  • 21. Data: 2006-12-13 21:51:49
    Temat: Re: rachunek bankowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Dec 2006, Adamski wrote:

    > I jeszcze jedno. W nowym druku NIP-1 komorka 124 pkt 6 jest napisane o
    > umowie z bankiem luz zaświadczeniu. Wiec musze im dac ta umowe, czy nie?

    IMO trzeba. Acz nie mam pewności czy rozporządzenie jest konstytucyjne :)

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2006-12-13 21:54:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Dec 2006, Adamski wrote:

    > Musialem napisac oświadczenie, że przestawię umowę z bankiem.

    Przy zgłaszaniu rachunku AFAIK tak (w którymś rozporządzeniu powinno
    być). Natomiast konieczności posiadania rachunku *wykorzystywanego
    w DG* nie widać.

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2006-12-13 22:00:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Dec 2006, m...@g...com wrote:

> [...]
    [...]
    > Nie widzisz sprzeczności w tym co piszesz?

    A nie wydaje Ci się, że pisze dokładnie to samo co Ty?
    :)

    > Skoro podatki należy płacić
    > przelewem, to należy mieć rachunek bankowy. Nigdzie (poza regulaminem
    > banku) nie jest napisane że to nie może być rachunek osobisty.

    Sprzeciw!
    Podaj regulamin banku, z którego wynika że z konta osobistego nie
    wolno płacić podatków *osobistych*?
    Ciekawym conieco :)

    Może podsumujmy - mamy dwie rzeczy:
    - konieczność dysponowania kontem celem płacenia podatków
    - konieczność dysponowania kontem gospodarczem celem dokonywania
    bankowych operacji gospodarczych.

    Podatki nie są jednak zobowiązaniem "gospodarczym".
    Ergo, nie ma przepisu nakazującego posiadanie konta *gospodarczego*.

    Żeby jasność była: sam zakładałem DG przed założeniem konta.
    Po prawdzie kilka lat upłynęło, ale...

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2006-12-13 22:18:03
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

> [...]
    > przelewem, to należy mieć rachunek bankowy. Nigdzie (poza regulaminem
    > banku) nie jest napisane że to nie może być rachunek osobisty.

    Nie widzę. Gdzie Ty ją widzisz?
    I drugie pytanie: czy znasz jakiś bank, który zakazuje płacenia własnych
    podatków z własnego, osobistego konta? Bo wnioskuję z Twojej wypowiedzi, że
    znasz takowy.

  • 25. Data: 2006-12-14 00:02:06
    Od: m...@g...com

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    >
    > A nie wydaje Ci się, że pisze dokładnie to samo co Ty?
    > :)

    W drugiej części akapitu tak. W piewszej wręcz odwrotnie, dlatego piszę o
    sprzeczności.

    > Sprzeciw!
    > Podaj regulamin banku, z którego wynika że z konta osobistego nie
    > wolno płacić podatków *osobistych*?
    > Ciekawym conieco :)

    Hmm, z dyskusji jakiś rok temu tutaj pamiętam że PIT owszem, jest osobisty,
    ale już VAT nie. Źle pamiętam?

    p. m.

  • 26. Data: 2006-12-14 00:05:13
    Od: m...@g...com

    [www.goldap.info.pl] wrote:

    > Nie widzę. Gdzie Ty ją widzisz?

    "Hmm... Z Twojej odpowiedzi nadal nie wynika dlaczego US zmusza człowieka
    do posiadania rachunku bankowego" - tutaj kwestionujesz koniecznośc
    posiadania rachunku bankowego

    vs

    "przepis, który nakazuje podatki płacić przelewem.". - a tutaj wręcz
    przeciwnie.

    > I drugie pytanie: czy znasz jakiś bank, który zakazuje płacenia własnych
    > podatków z własnego, osobistego konta? Bo wnioskuję z Twojej wypowiedzi,
    > że znasz takowy.

