:19:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 Apr 2010, wspolna-flaszka.pl wrote:

> [...]
    > Wiem ze sie ustala narastajaco. Tylko nie mam pewnosci ze w wplatach
    > uzgwlednic moge tez to co za duzo przze pomylke zaplacilem

    Jak były deklaracje, to opis mechanizmu ich wypełniania wiele
    wyjaśniał. Weź może z druki-IPS deklarację dla PIT-5 (starą)
    i obejrzyj - jest dokładnie wg. ustawy.
    "zaliczka należna wg ustawy"
    "zaliczki wpłacone razem od początku roku"
    "kwota do wpłaty" (stanowi różnicę powyższych)

    No i zawsze jest druga wersja (być może prawdziwa tylko przyznać
    się nie chcesz ;)) - że jakiś koszt nie został zaksięgowany na
    czas.
    Bo podatnik myślał nad tym, czy uznać go za koszt.
    Ale myślał, myślał... i uznał.
    Kiedyś było (bodaj z udziałem Maddy) - pytanie brzmi: czy, jaka
    i z jakiego przepisu może być kara za to, że podatnik zgodnie
    ze swoim prawem uznał wydatek za koszt?

    pzdr, Gotfryd