  • 21. Data: 2002-06-20 11:08:44
    Temat: Re: rachunek vatowca
    Od: "DarekS" <d...@a...com.pl>

    > co do licencji ok, ale honorarium autorskie to nazwa rachunku wystawianego
    > za sprzedaz praw autorskich, myle sie?

    Już doszliśmy do tego, że na sprzedaż praw autorskich wystawiamy fakturę ;-)
    IMHO honorarium autorskie jest rodzajem wynagrodzenia płaconego autorowi
    dzieła i wynikającego z posiadanych przez niego praw autorskich i nie musi
    się ono wiązać ze zbyciem tychże praw. Na przykład honorarium autorskie dla
    prelegenta prowadzącego wykład na podstawie własnego opracowania.

    honorarium (łc. honorarium 'zaszczytny dar ') ekon. wynagrodzenie wypłacane
    za pracę w wolnych zawodach, np. artysty, pisarza.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 22. Data: 2002-06-20 11:22:43
    Od: "Pafelek" <e...@p...wp.pl>

    Użytkownik "DarekS" <d...@a...com.pl> napisał w wiadomości

    > Już doszliśmy do tego, że na sprzedaż praw autorskich wystawiamy fakturę
    ;-)

    ale czy zmienilo sie cos od 31 stycznia, vide:
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&newwindow=
    1&frame=right&th=7472179
    20fdea117&seekm=vkjb3a.321.ln%40localhost.localdomai
    n#link8

> [...]
    dla
    > prelegenta prowadzącego wykład na podstawie własnego opracowania.

    swego czasu wspolpracujac z ta sama firma jako o.f. zawieralem na podobne
    projekty UoD i wystawialem do tego rachunek - honorarium autorskie (50%
    k.u.p.) - zreszta nie tylko ja, potem przejscie na DG i od razu ile
    problemow, czy to tzw. wspieranie malej przedsiebiorczosci w Polsce? :-/

    Pawel

  • 23. Data: 2002-06-20 11:31:50
    Od: "DarekS" <d...@a...com.pl>

> [...]
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&newwindow=
    1&frame=right&th=7472179
    > 20fdea117&seekm=vkjb3a.321.ln%40localhost.localdomai

    Nie doczytałeś postu Gotfryda "*Oczywiście* - od tego czasu była nowelizacja
    UoVAT" bodaj 26.03.2002

> [...]
    > k.u.p.) - zreszta nie tylko ja, potem przejscie na DG i od razu ile
    > problemow, czy to tzw. wspieranie malej przedsiebiorczosci w Polsce? :-/

    Zgadza się bo księgowość chciała mieć jasność że wobec tej UoD ma zastosować
    50% kup.
    A co do Twego ostatniego zdania - absolutnie nie widzę u nas wspierania
    małej ani dużej czy średniej przedsiębiorczości, ale to już zupełnie inna
    historia...

    Darek

  • 24. Data: 2002-06-20 12:00:32
    Od: "Pafelek" <e...@p...wp.pl>

> [...]
    1&frame=right&th=7472179

    > Nie doczytałeś postu Gotfryda "*Oczywiście* - od tego czasu była

    i wlasnie o to mi chodzilo, ale nowelizacja 26.03, czy przepisy wchodza w
    zycie od tego dnia? i dopiero od momentu wejscia ich w zycie musze inaczej
    sie rozliczac?

    > Zgadza się bo księgowość chciała mieć jasność że wobec tej UoD ma
    zastosować
    > 50% kup.

    tu nacisk moj byl, ze umowa -> rachunek (honorarium), a teraz brak takiego
    powiazania

    Pawel

  • 25. Data: 2002-06-20 13:04:24
    Od: "DarekS" <d...@a...com.pl>

    > i wlasnie o to mi chodzilo, ale nowelizacja 26.03, czy przepisy wchodza w
    > zycie od tego dnia? i dopiero od momentu wejscia ich w zycie musze inaczej
    > sie rozliczac?

    Generalnie chyba wszystkie tak. Nawiasem mówiąc podałem Ci w jednym z
    pierwszych postów link do ustawy - tam sprawdź dokładnie
    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

  • 26. Data: 2002-06-20 13:33:10
    Od: "Pafelek" <e...@p...wp.pl>

    > Generalnie chyba wszystkie tak. Nawiasem mówiąc podałem Ci w jednym z
    > pierwszych postów link do ustawy - tam sprawdź dokładnie

    a zapytam jeszcze o cos ;)
    ustawa mowi, ze usluga jest "...przeniesienie autorskiego prawa majątkowego
    w rozumieniu przepisów prawa autorskiego - w odniesieniu do programu
    komputerowego.."
    czy gdzies mozna znalezc interpretacje, czym jest w tym przypadku program
    komputerowy? czy podlega pod niego wykonanie strony www? a wykonanie
    elementow graficznych?

    Pawel

  • 27. Data: 2002-06-20 13:40:18
    Od: "DarekS" <n...@a...com.pl>

> [...]
    > czy gdzies mozna znalezc interpretacje, czym jest w tym przypadku program
    > komputerowy? czy podlega pod niego wykonanie strony www? a wykonanie

    Nie mam zielonego pojęcia :-((( choć zdaje mi sie, że widziałem gdzieś def.
    programu komputerowego, ale gdzie?

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu