  • 1. Data: 2007-05-17 13:39:36
    Temat: rejestracja ZUS
    Od: m...@i...pl

    Prowadze DG (tylko ja) i jest to moje dodatkowe zajecie - pracuje na
    etacie.
    Czy rejestrujac sie w ZUS skladam tylko ZZA - czyli rejestacje tylko
    do składki zdrowotnej, czy tez jakis formularz inny?

    Czy w takim wypadku (czyli nic sie nie zmienia w deklaracjach) musze
    co miesiac skladac raporty do ZUS dla firmy i dla siebie czy tez tylko
    za firme? A moze oba raz w roku w grudniu? Nie moge sie w tym polapac:
    (

    Jestem ryczaltowcem (handel, 3%). Na poczatku dzialanosci moj podatek
    bedzie duzo mniejszy od skladki zdrowotnej (ktora mozna odliczyc od
    podatku). I co wtedy? Nie place w ogole podatku o d ryczaltu? A
    skladka zdrowotna w jakiej wysokości?

    Z gory dzięki za pomoc!:)

  • 2. Data: 2007-05-17 14:05:18
    Temat: Re: rejestracja ZUS
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 17-05-2007 o 15:39:36 <m...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > Czy rejestrujac sie w ZUS skladam tylko ZZA - czyli rejestacje tylko
    > do składki zdrowotnej, czy tez jakis formularz inny?

    jaka masz podstawe skladek w tej "regularnej" pracy?

    > Czy w takim wypadku (czyli nic sie nie zmienia w deklaracjach) musze
    > co miesiac skladac raporty do ZUS dla firmy i dla siebie czy tez tylko
    > za firme? A moze oba raz w roku w grudniu? Nie moge sie w tym polapac:

    DRA za siebie

> [...]
    > bedzie duzo mniejszy od skladki zdrowotnej (ktora mozna odliczyc od
    > podatku). I co wtedy? Nie place w ogole podatku o d ryczaltu? A

    Zdrowotne placisz a od podatku odejmujesz 7,75% podstawy zdrowotnego
    i jesli wyjdzie negatyw to nie placisz podatku

  • 3. Data: 2007-05-18 06:35:35
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 17 May 2007 06:39:36 -0700, mkstepien napisał(a):

    > Prowadze DG (tylko ja) i jest to moje dodatkowe zajecie - pracuje na
    > etacie.

    Zakładam, że pensja wyższa od minimalnej.

    > Czy rejestrujac sie w ZUS skladam tylko ZZA - czyli rejestacje tylko
    > do składki zdrowotnej, czy tez jakis formularz inny?

    Składasz ZFA i ZZA.

    > Czy w takim wypadku (czyli nic sie nie zmienia w deklaracjach) musze
    > co miesiac skladac raporty do ZUS dla firmy i dla siebie czy tez tylko
    > za firme? A moze oba raz w roku w grudniu? Nie moge sie w tym polapac:

    Nie ma czegoś takiego jak deklaracja "dla firmy" i "dla siebie". Nie
    piszesz czy zatrudniasz pracowników. Jeśli tak, to jest to nieco bardziej
    skomlikowane. Jeśli nie zatrudniasz nikogo, to DRA sakładasz za pierwszy
    miesiąc. A potem tylko wtedy gdy zmienia się coś innego niż minimalna
    podstawa ubezpieczenia (np. stopa procentowa).

  • 4. Data: 2007-05-18 07:53:00
    Od: m...@i...pl

> [...]
    > miesiąc. A potem tylko wtedy gdy zmienia się coś innego niż minimalna
    > podstawa ubezpieczenia (np. stopa procentowa).

    Kiedy składa się pierwszą deklarację DRA do ZUS? Czy po ukończeniu
    pierwszego miesiąca w którym zaczęła sie DG?

  • 5. Data: 2007-05-18 10:07:10
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 18 May 2007 00:53:00 -0700, mkstepien napisał(a):

    > Kiedy składa się pierwszą deklarację DRA do ZUS? Czy po ukończeniu
    > pierwszego miesiąca w którym zaczęła sie DG?

    Tak. Do 10-ego (jeśli nie masz pracowników)