  • 1. Data: 2002-08-08 08:47:57
    Temat: renta a DG
    Od: "kesser" <k...@w...pl>

    Witam
    Mam rente inwalidzka platna i prowadze dzialalnosc gosp.
    I tak sobie mysle bo pani w ZUS powiedziala ze musze oplacac chorobowe ok.
    Ale biore decyzje a tam ze zabieraja mi na skladke chorobowa.
    Faktem jest ze jak masz rente to do lekarza idziesz z kwitkiem ostatniej
    renty, a nie z oplaconymi kwitkami Zus. Ale dwa razy placic za to samo a do
    lekarza przezciez ide tylko raz.
    kesser

  • 2. Data: 2002-08-08 09:11:00
    Temat: Re: renta a DG
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    --
    My ICQ # 131633151
    GG 3842497
> [...]
    > Faktem jest ze jak masz rente to do lekarza idziesz z kwitkiem ostatniej
    > renty, a nie z oplaconymi kwitkami Zus. Ale dwa razy placic za to samo a

    Płacenie w Polsce kilka razy za to samo stało się już obowiązującym trendem.
    Prowadząc DG i będąc zatrudnionym za wyn. 600zł w pięciu różnych miejscach w
    każdym płacisz chorobowe, społeczne, zdrowotne itp.
    Tak naprawdę to "za lekarza" odpowiada ubezp. zdrowotne.
    Do lekarza idziesz raz, zdrowotne płacisz wszędzie, a u lekarza czy za
    badania i tak musisz zapłacić sam

    pozdrowienia
    WS

  • 3. Data: 2002-08-08 09:18:18
    Od: "kesser" <k...@w...pl>

> [...]
    > Tak naprawdę to "za lekarza" odpowiada ubezp. zdrowotne.
    > Do lekarza idziesz raz, zdrowotne płacisz wszędzie, a u lekarza czy za

    No tak czyli znowu jestesmy sobie sami winni to my przeciez wybieramy miedzy
    soba grupe ludzi to sie nazywa rzad zdaje sie i oni wymyslaja dla nas takie
    instytucje.
    A tak z boku tematu to jak slucham lub czytam ile zarabiaja ci nasi
    reprezentanci to mi sie wydaje ze my w jakims aju zyjemy.
    Kur.... chyba pojde na polityka czy cos takiego podoba mi sie pensja Prezesa
    RPP.

    Nawet Zulusi tak nie maja jak my w naszym wyjatkowym kraju.
    kesser

  • 4. Data: 2002-08-08 09:38:37
    Od: "Dino" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    miedzy
    > soba grupe ludzi to sie nazywa rzad zdaje sie i oni wymyslaja dla nas

    No wlasnie, czy koniecznosc wielokrotnego placenia skladki
    zdrowotnej itd. ma jakas solidna podstawe prawna, czy to tylko
    wymysl ZUSu ?
    I pytanie do prawnikow: czy przymus oplacania ZUSu
    i obowiazkowego uczestniczenia w II filarze nie jest sprzeczny
    z konstytucja ? Tam przeciez mowi sie tylko, ze obywatel
    ma PRAWO do ubezpieczenia, a nie obowiazek.

    pzdr
    dino

  • 5. Data: 2002-08-09 23:44:16
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Aug 2002, Dino wrote:
    [...]
    >+ I pytanie do prawnikow:

    'jako rzeczono: "nie jestem"'

    >+ czy przymus oplacania ZUSu
    >+ i obowiazkowego uczestniczenia w II filarze nie jest sprzeczny
    >+ z konstytucja ? Tam przeciez mowi sie tylko, ze obywatel
    >+ ma PRAWO do ubezpieczenia, a nie obowiazek.

    ...ale w innym miejscu jest, że ustawą wolno ograniczyć
    wolności obywatelskie.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-08-10 08:37:15
    Od: "Dino" <d...@p...onet.pl>

    > ...ale w innym miejscu jest, że ustawą wolno ograniczyć
    > wolności obywatelskie.

    ale jest wyraznie zastrzezone kiedy mozna to zrobic, zacytuje:
    "
    Art. 31.
    (...)
    3. Ograniczenia w zakresie korzystania z konstytucyjnych wolności i praw
    mogą być ustanawiane tylko w ustawie i tylko wtedy, gdy są konieczne w
    demokratycznym państwie dla jego bezpieczeństwa lub porządku publicznego,
    bądź dla ochrony środowiska, zdrowia i moralności publicznej, albo wolności
    i praw innych osób. Ograniczenia te nie mogą naruszać istoty wolności i
    praw.
    "
    Chyba latwo byloby wykazac, ze obowiazek placenia skladek
    nie zapewnia odpowiedniego poziomu opieki zdrowotnej,
    a poza tym ograniczaja swobode prowadzenia DG (szczegolnie malym
    jednoosobowym firmom, ktore w poczatkowym okresie dzialalnosci
    nie osiagaja zyskow).
    pzdr
    Dino