    Wydaje mi się że VAT jest nieosobisty ...., a jak jest osobisty, to PIT4 na
    pewno jest nieosobisty :).

    p. m.

  • 27. Data: 2006-12-14 00:48:23
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

    > Wydaje mi się że VAT jest nieosobisty ...., a jak jest osobisty, to
    > PIT4 na
    > pewno jest nieosobisty :).

    Hmm, możesz być płatnikiem VAT nie prowadząc DG (np. wynajmować lokal) ,
    mozesz zatrudniać ludzi, nie prowadząc DG (np. niańkę). Wg mnie, te podatki
    są Twoimi zobowiązaniami "osobistymi".

  • 28. Data: 2006-12-14 08:28:48
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 14 Dec 2006 01:02:06 +0100, mvoicem napisał(a):

    > Hmm, z dyskusji jakiś rok temu tutaj pamiętam że PIT owszem, jest osobisty,
    > ale już VAT nie. Źle pamiętam?

    Źle. Zawsze dyskutując na tej grupie ostatecznie dochodziliśmy do wniosku,
    że VAT OF jest osobisty, VAT SC nie.

  • 29. Data: 2006-12-14 11:29:30
    Od: m...@g...com

    [www.goldap.info.pl] wrote:

    > Hmm, możesz być płatnikiem VAT nie prowadząc DG (np. wynajmować lokal) ,
    > mozesz zatrudniać ludzi, nie prowadząc DG (np. niańkę). Wg mnie, te
    > podatki są Twoimi zobowiązaniami "osobistymi".

    Ok, co do VATu ustępuję. Ale co do PIT4 wydaje mi się że mam rację.

    Zresztą offtopicznie się strasznie zrobiło, ja się czepiłem twojego akapitu
    który wyszedł nieco sprzecznie sam ze sobą (mimo że pewnie miałeś/aś mniej
    więcej to samo zdanie co ja), ty się czepiłeś/aś jednego nawiasu w mojej
    odpowiedzi, który znowu ja nieszczęśliwie sformułowałem. Poczepialiśmy się
    troche, zamknijmy temat :)

    p. m.

  • 30. Data: 2006-12-14 13:32:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Dec 2006, m...@g...com wrote:

    > Hmm, z dyskusji jakiś rok temu tutaj pamiętam że PIT owszem, jest osobisty,
    > ale już VAT nie. Źle pamiętam?

    Trochę nieściśle :)
    Lat temu kilka (prędzej 3-4 niż dwa) kiedy sprawa była "w prasie" zajmowałem
    początkowo takie stanowisko - ale zostałem szybko utemperowany pytaniem
    kto jest podatnikiem, i jak ktoś płaci podatek np. z najmu to niby dlaczego
    jest "innym" rodzajem podatnika *dla VAT*?

    Wyszło że VAT płacony osobiście jest.... płacony osobiście :)
    Czyli "związek z DG" występuje tylko przy prowadzeniu DG w formie
    spółki (w tym cywilnej, będącej samodzielnym podatnikiem VAT).

    Inaczej mówiąc, rodzaju konta z ktorego się wpłaca można się czepiać
    przy:
    - wpłacaniu zaliczek w roli płatnika (PIT-4)
    - płaceniu VAT z S.C.

    Do tego kilka razy wskazywano, ze przepisy podatkowe nie powołują się
    wprost na "konto bankowe o przeznaczeniu gospodarczym", jedynie wskazują
    na konieczność zapodawania (do US, ZUS...) kont "związanych z prowadzoną
    działalnością", z czego można dedukować iż również gospodarcze operacje
    z konta osobistego będą mieściły się w tym ujęciu: raczej oznacza to
    skomplikowanie sobie życia, choćby zagwozdkami z KUP i przychodami,
    niż złamanie przepisu przez sam fakt korzystania z konta osobistego.
    A przynajmniej nikt nie zapodał przepisu "kto wykorzystuje konto
    osobiste w celu gospodarczym..." :)

    pzdr, Gotfryd