  • 1. Data: 2010-04-15 15:34:58
    Temat: remont mieszkania pod najem -pytanie
    Od: "John Smith" <r...@w...pl>

    Witam grupowiczów.
    W 2009 roku w pażdzierniku kupiłem kawalerkę po czym zrobiłem generalny
    remont w celu najmu, bo była w tragicznym stanie. Zakupione zostały także
    meble i AGD.
    Remont skończył się na początku grudnia, na remont mam umowę na usługę oraz
    wszystkie faktury.
    Z najemcą umowę najmu podpisałem dopiero na początku stycznia 2010roku.
    W styczniu zadeklarowałem w US dochód z najmu na zasadach ogólnych.
    Mam zagwostkę w związku z tym:
    Czy ten remont mam prawo odliczyć w PIT-37 w ogóle?
    Jeśli tak to czy jeszcze w tym roku, jako, że remont był faktycznie zrobiony
    w 2009, i faktury, umowa remontu jest z 2009r?
    Czy traktować to jako przygotowanie lokalu mieszkalnego do najmu w przyszłym
    roku 2010, no i rozliczyć sie dopiero za rok?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-04-16 23:00:20
    Temat: Re: remont mieszkania pod najem -pytanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Apr 2010, John Smith wrote:

> [...]
    > Mam zagwostkę w związku z tym:
    > Czy ten remont mam prawo odliczyć w PIT-37 w ogóle?

    A ja mam inne.
    Z opisu wynika, że to raczej było "ulepszenie" - wliczając fakt, że
    wcale nie było to doprowadzenie do stanu z momentu nabycia, tylko
    "podniesienie kategorii". Inwestycja.
    Na jakiej podstawie można w takim przypadku ominąć amortyzację?
    ("pomoc publiczna" w postaci wysokiem amortyzacji jednorazowej nie
    zmienia faktu, że to nadal byłaby amortyzacja)

    pzdr, Gotfryd