  • 41. Data: 2009-11-19 19:37:12
    Temat: Re: ratujmy ZUS
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotrek wrote:
    > Powróżmy z fusów (to znaczy ze statystyk ZUS):

    Przypuszczam, że rozwiązanie zagadki z inicjatywą poselską dotyczącą
    obowiązkowej składki chorobowej jest jednak bardzo proste.

    Otóż jak się wydaje (na podstawie danych publikowanych przez ZUS),
    fundusze chorobowy i wypadkowy są jedynymi w których wpływy przekraczają
    wydatki.

    Tak więc według mojej opinii to nie chęć ulżenia przedsiębiorcom, tylko
    kolejny skok na kasę (ubezpieczonych) jest motorem zmian ;-)

    Piotrek

  • 42. Data: 2009-11-19 21:39:17
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Maciek w <news:he45sc$lh0$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

    > A że nie będzie się stosował do zaleceń lekarza, to już najwyżej ZUS mu
    > może kontrolę nasłać.

    No jeśli ZUS będzie pracował jak GUS (czyli wysyłał kontrole do pierwszego
    lepszego miejsca (adresu) na które trafił wg papierów z EDG), to nie wróżę
    kontrolom zbytniej skuteczność

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 43. Data: 2009-11-19 21:45:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    'Tom N' pisze:

    > No jeśli ZUS będzie pracował jak GUS (czyli wysyłał kontrole do pierwszego
    > lepszego miejsca (adresu) na które trafił wg papierów z EDG), to nie wróżę
    > kontrolom zbytniej skuteczność

    Jakie kontrole wysyła GUS?

    --
    Liwiusz

  • 44. Data: 2009-11-19 22:11:22
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (19.11.2009 20:06), Maciek wrote:
    > A widzisz jakiś problem?

    Niewielki :).

    Tj. jest jakaś tu niezgodność z prawem, ale nie będę tym który pierwszy
    rzuci kamieniem.

    Po prostu konstatuję fakt.

    > Do tej pory był chory, nie szedł do lekarza i
    > pracował. Teraz będzie chory, pójdzie do lekarza i dalej będzie
    > pracował, ale już na zwolnieniu. Zwolnienie dostanie legalnie? Dostanie.
    > A że nie będzie się stosował do zaleceń lekarza, to już najwyżej ZUS mu
    > może kontrolę nasłać.

    Byle się do tego gdzieś nie przyznał że *w tym zakresie* się nie
    stosował do zaleceń lekarza ....

    p. m.

  • 45. Data: 2009-11-19 22:19:30
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    mvoicem pisze:
    > Byle się do tego gdzieś nie przyznał że *w tym zakresie* się nie
    > stosował do zaleceń lekarza ....
    Powiem tak. Ze 2 lata temu na grupie poświęconej dzieciom jakaś
    inteligentna inaczej, a będąca akurat w ciąży, zapytała otwarcie czy
    jeśli przebywa na urlopie wychowawczym i wróci na jeden dzień do pracy,
    a potem pójdzie na zwolnienie lekarskie (nie ukrywała, że lewe), to ZUS
    będzie jej płacił zasiłek. Podpisała się właściwie imieniem i nazwiskiem
    (że o adresie nie wspomnę - wystarczyło przeszukać archiwum news) i nie
    sądzę, żeby ją jakaś kontrola dopadła, a czasu mieli w bród :->

    Maciek

  • 46. Data: 2009-11-19 23:19:12
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (19.11.2009 23:19), Maciek wrote:
> [...]
    > (że o adresie nie wspomnę - wystarczyło przeszukać archiwum news) i nie
    > sądzę, żeby ją jakaś kontrola dopadła, a czasu mieli w bród :->

    Myślałem bardziej o przyznaniu się komuś w ZUSie.

    Np. na pytanie "a to nic a nic pan w tym czasie nie robił?" nie
    odpowiedzieć "nic, tylko kilka maili wysłałem".

    p. m.