  • 11. Data: 2006-12-12 14:02:41
    Temat: Re: rachunek bankowy
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 12 Dec 2006 14:59:13 +0100, Herbi napisał(a):

    > Co do rachunków podmiotów pranych - to może i jest sens przedkładania umowy
    > o prowadzenie rachunku. Ale w przypadku osób fizycznych ?

    Sens sensem, prawo prawem. A właśnie prawo przewiduje przedłożenie
    dokumentu potwierdzającego dane na druku NIP.

  • 12. Data: 2006-12-12 14:30:10
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

    > Ordynacja podatkowa
    > "Art. 61. § 1. Zapłata podatków przez podatników prowadzących działalność
    > gospodarczą i obowiązanych do prowadzenia księgi rachunkowej lub
    > podatkowej księgi przychodów i rozchodów następuje w formie polecenia
    > przelewu.

    Hmm... Z Twojej odpowiedzi nadal nie wynika dlaczego US zmusza człowieka do
    posiadania rachunku bankowego (w domysle rachunku "przeznaczononego" do
    prowadzenia działalnosci, w szczególnosci przyjmowania wpłat zwiazanych z
    DG). To co przytoczyłes, to jest przepis, który nakazuje podatki płacić
    przelewem. Osoby fizyczne prowadzące DG mogą to bez problemów robic
    rachunków osobistych (niektórzy nazywają je "prywatnymi"). W końcu są to
    zobowiazania osobiste.

    Jesli nie przewiduję żadnych wpłat na konto związku z prowadzoną
    działanością to po co mi konto? Ja o takim obowiazku nie słyszałem, że osoba
    prowadząca DG musi posiadać konto "firmowe".

  • 13. Data: 2006-12-12 14:59:04
    Od: "Doktorynka" <b...@a...pl>

    > Jesli nie przewiduję żadnych wpłat na konto związku z prowadzoną
    > działanością to po co mi konto? Ja o takim obowiazku nie słyszałem, że
    > osoba prowadząca DG musi posiadać konto "firmowe".

    Powiem, co mnie powiedzial US: konto firmowe "jest po to, by Pani przelewac
    zwrot podatku VAT. Na konoto osobiste nikt Pani go nie przeleje".
    To cytat.

  • 14. Data: 2006-12-12 15:19:57
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

    > Powiem, co mnie powiedzial US: konto firmowe "jest po to, by Pani
    > przelewac zwrot podatku VAT. Na konoto osobiste nikt Pani go nie
    > przeleje".
    > To cytat.

    A jak ktoś nie planuje zwrotów VAT? :) Panie z US różne rzeczy gadają, a jak
    zapytasz na piśmie to o 180 stopni zdanie zmieniają...
    I nadal brak podstaw do żądania posiadania konta "firmowego"

  • 15. Data: 2006-12-12 16:36:37
    Od: "Doktorynka" <b...@a...pl>

    Użytkownik "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net> napisał w wiadomości

    > A jak ktoś nie planuje zwrotów VAT? :) Panie z US różne rzeczy gadają, a
    > jak zapytasz na piśmie to o 180 stopni zdanie zmieniają...
    > I nadal brak podstaw do żądania posiadania konta "firmowego"

    Ja wlasnie nie planuje zwrotow, w PIT korygujacym podalam numer konta
    osobistego i dotad sie nie czepiaja.

  • 16. Data: 2006-12-12 21:45:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Dec 2006, Herbi wrote:

    > Ale NIP-1/2/3 składa ktoś kto jest do tego upoważniony - czy też każdy może
    > złożyć w imieniu kogoś NIP-1/2/3 ?

    Składałeś?
    Legitymowali Cię? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2006-12-12 21:57:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Dec 2006, [www.goldap.info.pl] wrote:

> [...]
    [...]
    > Hmm... Z Twojej odpowiedzi nadal nie wynika dlaczego US zmusza człowieka do
    > posiadania rachunku bankowego (w domysle rachunku "przeznaczononego" do
    > prowadzenia działalnosci

    Przyznasz że to faktycznie domysł? :)
    W oryginalnym pytaniy tego nie ma.
    Być może w US właśnie powiedzieli *DOSŁOWNIE* że "musi mieć bieżący
    rachunek bankowy" - ew. dośpiewanie słowa "gospodarczy" moze już
    być działalnością czysto artystyczną!

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2006-12-13 08:03:27
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > Być może w US właśnie powiedzieli *DOSŁOWNIE* że "musi mieć bieżący
    > rachunek bankowy" - ew. dośpiewanie słowa "gospodarczy" moze już

    Musialem napisac oświadczenie, że przestawię umowę z bankiem.
    zaproponowalem, ze moze wydruk z rachunku wystarczy? Na co Pani w US
    spytala, czy bedzie tam pieczątka banku? trzy razy padlo okreslenie, ze musi
    to byc rachunek firmowy.

    Adam

  • 19. Data: 2006-12-13 08:15:35
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    I jeszcze jedno. W nowym druku NIP-1 komorka 124 pkt 6 jest napisane o
    umowie z bankiem luz zaświadczeniu. Wiec musze im dac ta umowe, czy nie?

    Pozdrawiam
    Adam

  • 20. Data: 2006-12-13 10:29:55
    Od: m...@g...com

    [www.goldap.info.pl] wrote:

> [...]
    > przelewem. Osoby fizyczne prowadzące DG mogą to bez problemów robic
    > rachunków osobistych (niektórzy nazywają je "prywatnymi"). W końcu są to

    Nie widzisz sprzeczności w tym co piszesz? Skoro podatki należy płacić
    przelewem, to należy mieć rachunek bankowy. Nigdzie (poza regulaminem
    banku) nie jest napisane że to nie może być rachunek osobisty.

    p. m.